Goed nieuws wat de koers van de dollar betreft...

1.443
Wha das met paypal iets van 1.40 of zo...
We hadden tijden met 1.60! hahaa

Maar goed wat is deze "hoge" koers nu waard, hoeveel miljard zit er in het hulpfonds, en wat betalen wij als burger eraan??

Dat kan vast niet uit door de marginaal goedkopere brandstoffen, en electra.

hmm nog maar te zwijgen over het feit dat de dollar hoogstwaarschijnlijk nog wel verder keldert...

even 2.6 biljoen bij drukken.. wou dat ik dat zo makkelijk kon doen.. ag we hebben een schuld we printen wel eventjes bij...
volgens mij houdt dat in dat de waarde van de dollar nog veel drastischer moet gaan dalen.

Ach, het is niet de eerste keer. Welbeschouwd, als er nu Aliens op onze planeet landen en objectief ons financiele stelsel bekijken, vallen ze lachend van hun ruimtebrommer af.

Ik geloof dat Amerika al, wat, iets van 8 keer failliet is geweest maar toen het grensbedrag waarop failissement vastgesteld worden gewoon opgeschoven hebben.

Wat ik mij ook altijd afvraag.. alle landen, zelfs 'rijke landen' als NL en de USA hebben een staatschuld. Waar is dan dat land wat al dat geld heeft? :P

Daar is een mopje over, over die rijke man die in een arm dorpje komt en €1000 bij de hoteleigenaar op tafel neerlegt.:

Een kleine stad aan de Rivièra, maar het regent, dus is de stad zo goed als leeg. De gehele middenstand heeft schulden en leeft op krediet.

Dan komt op een dag een rijke Rus in het hotel, die een kamerwil en legt €1000 op de balie. Vervolgens gaat hij naar boven om de kamer te bekijken. De hotelmanager neemt het bankbiljet en rent naar de bakker om daar zijn schulden te voldoen. De bakker rent met het biljet naar de meel leverancier om daar zijn achterstallige rekening te betalen.
Deze leverancier rent naar de boer aan de rand van de stad om daar alsnog het koren te betalen. De boer weet bijna niet hoe snel hij bij de plaatselijke hoer moet komen om daar zijn schuld te vereffenen. De hoer rent weer naar de hotelmanager om de achterstallige kamerhuur te voldoen. In de zelfde minuut komt de Rus weer bij de hotelreceptie en zegt dat de kamer hem niet bevalt, neemt zijn €1000 en vertrekt. Niemand heeft dus verdiend, maar ook geen schulden meer en men kijkt de toekomst weer optimistisch tegemoet.

hoezo? Hij had nog 1000 schuld en tegoed. De tijdelijke 1000 van de rus heeft alleen gezord dat zijn schuld is opgelost en zijn tegoed is verrekend. Alles blijft dus gelijk onder de streep......

Dollar koers van de afgelopen jaren :
tchartcached.aspx

En de afgelopen 2 maanden
tchartcached.aspx

hoezo? Hij had nog 1000 schuld en tegoed. De tijdelijke 1000 van de rus heeft alleen gezord dat zijn schuld is opgelost en zijn tegoed is verrekend. Alles blijft dus gelijk onder de streep......
Bedoel ook dat je in eerste instantie zal zeggen 2000, maar dat het gewoon weer 1000 was....

Het is in elk geval wel een goed voorbeeld en helaas minder ver van de waarheid dan veel mensen denken.

Dat ben ik met je eens...
Gelukkig zijn al onze dingen/goederen/auto/ hobby, etc etc van ons zelf... Een grote luxe, als ik soms eens om me heen kijk..

Nadeel wij moeten soms wel even flink sparen, en soms heb ik een maand geen geld voor dingen die ik graag zou willen hebben... maw niet boven je stand leven... En als je dan eens leent, leen niet langer dan dat de looptijd van het product is...

Laatst bewerkt:
De chinezen doen ook leuk mee.

Wat ik ook wel een leuke strip vond op nu.nl laatst..

"wow de TV actie voor Afrika heeft 15 miljoen opgeleverd!"
"dat is 0.01% van wat de grieken krijgen!"

Hoeveel zou dat in space-cash zijn? Ook een goede southpark aflevering hierover.. of, ook een klassieker uit soutpark is de bankier.. "now it's gone".

"Hello, I'd like to deposit this money on my account"
"A great, I'll put it into the system, we'll invest it.. and... now it's gone"
"what do you mean, now it's gone?"
"it's gone!, please move out of this line, this line is only for people with money in their account!"

Laatst bewerkt door een moderator:
Vers van de pers: Nieuwe wet gaat er voor zorgen dat de amerikanen hun zaakjes weer op orde krijgen:
<iframe src="http://www.youtube.com/embed/9QuFnOYcy4E" allowfullscreen="" width="560" frameborder="0" height="349"></iframe>

en vanaf 0:32

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/CG27QpyEa7g" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
:p

Laatst bewerkt:
<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/NOzR3UAyXao" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

triest, maar zo werkt het wel

Back