Goede grip banden gezocht.

Beste,

Ik heb onlangs eindelijk de overstap gemaakt naar een brushless setje en lipo, en ben echt heel blij met wat ik nu heb. Het enigste probleem is dat ik is wil testen hoe hard mijn tamiya tt-02 nu echt kan, maar alle bandjes die ik heb kunnen de snelheid niet aan, spin constant uit als een losgeslagen beest.
Het brusless setje bestat uit een 10.5T 3250kv sensored motortje en regelaar die gaat tot 60A. Batterij is een 5200mah 30c.

Nu heb ik de vraag, welke bandjes moet ik kopen? Ik wil er liefst die al gemonteerd zijn op de velg, offset maakt niet veel uit.
Qwa prijs zou ik niet hoger willen gaan dan 40 euro. En hoe dichterbij hoe beter. (woon in belgië)

Alvast bedankt!

Sam

Waar in Belgie, en moeten ze dienen voor in of outdoor?

MJ
Ik woon in regio mechelen, hoop dat dit duidelijk genoeg is. Ik ben altijd bereid om een klein stukje te rijden als dat nodig is. Via internet bestellen heeft wel mijn voorkeur, zolang dit bij een deftige webshop is.
Ze moeten dienen voor buiten op steen te rijden, asfalt is hier ook in de buurt maar daar kan ik spijtig genoeg enkel zondag op rijden (verkeer).

bij de banden van ride vind ge zeker uw goesting al dan niet tapijt of asfalt

RIDE - R/C Manufacturers RIDER Racing

Zelf ben ik van gent en kan je ze bestellen bij Tipo voor een snelle en betrouwbare service
Home - RC-Modelshop Tipo

Bedankt voor de info, ga zeker eens een kijkje nemen. Spijtig genoeg is Gent alleen wat ver. Weet je toevallig of Tipo ook dingen verzend?
rc-ride lijkt een beetje defect, de shop wil niet open, weet niet waarom dat precies is.

Deze RIDE banden moet je hebben voor outdoor, zijn de meestgebruikte outdoor RIDE banden: type 26027.

Laatst bewerkt:
Beste

Je moet hem maar eens bellen de gsm nummer staat op zijn website en hij zal u met veel plezier verder helpen. Je mag mijn naam altijd gebruiken als referentie "lowie". Hij verzend zeker en vast en is zeer betrouwbaar

Alsje op een 3s lipo rijd kan je de beste banden eronder zetten ,maar blijft niet mee te rijden ...
Ik rij maar met een 2s lipo dus denk dat het met goede bandjes wel moet lukken.

Dat klopt, met een onroad of offroad, bam je gas erop is altijd lastig om dan de grip te vinden

Optrekken lukt nog wel zolang het rustig is, maar het is vanaf er vaart in de auto komt dat het altijd mis gaat, de banden houden het gewoon niet op hoge snelheid. Heb al vanalles geprobeert maar niets werkt. Ga het ook niet meer proberen tot ik betere banden heb, bij mijn laatste poging is de auto een paar keer over de kop gegaan, gelukkig zonder brokken.

Beste

Je moet hem maar eens bellen de gsm nummer staat op zijn website en hij zal u met veel plezier verder helpen. Je mag mijn naam altijd gebruiken als referentie "lowie". Hij verzend zeker en vast en is zeer betrouwbaar

Bedankt voor de tip, zal zeker eens contact met tipo zoeken.

Begrijp niet goed waarom je niet genoeg grip hebt.Als je stuk lang genoeg is en je bouwt het gas rustig op is er normaal geen probleem.Ik denk dat je gewoon te snel volgas wilt gaan.Met welke banden rijd je nu?
Neem gewoon race slicks,sorex ofzo,desnoods ook nog smeren maar denk niet dat dit echt nodig zal zijn.En best een proper stuk asfalt zonder zand of steentjes.
Ik wil je niet teleurstellen maar een TT op 2s is niet super snel.Als ik kijk naar je kv waarde zal de snelheid,afhankelijk van je vertanding,40-60km/h zijn.
Niet echt denderend dus.
Ik deed met 4300kv 63km/h met een TT01, 21/63 vertanding als ik me niet vergis.
Welke vertanding heb jij steken?Heb je rollagers?
Wil je echt snel,3s erin ;)

Begrijp niet goed waarom je niet genoeg grip hebt.Als je stuk lang genoeg is en je bouwt het gas rustig op is er normaal geen probleem.Ik denk dat je gewoon te snel volgas wilt gaan.Met welke banden rijd je nu?
Neem gewoon race slicks,sorex ofzo,desnoods ook nog smeren maar denk niet dat dit echt nodig zal zijn.En best een proper stuk asfalt zonder zand of steentjes.
Ik wil je niet teleurstellen maar een TT op 2s is niet super snel.Als ik kijk naar je kv waarde zal de snelheid,afhankelijk van je vertanding,40-60km/h zijn.
Niet echt denderend dus.
Ik deed met 4300kv 63km/h met een TT01, 21/63 vertanding als ik me niet vergis.
Welke vertanding heb jij steken?Heb je rollagers?
Wil je echt snel,3s erin ;)

