Goede gratis simulator voor dx6i

Beste,

Ik zoek een leuke simulator die ik kan gebruiken met mijn dx6i, tot zover heb ik er enkele geprobeerd zonder enig succes. En 100 euro voor Phoenix betalen vind ik wel wat veel voor wat het is..

alvast bedankt

Die 100 euro is al snel 80 euro bij verschillende shops. En die Phoenix bespaard je ontzettend veel geld. Om heel eerlijk te zijn....besparen op je sim is het stomste wat je kan doen.

Gratis simulators

Er zijn (vziw) twee gratis simulators:

FMS (al eerder genoemd). Zie website FMS Helaas is deze site het laatst begin 2009 bijgewerkt dus ik denk dat het daar een beetje 'op z'n gat ligt'
Ik heb hem nog wel draaien, je hebt alleen kans dat hij niet meer goed werkt met b.v. Windows Vista en Windows 7.

RC Desk pilot. Zie website. Pas vrij recent (vorig jaar) vrijgegeven en werkt best goed. Alleen lastig in te stellen.

Om alleen je reflexen te oefenen (links-rechts e.d.) werken ze aardig. De commerciële simulatoren werken echter een stuk beter.

Verder heb ik voor mijn sim een losse USB-controller gekocht zoals hier afgebeeld. Als je goed zoekt kun je er wel een stuk goedkoper aankomen

IK blijf bij mijn standpunt. Een goede sim en veel oefenen daarmee, bespaard je heel veel geld.

En ja, het gaat juist om de relfezen natuurlijk. Maar Phoenix bijvoorbeeld is veel natuurlijker en reageert veel natuurlijker dan een sim als FMS.

Niet me eens....
Een sim kan het echte vliegen niet vervangen. Je kunt er wel reflexen mee oefenen.

En dat gaat alleen als die sim ook natuurgetrouw en realistisch is=betaal sim.;)

Eerlijk gezegt, wat is nou 80 euro... dat is 1 keer crashen met een 450. en dat gebeurd als je niet simt toch wel bij de eerste keer opstijgen....

Die 100 euro is al snel 80 euro bij verschillende shops. En die Phoenix bespaard je ontzettend veel geld. Om heel eerlijk te zijn....besparen op je sim is het stomste wat je kan doen.
+1

FMS is leuk om mee te beginnen. HeliSimRc is ook gratis, en heeft ook nog specifiek reflex trainingen. Maar eens je Phoenix hebt geprobeerd, wil je niet meer terug, eindeloos veel realistischer (zowel qua uitzicht als qua vlieggedrag). En die €100 heb je zo terugverdiend op de crashes die je uitspaart, en je gaat erbovenop véél sneller evolueren op de (steile) rcheli leercurve.

Ik durf er niet aan denken dat ik alle manoeuvers die ik ondertussen beheers zonder sim had moeten aanleren. Dan zat ik welllicht op nog geen 10% van wat ik nu kan... én met ontelbaar meer crashes.

Laatst bewerkt:
Alles wat jullie zeggen over sims klopt:
Het bespaart veel tijd en geld en de betaalde sims zijn vele malen beter dan de gratis versies.
Sims zijn zeker een waardevolle aanvulling op het modelvliegen.

Ook ik blijf bij mijn standpunt:
Een sim kan het echte vliegen niet vervangen:
Je vliegt altijd met een gebalanceerde en uitgetrimd toestel zonder mankementen, het inschatten van hoogte en afstand is heel anders, het vlieggedrag is nooit 100% te simuleren, je wordt minder afgeleid door de omgeving, etc.
Maar nog het belangrijkste:
Je mist de spanning om je eigen toestel te verliezen...

Wie zegt dan dat het het vliegen moet vervangen? :hammer: |

Juist ja, alleen jij. ;)

In ieder gevalzijn we het over het belangrijkste van een sim eens. Het is enebelangrijke aanvulling op je hobby,en bespaard je juist veel geld. En de gratis sims zijn CRAP!

Sims zijn leuk speelgoed om mee te oefenen en de basis te leren kennen .Maar ik sta gelijk met evbragt ,geen enkele sim haalt het bij het echte vliegen ,daar zijn dan opeens de andere factoren . zoals het echt vliegen (dan is het niet na een crash op enter drukken).trillingen en diverse kleine storingen zoals turbulentie ,zakwinden ,grondeffect.
Ik geef grif toe dat een sim je ernstig goed kan helpen om te leren vliegen of bepaalde maneuvres te oefenen .Maar meer als dat moet je een sim ook niet beschouwen .

Sims zijn leuk speelgoed om mee te oefenen en de basis te leren kennen .Maar ik sta gelijk met evbragt ,geen enkele sim haalt het bij het echte vliegen ,daar zijn dan opeens de andere factoren . zoals het echt vliegen (dan is het niet na een crash op enter drukken).trillingen en diverse kleine storingen zoals turbulentie ,zakwinden ,grondeffect.
Ik geef grif toe dat een sim je ernstig goed kan helpen om te leren vliegen of bepaalde maneuvres te oefenen .Maar meer als dat moet je een sim ook niet beschouwen .

kan er niets aan toevoegen. Goed voor de reflexen, maar in het echt vliegen is andere koek. Onmogelijk is het niet, ik heb deze weg ook begaan...

als je langer kijkt dan je neus lang is zal je zien dat er om die beveiliging heen te werken is en betaal je bijna niks voor phoenix. meer zeg ik niet want is tegen de regels

Voor phoenix betaal je ongeveer 80 euro, en das idd bijna niks als je kijkt wat een beetje heli kost. je statement kloptdus.

Echter Phoenix, met updates, zonder licentie, lukt je niet;) er zijn dongles die 2.5 kunnen simmen, maar dan heb je GEEN updates.

overigens vind ik mensen die dit soort dingen uithalen echt zielig. zoon programma kost nou eenmaal geld, en de GRATIS updates van zowel software als modellen vind ik t meer dan waard.

Back