Goed(e) kope winkel gezocht.

• Topicstarter Topicstarter AWe
  • Startdatum Startdatum
A

AWe

Guest
Ik ben op zoek naar een fx 18 zender. Omdat ik een vliegtuig compleet met servo's op het oog heb, hoeven die niet bij de zender te zitten.

In een reactie van iemand hier las ik dat hij hem gezien had voor een prijs van 190 euro. Dat is goedkoper dan de 270 euro (compleet) bij Staufenbiel. Ik kan alleen die winkel nergens vinden.

Vandaar mijn vraag: Waar vind ik een nieuwe fx 18 zender zo goedkoop mogelijk / voor een redelijke prijs.

ps. ik begreep bij nettenbouw (350 euro) dat er een nederlandstalige handleiding is van de fx 18.
Is daar iets van bekend :?:

bij het topic te koop staat er een te koop en daar staat ook een site aagegeven en daar kost hij iets van 150 euro.

Bedankt Remie. Ik zoek echter een nieuwe en het topic bij 'te koop' is gewijzigd en alle berichten zijn helaas weg.

------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de titel aangepast om misverstanden te voorkomen.

Ik zal de vraagstelling ook meer algemeen houden. Welke sites bezoeken de forum-leden als zij op zoek zijn naar de laagste prijzen?

Bij Wiggerich (http://www.wiggerich-modellbau.de is de set 189 euro.
Kan je kiezen tussen een R137 of R147 ontvanger.
Ik heb deze ook gekocht en het is de nieuwe uitvoering (zilver met blauwe letters), ook met nederlandse menu's.

robbe Futaba FX-18 6/R147/0 mit NiMH-Senderakku 35 MHz A-Band
Computer-Fernsteuerung mit Hand/Pult-Sender-Design und Kreuzmischer

Preis: 189,00 EUR
Typ: freie KanalwahlKanal 61Kanal 62Kanal 63Kanal 64Kanal 65Kanal 66Kanal 67Kanal 68Kanal 69Kanal 70Kanal 71Kanal 72Kanal 73Kanal 74Kanal 75Kanal 76Kanal 77Kanal 78Kanal 79Kanal 80

Anzahl:

Neue silberne Gehäusefarbe
Ideal für Flugmodelle, Hubschrauber und Sonderfunktionsmodelle
Einfache Bedienung durch 3D-Hotkey
12 Modellspeicher, Stoppuhr
Frei programmierbarer Kreuz-Mischer
3 freie Programm-Mischer (V-Mix)
V-Leitwerks-Mischer
Digitale Trimmung für Steuerknüppel
Eingebautes Lehrer-Schüler-System
Set-Inhalt:
1 4-K-Sender mit NiMH-Senderakku
2 Linearschieber zum Selbsteinbau für Kanal 5 und 6
1 7-K-Empfänger R147 F
2 Mixerschalter zum Selbsteinbau
1 Quarzpaar
1 Schalterkabel

Hoi
Ik heb de CDrom met de nederlandstalige gebruiksaanwijzing voor je... als jij die zender-ontvanger combi bij staufenbil koopt, en je heb de ontvanger niet nodig,wil ik die wel van je overnemen!

Mail maar,
groeten robert :)

A- of B-band van de zender

Hoi,
Ik heb op de site van Wiggerich zitten kijken.
Zij hebben echt lage prijzen voor zenders.
Echter zag ik dat er zenders aangeboden worden voor de 35mhz A-band en de B-band.
Nu ben ik maar beginner, en nu heb ik daar nog nooit van gehoord.
Is er iemand die mij het verschil kan uitleggen of een link kan geven waar dat gedaan wordt.

Groetjes,
Jaap

mdegans zei:
Bij Wiggerich (http://www.wiggerich-modellbau.de is de set 189 euro.
Kan je kiezen tussen een R137 of R147 ontvanger.
Ik heb deze ook gekocht en het is de nieuwe uitvoering (zilver met blauwe letters), ook met nederlandse menu's.
Op de site kan ik nergens iets vinden over levering naar het buitenland. Bij het bestelformulier kun je alleen 'Deutschland' kiezen. Heb jij echt bij hun besteld met een NL adres?

MikeV, Wiggerich Modellbau verstuurd inderdaad niet (meer) naar het buitenland. (Zie hier).
Je kan anders even bij staufenbiel kijken, die hebben de FX-18 nu voor 199 euro. :)

Ik heb helemaal geen FX-18 nodig hoor, maar ben wel altijd geinteresseerd in goedkope internet bedrijven MET goede service. Zo heb ik nu een bestelling staan bij HeliHobby.com, maar krijg geeneens binnen 24 uur antwoord op mijn vraag. Lage prijzen ten spijt ben ik dan toch teleurgesteld in zo'n zaak en verdwijnt hij weer snel van de Favorieten lijst.. Dus bedankt voor de tip :)

A-band of B-band

@Bert Scholten,

Sorry Bert,
Je hebt helemaal gelijk, erg lui van mij.
Ik heb mezelf even voor mijn hoofd geslagen en vervolgens het door jou gestarte draadje in Algemeen doorgelezen.

Ik begrijp dat we in Nederland alleen de A-band mogen gebruiken.

Groetjes,
Jaap

Back