Goede Goedkope Zwever?

• Topicstarter Topicstarter FritsieBoy
  • Startdatum Startdatum
F

FritsieBoy

Guest
ik zou graag een leuke kleine zwever willen hebben, die niet al te duur is......
wie heeft er een suggestie?
onthoud wel, ik ben 16 met een salaris van 200 pm!

Frits

Heb je al een zender? Want als je dat ook nog moet aanschaffen kost het je een paar maandsalarissen.

Zoek eens op Ucelino, Bug en Plouf. Zelf te bouwen volgens tekening. Vliegen uit de kunst.
En goedkoper zul je niet veel vinden.

Frank.

Ik kan je de MPX easyglider ten zeerste aanraden! Maar hier bestaan ook als minstens 10 klonen van.

Heb je 200 euro zakgeld per maand??????? 8O

Salaris of zakgeld

Voor jouw het zelfde zeker......

Laat me vrouw het maar niet horen 100% salaris krijg ik 1% zakgeld, zit echt verschil tussen.

Greetz Mario 8)

die 200 euro is mijn salaris, het wordt zelfs 300-400.
maar ik wil (voor de gene die het kennen) in Nootdorp vliegen, waar Sietse het ook doet.
Hunter58 (me vader) heeft net een bug gemaakt, maar ik wil zelf een ander soort zweefvliegtuig.
het liefst wil ik het van schuim hebben, natuurlijk zo licht mogelijk. ALS HET MAAR GOED VLIEGT.
en ja, ik heb al vliegervaring, ik heb zelf aan zweefvliegen gedaan, en nu vlieg ik Hunter58 eruit :P

Frits

Ervaring met mensdragende toestellen heb je weinig aan, daarvoor gebruik je je achterste, voor modelvliegen heb je alleen maar je ogen ter beschikking. Uiteraard heb je al wel de nodige theoretisch kennis en zullen de 'vak'termen je niet vreemd in de oren klinken.

ron van sommeren zei:
Ervaring met mensdragende toestellen heb je weinig aan, daarvoor gebruik je je achterste, voor modelvliegen heb je alleen maar je ogen ter beschikking. Uiteraard heb je al wel de nodige theoretisch kennis en zullen de 'vak'termen je niet vreemd in de oren klinken.
ik bedoel dat ik Hunter58 eruit vlieg met modelvliegen. ik heb de zin een beetje raar in elkaar gezet, mijn schuld.
Maar ik bedankt iedereen voor zijn advies, ik hoop dat het wat wordt. :P

sanka zei:
Heb je al een zender? Want als je dat ook nog moet aanschaffen kost het je een paar maandsalarissen.

Zoek eens op Ucelino, Bug en Plouf. Zelf te bouwen volgens tekening. Vliegen uit de kunst.
En goedkoper zul je niet veel vinden.

Frank.
ik heb al een zender, ik krijg die van Hunter58, hij koopt zelf een nieuwe.
dat bespaard de kosten enorm!

Frits

PeeWee schreef:
Laat me vrouw het maar niet horen 100% salaris krijg ik 1% zakgeld, zit echt verschil tussen.

Jij krijgt nog zakgeld.
Ik niet, m'n vrouw en ik bekijken of het kan als ik wat nodig heb en dat kan soms maanden duren voordat ik het kan aanschaffen.

Janneman :zon:

Op www.conrad.nl en als je daar bij de zoekfunctie, rainbow rtf in tikt, krijg je een 3 kanaals zwever voor €99.95 . Is wel geen merk maar voor die prijs valt het nog te doen. Zitten 2 servo's in voor hoogte en rolroeren en een electro motortje voor hem in de lucht te krijgen. Ik zelf heb hem ook besteld (word mijn eerste zwever) want voor die prijs mag er wil iets mis zijn. Helemaal compleet en gelijk een bestseller!

Misschien heb je hier wat aan.

Groetjes Pascal

Kan een bruikbaar beginnerstoestel zijn... hou ons op de hoogte...
Wat me wel steeds meer tegenstaat van die Conrad site is:
"Prijs SLECHTS...:"
Dat moeten ze nodig eens afschaffen!

Bart

Pas op met de zwevers van Conrad.

Mijn zoon had daar een Electro APAGE gekocht en na wat vertrouwd te zijn geworden ook eens een looping geprobeerd.:rolling:
Gevolg een knak en een zooitje troep dat naar beneden kwam. :schrik:
Na de boel geïnspecteerd te hebben bleek er een BALSA hoofdligger in de vleugel te zijn gelijmd. :bad-words:
Dus goedkoop is duurkoop :hammer:

Maarja, loopings? Ik doe verloopig geen loopings! Maarja was het alleen door de looping of gewoon al wat eerder? Ik krijg hem zaterdag of anders maandag of dinsdag binnen, dan zal ik gelijk ff een fotoke plaatsen.

ps. ik neem hem deze keer op vakantie (wel eerste test ritje thuis) Wat zou ik (moeten) menemen voor op vakantie, lijm in iedergeval en misschien iemand idee wat er nog meer zou kunnen kapot gaan en met iets kan worden vervangen of gerepareerd? Ik ga naar spanje toe dus perfect voor een zwever vanwege de thermiek (toch?). trouwens daar zit ook een modelbouw winkel al dan niet echt voor zwevers maar wel een paar vliegtuigen.

groetjes Pascal

Pascal,

Ik probeer je te vertellen dat als er geen hardhouten of carbon ligger in je vleugel zit dit een zwak onderdeel van je modelvliegtuig is.
Als je geen vleugel meer hebt heb je ook geen model meer.
Een termiekbel die je model omhoog zuigt kan nog erger zijn dan een looping als je probeert je model er uit te krijgen als hij te hoog komt.
Je zal echt niet de eerste zijn die door zulke ongelukjes meteen stopt met modelvliegen en dat is toch niet de bedoeling.

In ieder geval wens ik je een fijne vakantie toe en hou het heel.

Het is waarschijnlijk te laat, maar voor een vakantietoestel zou ik zeggen: Neem iets van schuim. Beetje 2-comp. lijm en wat bruislijm mee, en je kan de gekste dingen repareren.
Met hout weet je het nooit, je kan wel lijm meenemen maar moeilijk een bos latjes, en dan nog Oracover zeker en een strijkbout....
Bart

Back