goede lipo straps voor 5-6S

Heren,

ik stel de vraag maar hier, kan het elders niet vinden

ik vaar met electro race boten, in een setup van 2 x 5S5000 of 2x 6S 5000

deze zitten aan een carbon bodemplaat met 2 velcro straps per lipo vast (hobbyking)

boot gaat over de 100 kmh en af en toe maakt ie wel eens een nose first en staat dan meteen stil. de 2 bakstenen drukken dan behoorlijk op de straps. ik heb er al 4 verspild, als zon lipo losslaat gaat ie dwars door mn romp.

hebben jullie adressen waar steviger velcro straps te koop zijn (ipv die goedkope chinese zooi)

lengte 30cm breedte max 2,5 cm

hoor graag van jullie

Echt veel steviger zal je ze niet vinden....
Ze worden allemaal aan elkaar gelast bij de overgang naar de haakjes en bij het schakeltje om ze te lussen.
Daar zit juist de zwakke plek en die heb je bij vrijwel alle straps. Alleen bij de straps waarbij 1 kan volledig pluis is en de andere kant volledig haakjes heb je dit niet , maar ook die houden het niet altijd bij onze snelheden ;)

De enige oplossing is extra straps...
Bij mn Psychocatje heb ik 3 hobbyking/Turnigy straps om 2x 2 of 4s op hun plek te houden...
Als ik jou was zou ik naar minimaal 3 straps per accu gaan , een 6s zit al gauw boven de 800 gram en bij 100km/u is dat flink wat kinetische energie die je niet zomaar ff afremt.

spanbandjes voor de surfplank :-)

zijn helaas te beed en gespen wel erg grof

die carbon platen zijn idd scherp. had de randen moeten opschuren idd.

bandjees scheuren echter tpv de overgang naar andere klittebandsoort

adresje voor scorpion straps?

HK heeft ze alleen in de international store. (grote maat, heb ca 30cm nodig voor de 6S lipo's)

iemand ervaring met de Align straps (staan bij Hobbymaniacs.nl)

klittenband en de straps wat @RuudM: schreef, krijg je nooit problemen !
ha ha, staat ook Gaui op, dus die heb ik idd ook,
gaat eerder de lipo kapot, ha ha

Back