goede 7,2 v accu

Zolang je spanning niet te laag komt want dat is belangrijk!

En als je over de hele accu ontlaad weet je dus helemaal niks.. Per cel ontladen is daarom belangrijk.
En als een lader over een heel pakket laad zul je dus nooit een kapotte cel er tussenuit halen. Dus jouw carson lader laat vrij weinig zien.

Of je cellen per stuk ontladen en dan allemaal tegelijk opladen of allemaal per stuk opladen, in beide gevallen weet je dat je pakket in balans is.

Met de lader die jij hebt zou ik voor een stickpack gaan.. en geen intellect of EP kopen.

Met de accus in je link heb ik geen ervaring dus kan ik er ook niks over zeggen.
wat is het verschil tusen een stick pack en ep

wat is het verschil tusen een stick pack en ep

EP is een merk dat Nimh cellen maakt. Om precies te zijn East Power.... ;)
Deze cellen worden vaak zij aan zij gesoldeerd, 5 of 6 stuks. Dit is anders als een stickpack, want die wordt 3x2 gepuntlast en daar zit een plasticje/krimpkous omheen

EP is een merk dat Nimh cellen maakt. Om precies te zijn East Power.... ;)
Deze cellen worden vaak zij aan zij gesoldeerd, 5 of 6 stuks. Dit is anders als een stickpack, want die wordt 3x2 gepuntlast en daar zit een plasticje/krimpkous omheen

okej wat is beter

akku

Na zoveel informatie 2 dagen nodig 1!!! akku te kopen,terwijl er genoeg modelbouw zaken zijn die je kunnen helpen.Gebruik ook het forum of google om iets op te zoeken.Moeten we ze misschien ook nog kopen voor
je.
vr.gr.adrie

koolstofnanotubes? denk niet dat ze die in de modelbouw gaan introduceren, is way to expensive, tenzij je meer geld aan een accutje wil geven dan aan je auto.
Geef mij toch nog maar een aantal jaartjes de goeie 'ouwe' LIPO

a leuk wat komt er na lipo?

Draadloze stroom.....haha.....inductieracen ;-)

Nee, alle gekheid op een stokje, binnen nu en twee jaar zal de A123/LiFePo inderdaad het stokje van lipo overnemen. Risicoloos je accu binnen 5-10 minuten opladen; lijkt me erg makkelijk!!!

groet,

Eric

alleen lijkt me die iets minder power af te geven. en je hebt meer cellen nodig.
van NiMh naar Lipo is spectaculair maar buiten een snellere laadtijd zie ik geen voordelen bij die tweede generatie LIFEPO's

alleen lijkt me die iets minder power af te geven. en je hebt meer cellen nodig.
van NiMh naar Lipo is spectaculair maar buiten een snellere laadtijd zie ik geen voordelen bij die tweede generatie LIFEPO's

Het grote voordeel is dat ze (bijna) niet ploffen.
Grote laadstromen. ( er zijn wel al duurdere lipoos die dit ook kunnen )
Power is nu al gelijk aan LiPo, dat was een jaartje geleden wel anders, ze zijn wel nog iets zwaarder dan LiPo.

Draadloze stroom.....haha.....inductieracen ;-)

Nee, alle gekheid op een stokje, binnen nu en twee jaar zal de A123/LiFePo inderdaad het stokje van lipo overnemen. Risicoloos je accu binnen 5-10 minuten opladen; lijkt me erg makkelijk!!!

groet,

Eric

LiPo's komen tegenwoordig ook al met 5C laadspecs en hebben qua gewicht en voltage nog steeds een voorsprong op LiFe dus moet ik het nog zien als LiFe gaat doorbreken.

Back