Goede 2.4 zender

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Kickflipme, 17 mrt 2010.

  1. Kickflipme

    Kickflipme Guest

    Hallo ,
    Ik rijd nu al heel wat jaartjes met een FM kopropo ex-1 maar wil nu toch wel gaan overstappen naar de 2.4ghz zenders.
    Dus ik vroeg me af of jullie me daarbij konden helpen , wat is een goede digitale 2.4ghz zender ?
    Zoiets als de LRP c3 of de Spektrum dx3s ofzo?
    Als jullie zelf een zender tekoop hebben , kom maar met een voorstel :D.

    Mvg Olivier
     
  2. buurmanbaasje

    buurmanbaasje

    Lid geworden:
    25 okt 2009
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Nieuw Beijerland
    Spektrum DX3.0 is nu onder de € 99,- incl verzenden.
    Heb je een nieuwe
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2010
  3. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    waar ??????
     
  4. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
  5. buurmanbaasje

    buurmanbaasje

    Lid geworden:
    25 okt 2009
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Nieuw Beijerland
    DX 3.0 is dezelfde prijs.
     
  6. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    DX3.0 zoek ik, dat is toch de computerversie?

    De DX3E had ik op het oog maar ik denk dat expo wel heel fijn is nu ik weet wat dat is.
     
  7. Kickflipme

    Kickflipme Guest

    Mwah , de dx3e vind ik niets , te weinig mogelijkheden , wat ook nog in me opdook is dat ik nog een mooie ex-1 mars heb liggen. Is het misschien een idee om daar een module voor aanteschaffen? Of is de mars toch echt te oud:(?
     
  8. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    De EX-1 is een uitstekende zender, je zou kunnen overwegen er een 2.4 Ghz module in te solderen. Act heeft een set met ontvanger voor € 99,-. Assan verkoopt losse inbouw zendmodules voor $ 59,99 ( ~ € 45,-)
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8D 2.4GHz trainer port X8-hack module (PPM Only) $59.99)
    Ik heb laatst zo'n ombouw gedaan op een oude AM stuurwielzender, en het werkt perfect! Je hebt er niet veel ruimte voor nodig. Je zender moet wel een PPM signaal ergens intern hebben. Meestal zit er een losse zenderprint in waar 3 draden naartoe lopen, +/- en het PPM signaal. Die losse print mag er helemaal uit, tenzij je ook nog op FM uit wil zenden.
    Losse 4 kanaals mini ontvangers zijn spotgoedkoop, ze kosten $ 23,- (~ € 17,-)
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8 R4 4Ch 2.4GHz Receiver $22.95
    Dus afhankelijk van hoeveel modellen je er mee uit wil rusten bespaar je hier erg veel geld tov de concurrentie. (spektrum ontvangertje kost je al snel € 60,-)

    Verzenden kost ongeveer € 5,-

    Voor dat geld koop je zeker geen gelijkwaardige nieuwe zender.
     
  9. Kickflipme

    Kickflipme Guest

    Super bedankt voor de reacties , ik zal dit zeker gaan overwegen , iemand ander nog voorstellen :)?
     
  10. pevr

    pevr

    Lid geworden:
    20 jul 2008
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Rijswijk (Zuid Holland)
    welke zender?

    Als je persoonlijke smaak buiten beschouwing laat, heb ik alleen maar goede ervaringen met Spektrum. Heb heel wat wedstrijden gereden en dan ook echt nooit enige vorm van storing gehad.

    Succes met je keuze.

    Peter
     
  11. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Tja wat is je budget ..... Dit bepaald ook het verschil tussen spektrum & spektrum.
    Er zijn spektrum zenders van 50 euri en spektrum zenders van 500+ euri de verschillen zijn groot maar voor puur bashen zal je hier niet gek veel van merken.

    Ik heb inmiddels diverse zenders mijn revu laten passeren en ik rij zowel offroad (wedstrijden) als onroad (carpet) en de verschillen in de diverse zenders zijn dan ook goed te merken.

    De zender waar je normaliter normaal mee rijdt bevalt je perfect tot je wat anders in je handen krijgt. Ik begon met een DX3.0 en beviel prima tot ik een 4Pk kocht dit was een wereld van verschil zoveel directer en zuiverder. Uiteindelijk voor de lol een DX3R op de kop kunnen tikken deze eens in de onroad gezet en het was direct merkbaar het leek wel alsof ik niet meer kon rijden ik was de snelheid van de 4PK gewend. Afijn inmiddels heeft de Sanwa M11X het rijtje aangevuld en die laat toch alle voorgenoemde zenders ver achter zich kwa performance, reactie en handeling. (Ok stevig prijskaartje he maar het is een hobby :)).

    Kijk gewoon op meetings en vraag of je iemand zijn zender even mag vasthouden hou rekening ermee goedkoop = duurkoop in vele gevallen. Zoals al gezegd leuke middelmoot zenders zijn de DX2.0, DX3.0 & DX3R die in veel gevallen voldoen.
     
  12. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
  13. Kickflipme

    Kickflipme Guest

    Ik ben nu opzoek naar een M11 , met redelijk prijskaartje dan , ik zit eraan te denken om een 40mhz te kopen voor weinig en er dan een 2.4 ghz in te bouwen , of heeft iemand anders nog een idee?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2010
  14. Marcel Wierda

    Marcel Wierda

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    14
    Kickflip moet niet zeuren want zijn pa heeft een Corona DIY 2.4 in de Ko Propo EX-1 gezet en a. die is storingsvrij en b. super snel.
    Dat KickFlip nog steeds niet sneller kan dan zijn Pa ligt aan Kickflip en niet
    aan zijn zender ;)

    Marcel

    (Pa van Kickflipme, wat een naam ... en hij skateboard niet eens meer ...)
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    hahahahahaha
     
  16. Jizmac

    Jizmac

    Lid geworden:
    14 dec 2009
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Rechts van Zwijndrecht & onder Papendrecht
    Familievete !!!
    -Pakt chips en bier-
     
  17. Gonzo

    Gonzo

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    180
    Ik heb nog een prima Ko Propo EX-1 liggen die weg mag voor 20 euro, inclusief tas en laadblokje. Is wel zonder ontvanger. Ik rij enkel sticks, dus mag weg... Koopje!
     
  18. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Haha ,
    Tja je weet waar nog een m11 te koop is ,maar goedkoop.
    En winnen ga je niet automatisch doen met een m11.
    Eerst rijden rijden rijden ,en een 2,4 setje in je ko bouwen .
    Daar red je het wel mee dit jaar .

    Beter de rest investeren in banden en parts/servo ed.

    Groeten Wiebe.

    laat de verkoop hier niet uit de hand lopen heren pb kan ook .
     
  19. Marcel Wierda

    Marcel Wierda

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    14
    de Corona DIY is idd met wat knip en plakwerk in de oude EX-1 gebouwd en
    hoewel de Ko Propo ook op FM een erg goede zender is ... is de GSM mast
    100 meter van de REAL80 baan te veel van het goede.

    Met de Corona/EX1 gisteren getest op REAL80 en geen glitch of niks ...
    wij zijn uit de brand ;)

    Marcel
     
  20. bzb

    bzb Guest

    keep the ex-1's alive, ben nog altijd super trots op mijn mars R, zo hoort een zender eruit te zien

    en geef nou toe, wat is er nou mooier dan frequenties wisselen ;)
     

Deel Deze Pagina