goede Nimh accus gezocht.

Ik zoek nieuwe accus voor mn Rotostart en ik vind wel goeie accus, zo moeilijk is dat niet maar miss weet iemand nog een goeie site of een winkel waar ik ze nog goedkoper kan vinden?

Nu vind ik een 4000 mah Nimh voor +- 35euro.

mvg

Pieter

waar heb je die gevonden? En heb je echt zoveel mAh nodig voor je rotostart? Op conrad staan ook accu's voor rond de 35 euro voor 4000mAh. Voor 30 euro heb je 3700 mAh. Een 3300 mAh kost nog maar 24,99 maar dan moet je weer verzendkosten betalen (boven de 25 euro is het gratis verzenden

Voor je rotostart heb je helemaal niet van die bizarre batterijen nodig...

Gewoon een simpele accu is al voldoende hoor ... Gebruik voor de mijne een 2000mah ni-cd Conrad huismerk pack ...

Kwaliteit en vermogen gaan pas echt een rol spelen in je auto met een flinke brushless set erin ;)

waar heb je die gevonden? En heb je echt zoveel mAh nodig voor je rotostart? Op conrad staan ook accu's voor rond de 35 euro voor 4000mAh. Voor 30 euro heb je 3700 mAh. Een 3300 mAh kost nog maar 24,99 maar dan moet je weer verzendkosten betalen (boven de 25 euro is het gratis verzenden

Goh ook dat is alweer veranderd.
Was dus 20 Euro
Leve de Euro he
mvg
Frederik

Laatst bewerkt:
Helaas verkopen ze bij de Lidl en Aldi nog geen sub C cellen :rolling:

Maar de oplaadbare AAA en AA's doen het hier idd perfect voor in zenders , TV afstandsbedieningen en dat soort dingen :mrgreen:

Hoe krachtiger je batterij hoe beter je rotostart ;)

Heb nog wat batterijen gevonden:

7.4v 5100 mah 32euro excl verzendkosten.
Modelsport UK Powertech 5100 NiMh 7.2v Stick Pack RP510072

7.4 4000mah 25euro excl verzendkosten.
Orion Sport Power 4000 Stick Pack ORI10327

miss handig voor mensen die krachtige nimhs zoeken.

zal toch es kijken of ik er een lipo in kan steken van 8.4 volt...

Lipo van 8,4 volt bestaat niet, lipo is altijd een veelvoud van 3,6 Volt.

kijk hier eens;

VapexTech de nieuwe No.1 in oplaadbare batterijen

ook voor je zender (ontvanger) accu's, hele goede ervaring mee.

Ook dit is onjuiste informatie. De sluitspanniung bij het laden van een Li-Po is ongeveer 4,2 Volt per cel. Deze spanning zal na beeindigen van het laadproces iets verminderen. De nominale spanning is 3.7 Volt.

Voor verdere informatie over het genruik van Li-Po's zie: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor de informatie en de links! Ik heb ondertussen al gevonden wat ik zocht en lipo's en een rotostart = geen goede combinatie! :)

mvg

P

De capaciteit van een accu wordt gemeten in Ah (Ampereuur) of milliAmpereuur (mAh).

Het zegt iets over de tijd die een bepaalde stroom geleverd kan worden. Een accu van 2000 mAh kan gedurende 1 uur een stroom van 2000 mA (2 A) leveren. Een stroom van 1 Ampere kan deze accu gedurende 2 uur leveren en een stroom van 4 Ampere gedurende een half uur. Dit gaat niet precies op, omdat het afhankelijk is van chemische processen in de accu, maar het is een goed uitgangspunt.

Vermogen is spanning maal stroom (P=U x I). Een laag vermogen kan de accu gedurende lange tijd leveren, een hoog vermogen, dus met een grote stroom, gedurende korte tijd. Er altijd voor waken dat de maximale stroom niet boven de maxiaal toegelaten waarde van de accu uit komt.

Hallo Pieter,

Koop a.u.b. geen nimh die rond de 5000mAh liggen. Heb ik ook gedaan en heb ze getest en er komt nog geen 2500 mAh uit als je een flinke stroom nodig heb. Het zal wel 5000 mAh zijn, als je een LED-je van 20 mA aansluit. ECHT;geloof niet dat deze 5100 mAh zijn, weggegooid geld.

Ik ben tevreden met accu's van vapex.
Ben wel benieuwd wat de accu's doen van conrad van 3700 mAh ( iemand ervaring mee?? )

Hans

Melvin f1 als je blief praat niet zo onzin ik ben 14 en ik praat niet zo dom ik ben ook maar 2 jaar ouder dan jou kijk is voor je allemaal volwassene mensen die veel weten dus ff still

Back