goede maar prijsbewuste esc en motor combo voor Savage?

hallo , ik ga mn nitro Savage ook ombouwen naar brushless dan heb ik ook een goed alternatief als mn flux het eventjes begeeft maar ik weet niet goed welke esc en motorcombinatie ik moet zoeken.

ik wil geen dure merken kopen want meestal vindje van goedkopere merken goeie copies maar welke merken dat dan mogen zijn daar had ik graag wat hulp bij gehad...ik wil natuurlijk geen complete brol die nog niets bewezen heeft eh, iets die degelijk en goedkoop is dus maar daarom niet noodzakelijk van een duur merk waarvan je toch maar meer betaald voor het stickertje... ;)

ik zoek een gelijkaardige motor en esc zoals bv de blur en tork wie kan mij helpen?

alvast bedankt!

P

Mijn advies, blijf bij kwalitatief goed spul (Neu / Tekin / Hacker / Plettenberg, je kunt het rijtje vast verder invullen).

EzRun moet nog wel een degelijke ESC hebben maar de motor hoor ik veel slechte verhalen over.

Ik raad je eerder aan wat 2de hands te gaan zoeken, op RC-Tech komen elke dag (goede kwaliteit) setjes voorbij vliegen.

Laatst bewerkt:
Een gelijkaardige motor en esc zoals de blur en de tork. Ik zou zeggen de Castle Creations 2200kv set :mrgreen:

Je kan ook voor een eZrun gaan, en voor de Hobbywing, en de Tekin of misschien toch de Orion of LRP, maar je kan ook nog kijken naar de Hacker, Turnigy, Feigao, NEU, Mamba Max, VXL, MGM of één van de andere 5 miljard merken :mrgreen: Good luck.

Ezrun,en kijk eens bij pkracing daar hebben ze ook veel aanbiedingen

Hobbywing maakt ook goede spullen, oke, wat minder als castle, neu, enz, maar stukken beter als ezrun... (motor+esc op een 450 heli..)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KDV
Ezrun,en kijk eens bij pkracing daar hebben ze ook veel aanbiedingen

GDV-maxx :Bij pkracing kosten de EZRun sets dubbel zoveel als bv. in Engeland (eBay).

Ik bedoelde gewoon andere setjes van andere merken

Mijn advies, blijf bij kwalitatief goed spul (Neu / Tekin / Hacker / Plettenberg, je kunt het rijtje vast verder invullen).

EzRun moet nog wel een degelijke ESC hebben maar de motor hoor ik veel slechte verhalen over.

Ik raad je eerder aan wat 2de hands te gaan zoeken, op RC-Tech komen elke dag (goede kwaliteit) setjes voorbij vliegen.

jip ik zal es kijken miss word het terug een mmm setje ofzo vind je wel makkelijker en ik ken echt niets van die andere betere merken als plettenberg en,...... :mad:

de v3 is goed (heb er 3 van)
die 2650 zul je wel lichter moeten vertanden dan de 2200kv motor, maar zou op zich ook moeten werken.

geen enkel verschil
2x dezelfste regelaar.
waarom eurokes besparen!ge zit daar in brugge .koopt u daar iets degelijk waar je garantie op hebt .ipv een goedkoop ezrun setje.want als deze kapot is moet je er niet mee weerkeren hoor!!!en dan wordt goedkoop ineens heel duur!

die mamba V3 bij jenny (ebay)kost u 120€ incl verzending in brugge kost dit 140€

dus zoveel verschil is er niet.
de motor kan je gerust online kopen.die castlesmotors.super.ik heb er nog
geen 1tje in panne weten vallen!

Laatst bewerkt:
Hobbywing maakt ook goede spullen, oke, wat minder als castle, neu, enz, maar stukken beter als ezrun... (motor+esc op een 450 heli..)

Hey Anko,

EZ-run spullen zijn (in de meeste gevallen) Hobbywing spullen met een ander stickertje. Natuurlijk kan er een uitzondering zijn, maar zowel Hobbywing, als (logisch) EZ-run zijn best goede regelaars!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Edit: ik zag nu pas dat het al eerder is geplaatst

Laatst bewerkt door een moderator:
jip tis een feit maar toch in brugge vindje ze toch niet zo goedkoop????

welke winkel wilje bedoelen?

ja ik heb inderdaad ook gezien dat die 2650 kv motor niet zo geschikt is voor een monstertruck op 6cellen dus zal inderdaad een 2200 kv worden.

het is een mamba monster setje geworden met een 2200kv motortje 206 euro is niet mis dacht ik :)

ben benieuwd! nu nog de andere onderdelen bestellen.... :rolleyes:

Yup 4S gebruik wordt als max aangeraden al zou theoretisch gezien 5S ook moeten kunnen aangezien de Neu's 60.000rpm aan kunnen:

6S
4.2v * 6S = 25.2v * 2650kv = 66.780 rpm
3.7v * 6S = 22.2v * 2650kv = 58.830 rpm

5S
4.2v * 5S = 21v * 2650kv = 55.650 rpm
3.7v * 5S = 18.5v * 2650kv = 49.025 rpm

4S
4.2v * 4S = 16.8v * 2650kv = 44.520 rpm
3.7v * 4S = 14.5v * 2650kv = 39.220 rpm

Terwijl de 2200kv variant wel op 6S kan:
6S
4.2v * 6S = 25.2v * 2200kv = 55.400 rpm
3.7v * 6S = 22.2v * 2200kv = 48.840 rpm

Yup 4S gebruik wordt als max aangeraden al zou theoretisch gezien 5S ook moeten kunnen aangezien de Neu's 60.000rpm aan kunnen:

het toerental is alleen maar geldig voor je rotor. die kan maar een bepaald toerental hebben voordat deze uit elkaar vliegt door z'n eigen massa.
de spanning zal ook afhankelijk zijn van de draad dikte van de spoelen etc.

Back