Het is niet de bedoeling om hard te gaan met de tt-02, ik ben overgeschakeld omdat ik eens wat beters wou voor te driften, maar er zit meer kracht achter dan ik had verwacht. En nu ben ik best nieuwsgierig wat de tt-02 nu echt kan. Tanding is standaard en 40-60km/u is echt meer dan snel genoeg voor mij. Waar ik drift is ook een recht stukje, maar het is niet zo lang (15-20m). Ik heb al geprobeerd met semi-slick achtige banden, geen idee welk merk, heb ze 2 jaar geleden gekocht en de standaard wielen die bij het chassis zaten heb ik ook geprobeerd, maar zonder succes. Extra rollagers heb ik ook niet steken. Het stukje waar ik vaak rij zijn gewone stenen en het is er een beetje vuil omdat er wel wat bomen en struiken dichtbij staan, valt op zich nog best mee.
Ga straks de bestelling plaatsen, zal waarschijnlijk een RIDE setje worden.

Om een band goede grip te geven gebruiken wij ook additieven, en alvorens een additief te gebruiken reinigen we ook steeds de banden tussen elke run met bvb remmenreiniger of wasbenzine.
Na het reinigen van de banden smeren we onze banden in met een additief en ook geregeld verwarmen we onze banden.
Dit zorgt ervoor dat je band meer grip krijgt.
Bovendien kan het weinig grip hebben van je banden ook te maken hebben met de setup van je wagen.
Rij je bvb met frictie dampers of olie gevulde en welke olie gebruik je dan ook?
Hoe krachtiger de motor hoe meer aandacht aan setup en banden voorbereiding moet gedaan worden.

Om een band goede grip te geven gebruiken wij ook additieven, en alvorens een additief te gebruiken reinigen we ook steeds de banden tussen elke run met bvb remmenreiniger of wasbenzine.
Na het reinigen van de banden smeren we onze banden in met een additief en ook geregeld verwarmen we onze banden.
Dit zorgt ervoor dat je band meer grip krijgt.
Bovendien kan het weinig grip hebben van je banden ook te maken hebben met de setup van je wagen.
Rij je bvb met frictie dampers of olie gevulde en welke olie gebruik je dan ook?
Hoe krachtiger de motor hoe meer aandacht aan setup en banden voorbereiding moet gedaan worden.

Denk dat additieven misschien een stapje te ver is voor mij. Zal zeker eens proberen om de banden te kuisen met wasbenzine, qwa setup van de auto is er niet veel dat er valt aan te passen, alle onderdelen zijn standaard en kunnen niet afgesteld worden. Zal ook eens proberen de banden op te warmen vlak voor gebruik. Zover de ophanging ga denk ik dat het frictie dampers zijn, gebruik gewoon de standaard dampers die bij de tt-02 zaten, heb al gedacht om dit te veranderen maar door de verschillende lengtes die verkrijgbaar zijn heb ik geen flauw idee welke ik nodig heb.

Bandjes zijn ondertussen besteld, heb de RIDE 26027 gekozen, ben echt benieuwd.

Denk dat additieven misschien een stapje te ver is voor mij. Zal zeker eens proberen om de banden te kuisen met wasbenzine, qwa setup van de auto is er niet veel dat er valt aan te passen, alle onderdelen zijn standaard en kunnen niet afgesteld worden. Zal ook eens proberen de banden op te warmen vlak voor gebruik. Zover de ophanging ga denk ik dat het frictie dampers zijn, gebruik gewoon de standaard dampers die bij de tt-02 zaten, heb al gedacht om dit te veranderen maar door de verschillende lengtes die verkrijgbaar zijn heb ik geen flauw idee welke ik nodig heb.

Bandjes zijn ondertussen besteld, heb de RIDE 26027 gekozen, ben echt benieuwd.

Misschien kun je in de frictie dampers met een beetje frictie vet werken, hierdoor geef je de wagen een mooiere/betere damping in plaats van dat je wagen springerig rond rijd.
Al ben ik niet zeker of dit met de frictiedampers mogelijk is, maar zeker het bekijken waard.
Voor olie dampertjes raad ik u aan om de tamiya c.v.a. super mini dampertjes te monteren (bestel nr 50746), hier heb je wel 2 setjes van nodig.
Deze mag je ook gebruiken op de tamiyacup, mocht je dit naar de toekomst van plan zijn.

Misschien kun je in de frictie dampers met een beetje frictie vet werken, hierdoor geef je de wagen een mooiere/betere damping in plaats van dat je wagen springerig rond rijd.
Al ben ik niet zeker of dit met de frictiedampers mogelijk is, maar zeker het bekijken waard.
Voor olie dampertjes raad ik u aan om de tamiya c.v.a. super mini dampertjes te monteren (bestel nr 50746), hier heb je wel 2 setjes van nodig.
Deze mag je ook gebruiken op de tamiyacup, mocht je dit naar de toekomst van plan zijn.

Bedankt voor de tip! En de prijs valt best mee, heb ze ondertussen al besteld.

Back