Goed vliegende electro rolroertrainer

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Wat zouden jullie aanraden als een goed vliegende electro trainer met rolroeren voor een niet te dure borstelaandrijving en kan vliegen tot en met windkracht 4?

Thanx

:D

Kyosho heeft zo'n mooi kistje... de Feria geloof ik...

heb m laatst nog ergens gezien op internet...

zal nog ff voor je zoeken en dan post ik het wel

Je bedoeld FERIAS...
Deze is volgens mij niet te verkrijgen met rolroeren.

Rob

De robbe student? Vliegt bij ons ook iemand mee. Hij heeft hem alleen wel weer omgebouwd naar brandstof :P

student_e.jpg

Dit is de brandstof versie, de electro versie is wit met groen/geel :)

ja.....

de Robbe Student E dit kistje vliegt met een brandstofmotor heel goed... en de verhalen die ik gehoord heb over de elektro versie zijn ook goed...

lijkt me wel een goede keuze

Het verschil tussen borstelloos en een goedkope oplossing is mogelijk minder dan je denkt. Het hangt natuurlijk wel af of je al iets hebt liggen.
Even goed rekenen dus.

windkracht 4. Dat betekend dat het niet superlicht spul kan zijn. Met een goede 10 cellen aandrijving kan je een .25 verbrandingsmotor vervangen.

Neem een speed 700BB 9.6V (#3307), een 10x6 prop. 10 cellen (RC1700, RC2400).
Trekt 30A. Meer als een kilo trekkracht, en geschikt voor een vliegtuig van rond 2kg.

Beetje op het gewicht letten bij het bouwen (triplex vervangen door balsa, kleinere servo's enz...) en dan kan een model dat normaal een .25 nodig heeft mee gevlogen worden.

Colibri, charter, vicomte. dat soort werk.
Liefst spul met wat grotere vleugel, zoda de vleugelbelasting laag blijft.

@ Harold,

Als ik voor mn colibri een nieuw vleugel met rolroeren maak, hoe lang zou die dan moeten zijn aangezien hij 1950 gram weegt om nog beter te vliegen?

Groeten Laurens

Meer dan een spantje extra zou ik niet doen.
Een vliegtuig heeft meestal een bepaalde verhouding voor de verschillende maten. Daar kan je maar beter niet teveel van afwijken om de vliegeigenschappen een beetje neutraal te houden.

Het grote gemiddelde van de meeste kisten (meet maar na op je favoriete kist):
- Koorde een zesde van de spanwijdte.
- Van vleugel neus tot prop ongeveer een koorde.
- van achtelijst tot achterkant staart 2.5 keer koorde
- Stabilo 15 - 20% van de vleugel opervlakte. Verhouding lengte- breedte 1:3 tot 1:4
- Kielvlak 2/3 van stabilo. Verhouding hoogte -breedte 3:2

Back