C
Chopperhens
Guest
Ben al een tijdje bezig om van de Gobhee 50 een Eversie te maken.
Als motor gebruik ik een Kontronik Kora 25-10 buitenloper met een KV van 650 ,als regelaar een Kontronik 55-6-18.
Motor steun is een speciaal gemaakte verhoogt exemplaar met als voordeel dat je op de motor een gewoon Moduul 1 tandwiel kan zetten van Mikado en dat de ruimte onder de motor genoeg is om er accu pakketten onder te plaatsen.
Deze setup is een configuratie voor 6S Lipo of 18 cel Nimh.
Hiermee kan je perfect rondvliegen en 3D vliegen.
wat voor 90% van de helivliegers voldoende is
Als baseplate voor de accu's wordt een carbon accu steun gebruikt van
Mikado , deze past perfect tussen het chassis van de Gohbee/Raptor.
Hier nog een paar vermogens grafieken gemaakt met Digital Power Recorder, een prachtig apparaatje die je tussen de accu en de regelaar plaatst tijdens de vlucht.
Alle data wordt opgeslagen en kan via een USB kabel in de PC worden ingelezen.
Dit is de Data van de Gohbee met een Kontronik regelaar en een Flightpower 3700Mah 20C -30C Accu.
De blauwe lijn is de stroom de groene lijn is het spannings verloop.
Links zie je de max stroom ,voltage en power en hoeveel stroom er uit de accu is getrokken.
Bij 3:58Min gaat de stroom omhoog omdat ik het toerental van de heli naar 1800rpm breng. en daarna weer terug.
Hieronder staat de data van een vlucht met 18cell Nimh 3600mah.
Door het gebruik van deze accu's komt er bijna 1kg aan gewicht bij.
Deze sets zijn te gebruiken voor de Gohbee/TZ 50 en 30 en de Raptor 50 en 30 helicopters.
Vond vandaag nog een 5S3P 7500 pakket van tarabat en heb deze ook even geprobeerd in de Gohbee.
Ik moest de governor gas curve even verhogen en het resultaat viel me niet tegen.
Met een 5S setup kan je met de Gohbee prima hoveren en rondvliegen.
Hieronder nog even het stroom/spannings verloop .
gr Hans
Als motor gebruik ik een Kontronik Kora 25-10 buitenloper met een KV van 650 ,als regelaar een Kontronik 55-6-18.
Motor steun is een speciaal gemaakte verhoogt exemplaar met als voordeel dat je op de motor een gewoon Moduul 1 tandwiel kan zetten van Mikado en dat de ruimte onder de motor genoeg is om er accu pakketten onder te plaatsen.

Deze setup is een configuratie voor 6S Lipo of 18 cel Nimh.
Hiermee kan je perfect rondvliegen en 3D vliegen.
wat voor 90% van de helivliegers voldoende is

Als baseplate voor de accu's wordt een carbon accu steun gebruikt van
Mikado , deze past perfect tussen het chassis van de Gohbee/Raptor.

Hier nog een paar vermogens grafieken gemaakt met Digital Power Recorder, een prachtig apparaatje die je tussen de accu en de regelaar plaatst tijdens de vlucht.
Alle data wordt opgeslagen en kan via een USB kabel in de PC worden ingelezen.
Dit is de Data van de Gohbee met een Kontronik regelaar en een Flightpower 3700Mah 20C -30C Accu.

De blauwe lijn is de stroom de groene lijn is het spannings verloop.
Links zie je de max stroom ,voltage en power en hoeveel stroom er uit de accu is getrokken.
Bij 3:58Min gaat de stroom omhoog omdat ik het toerental van de heli naar 1800rpm breng. en daarna weer terug.
Hieronder staat de data van een vlucht met 18cell Nimh 3600mah.
Door het gebruik van deze accu's komt er bijna 1kg aan gewicht bij.

Deze sets zijn te gebruiken voor de Gohbee/TZ 50 en 30 en de Raptor 50 en 30 helicopters.
Vond vandaag nog een 5S3P 7500 pakket van tarabat en heb deze ook even geprobeerd in de Gohbee.
Ik moest de governor gas curve even verhogen en het resultaat viel me niet tegen.
Met een 5S setup kan je met de Gohbee prima hoveren en rondvliegen.
Hieronder nog even het stroom/spannings verloop .

gr Hans