Goede accupacks (cellen)

Hello,

Mijn accupacks (7.2V) voor 1/10 auto zijn aan vervanging toe. Wat zijn op het ogenblik goede cellen (packs) en merken, die niet te duur zijn en toch goed van kwaliteit. Het is (nog) niet voor wedstrijden, maar er wordt toch 2 dagen per week mee gereden. Heb al gezocht op forum, maar niet direkt gevonden wat ik wil. Alle info welkom. Op voorhand bedankt.

Groetjes.

P.S. Is wel de kleinzoon die er mee rijdt.

cellen van GP, IB of EP zijn momenteel goed voor de gevorderde recreatie rijder en de beginnende wedstrijdrijder.

De goedkoopste versie volstaat prima, dus voor een paar tientjes heb je een goed pakket.

misschien moet je eens kijken bij http://www.batt-mann.de/
daar heb je een beetje overzicht van wat er is,
Ansmann lijkt mij erg goed, de C cellen van 4500 mAh.
deze zijn ook nog eens snelloplaadbaar geloof ik.(stond er trouwens niet bij, maar wel op de Ansmann site)

mazzel

rallyracer zei:
misschien moet je eens kijken bij http://www.batt-mann.de/
daar heb je een beetje overzicht van wat er is,
Ansmann lijkt mij erg goed, de C cellen van 4500 mAh.
deze zijn ook nog eens snelloplaadbaar geloof ik.(stond er trouwens niet bij, maar wel op de Ansmann site)

mazzel

C cellen passen niet in een 1/10 auto. Ik zou voor accu's gaan waar wat over bekend, dus de eerder aangeraden cellen.
Betaal liever iets meer voor goede cellen want mijn ervaring is dat in dit geval het risico op goedkoop is duurkoop groot is.
Volgens andere topics zijn de IB4200's minder robuust dan de GP's maar wel sneller dus zul je ook een afweging moeten maken of je voor een fractie meer snelheid dan duurzaamheid wilt gaan. Om die fractie meer snelheid te kunnen benutten en merken moet je wel goed kunnen rijden.

Succes.

in een 1/10 gaat wel degelijk sub-C
alle racing pack's bestaan uit Sub-c cellen.

persoonlijk zou ik voor gp3300 P&M 2nd gen gaan..
dat zijn cellen die gewoon veel en lang mishandelt kunnen worden.

greetz jaimy

jaimy zei:

greetz jaimy

C is niet hetzelfde als sub-C. De Ansmann C cellen van 4500 mAh waar rallyracer het overheeft zijn 26x50 i.p.v. 23x43 van een sub-C die standaard gebruikt worden. Verder geloof ik jaimy's aanbeveling direct.

Groeten Bart

jaimy zei:

greetz jaimy

Hello,

En wat zijn gp3300 P&M 2nd gen ? Er worden zoveel benamingen gebruikt, dat ge door de bomen het bos niet meer ziet. Welk merk ?
Bedankt op voorhand.

Groetjes.

Back