Goede prijs/kwaliteit AAA-accu's en lader

• Topicstarter Topicstarter RubenT
  • Startdatum Startdatum
R

RubenT

Guest
Hallo,

Ik zoek dit voor een Xmods, een trucking model waar uiteindelijk de motor vervangen gaat worden door een servo voor wat te crawlen.

De huidige laders die ik nu heb is er een van de Aldi, laad de accu's niet op hun volle capaciteit denk ik, en een oude GP PowerBank (1800mah in 14uur werkt met timer).

Ik zoek een setje AAA-accu's die een goede prijs/kwaliteits verhouding hebben.
Zelf dacht ik aan een setje Team Orion Akku 1,25V Typ AAA Micro 1100mAh RT NiMH of een setje Sanyo NiMH Akku 1.2V Micro AAA 1000mAh (4 Stück). Deze laatste zijn wel dubbel zo duur.

Als lader zou hij het liefst 4 accu's gelijktijdig moeten kunnen laden, de lader zou zelf ook moeten kunnen bepalen of de accu's vol zijn en op druppelladen overschakelen. Een indicatie van de capaciteit is alstijd welkom. Budget is maximum 50€.
Zelf dacht ik dan aan deze Graupner Ultramat 8 Ladegerät 230/12V AC/DC omdat ie ook lipo's kan laden alleen snap ik dit princiepe van lader niet. Anderzijds dacht ik aan het klassieke maar mij wel bekende type van lader zoals deze Jamara Cell 4 Power Ladegerät. Deze laatste is mooi binnen budget, heeft een indicatie en is nog redelijk snel(500 mah) dus in 2 uur 4 accu's van 1000mah geladen, juist toch?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt, Ruben.

Hallo Ruben,

De Jamara lader laadt alleen losse cellen, de Graupner laadt alleen akku packs, maar is zoals je zelf al zegt veelzijdiger.
Ik snap je vraag over het principe niet, beide laders schakelen af op delta peak.

Groeten, Jan.

Hallo Ruben,

De Jamara lader laadt alleen losse cellen, de Graupner laadt alleen akku packs, maar is zoals je zelf al zegt veelzijdiger.
Ik snap je vraag over het principe niet, beide laders schakelen af op delta peak.

Groeten, Jan.

Bedankt voor de uitleg.

Ik wist niet of ik met zo'n een lader gewone accu's kon laden of niet, niet dus.
Ik heb wel al van zulke toestellen gezien waar men dan batterijhouder met de losse batterijen in op aan sloot. De laadstroom van zulke toestellen is dan de stroom voor een geheel accupack, niet zo interessant in vergelijking met de andere lader.

Is de Jamara een deftige lader, in vergelijking met de lader van de Aldi bijvoorbeeld of zijn er nog betere alternatieven voor deze prijs? Ik heb bij Conrad deze http://www.conrad.be/goto.php?artikel=512304 gezien, is dit wat?

Voor de accu's , daar iemand bevinden over, vooral dan over de Team orion's?

Gr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ruben,

Als je van plan bent om in de toekomst méér met RC te gaan doen, zou ik een 'echte' lader kopen en een laadschacht voor je vier AAA'tjes.

De conrad link werkt niet, bij het artikel staat een 'direkte link', die moet je kopiëren en in je antwoord plakken.

Groeten, Jan.

Hallo Ruben,

Als je van plan bent om in de toekomst méér met RC te gaan doen, zou ik een 'echte' lader kopen en een laadschacht voor je vier AAA'tjes.

De conrad link werkt niet, bij het artikel staat een 'direkte link', die moet je kopiëren en in je antwoord plakken.

Groeten, Jan.

Excusseer, dit is de directe link Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek.
Ik ben eerder van plan de hobby wat in te krimpen door mijn savage te verkopen(staat nog niet 100% vast), ik heb niet meer de plaats ter beschikking om er mee te rijden en tijd is ook schaar aan het worden. Een leuk autotje waarmee ik zelfs binnen over een stel boeken ofzo kan proberen te rijden is al leuk.

Maar over de lader, ik zou wel graag een deftige lader willen en liefst eentje die wat sneller is en een betere aanduiding geeft van de capaciteit in de accu's. Nu is het enkel groen wanneer ze vol zijn en rood wanneer ze dat nog niet zijn maar niets tussenin. Die van Conrad heeft voorlopig de voorkeur alleen weet ik niet of hij wat is, Voltcraft???

Zijn de accu's van Conrad iets?

Gr.

Back