goede motor voor in mijn boot

• Topicstarter Topicstarter sven vlam
  • Startdatum Startdatum
S

sven vlam

Guest
hallo ik zoek een goede snelle motor voor in mijn boot en nu twijfel ik tussen de volgende:

graupner 700 race
9.6 V
19000rpm
max I 17.5A

graupner 700 bb neodym
9.6 V
15750rpm
max I 15.93A

igarashi 750 (van conrad)
12 V
19800rpm
max I 11.5A

ik denk dat de igarashi 750 van conrad het beste is (ook omdat ik die heb liggen) hoef ik geen nieuwe te kopen) :D

de boot is 70 cm lang en 25 breed en het is een diep v romp.

p.s. waar staat neodym voor?

als ik nog iets vergeten ben te vermelden zeg het maar.

sven vlam zei:
als ik nog iets vergeten ben te vermelden zeg het maar.

Wat heb je voor Regelaar
Heb je een foto van je boot
:wink:

Graupner 700 Neodym schijnt erg snel te zijn maar is duur..
Viper 700 Neodym is goedkoper en sneller 8O en deze is te bestellen bij Hopf->staat al op de goede
Voor 20,88 euro is die en daarbij komen iets van 16,50 euro voor verzenden :wink:

Neodym staat voor krachtige magneet.

idd het belangrijkste.
war voor een regellaar en hoeveel cellen en wat voor cellen.

greetz jaimy

ook even een berekening gemaakt
waaruit blijk dat de 700 race sneller is

graupner 700 race
9.6 V
19000rpm 1976 rpm per volt
max I 17.5A

graupner 700 bb neodym
9.6 V
15750rpm 1640 rpm per volt
max I 15.93A

igarashi 750 (van conrad)
12 V
19800rpm 1650 rpm per volt
max I 11.5A

greetz jaimy

Jaimy weet je zeker dat het aantal ampere klopt? Een neodym motor heeft veeel meer kracht als een normale Ferriet motor. De Neodym zal je dus veel meer koppel hebben als met Race. En ik denk ook wat meer ampere trekken als met de Race.

vriendelijke groet Jon

ik weet nog niet wat voor een boot het is dus teoretisch gezien is de race sneller..
maar als het een beetje een zwaare boot is is de neodym sneller omdat je dan de kracht nodig heb.

de lijst heb ik van de topic starter gekopiereed
dus heb niet gekeken of die kloppen..

greetz jaimy

hallo ik heb de ampere van graupner.nl dus dat zal wel goed zijn :D ik heb een 90A regelaar dus daar hoef ik me niet druk over te maken :D
de cellen weet ik nog niet maar dat worden gewoon het voltage van de motor. (ik denk sanyo 2400of gp 3300 of de 3300 van www.vapextech.nl)

maar ik heb die motor van conrad hier liggen dus als het niet al te veel uitmaakt wil ik die gebruiken op 12V. trekt ook niet zoveel ampere 11.5A
met een 45mm schroef.

alle 3 de motoren gaan het beste op 12 tot 14 cellen met een 42mm graupner carbon hydro propje.

en van de ampere's die op de site staan moet je iet uit gaan..
heb er genoeg mee gemaakt die dachte van hee trekt 15 amp volgens de site dus 20 amp regg is genoeg..
niet dus 1 keer gas en boem reg naar de kl*te.

greetz jaimy

hallo is die conrad motor op 10 cellen ook goed want mijn regelaar houd denk ik niet van 12 cellen :D schroef word 42mm hydro van graupner.

hallo ik ben 14 jaar en ik heb de 750 van conrad al nieuw liggen en heb eigenlijk geen zin (en geld) om weer een nieuwe te kopen en hij hoeft niet 100km/u te gaan ofzo ik dacht iets van 45/50 km/u :D dit moet denk ik wel haalbaar zijn met een deep v van 70 cm.

sven vlam zei:
hallo ik ben 14 jaar en ik heb de 750 van conrad al nieuw liggen en heb eigenlijk geen zin (en geld) om weer een nieuwe te kopen en hij hoeft niet 100km/u te gaan ofzo ik dacht iets van 45/50 km/u :D dit moet denk ik wel haalbaar zijn met een deep v van 70 cm.

Wat is dan het nut van dit topic :lol: :wink: :roll:

Maar post eens een foto van je boot of geef hem via pm (vraag mn msn bv :lol: ) anders aan mij, zet ik hem wel hier neer :wink:

Off-Road Racer zei:
sven vlam zei:

Wat is dan het nut van dit topic :lol: :wink: :roll:

Maar post eens een foto van je boot of geef hem via pm (vraag mn msn bv :lol: ) anders aan mij, zet ik hem wel hier neer :wink:

daar zit een goed punt..
je wil weten welke motor beter is... maar je wil niets anders als je eige motor.

maarjah zal aan mij liggen..
vind het verder niet erg om te helpen zolang het maar nuttig blijft.

greetz jaimy

ik wou eigenlijk weten of het echt heeel veel uit zou maken (15km/u zachter ofzo) met mijn motor maar ik begrijp hieruit dat het als ik het nominale voltage aanhoud het niet veel zal uitmaken dus ga ik de conrad 750 gewoon gebruiken op 12V met een 42 mm schroef.
en anders moet ik eerst deze weer verkopen. voordat ik een ander kan kopen

bedankt voor de tips alvast en ik zal proberen een foto te plaatsen :wink:

nog een keer alles 3 de motoren doen het pas lekker op 12 tot 14 cellen!!!!
ik kan je wel zeggen dat de graupner motoren een heel end sneller zulllen zijn.

greetz jaimy

hallo ik denk toch dat ik hem ga verkopen en dan de 700 race ga kopen en ipv op 9.6 op 12V (anders moet ik weer een andere regelaar kopen.)
of ik bouw hem eerst met deze motor en dan zet ik er later wel een andere in is toch de zelfde bouwmaat dus 2 schroefjes los en wisselen.

hallo ik zag ook de viper 700 bb neodym voor 20.95 bij hopf is een stuk goed koper dan de graupner neodym (en de accus zijn daar ook goedkoper) aleen er staat niet bij hoeveel ampere deze trekt en hoeveel toeren hij draait. dus wie weet dat?

hopf is een stuk goedkoper jah maar hou rekenig met 16,50 verzendkosten. en het kan weken duren voor je je spullen is een keer binnen hebt.

greetz jaimy

hallo hier de fotos van mijn boot

op de foto lijkt het of er vlekken in de lak zitten maar dat komt door de flits
het roer en de as gaan eruit en er komt een roer met as achter.

IMG_0105.jpg

IMG_0106.jpg

Back