Goede tips voor forumgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mee sturen naar de net nieuw aangemaakte account als welkoms bericht ;)

Scheelt bij de vliegers misschien 10x "Ik wil een vliegtuig liefst een jet om mee te beginnen" topic per dag.

Daarbij mag ook nog een korte ABN cursus. Correct schrijven hoeft niet maar leesbaar zou soms wel handig zijn.

Gr. Dennis

Eigenlijk moet het gewoon meteen bij de aanmelding staan, eerst het filmpje afkijken en dan kun je pas aanmelden. Vind het trouwens wel grappig gemaakt:p.
Tim

Scheelt bij de vliegers misschien 10x "Ik wil een vliegtuig liefst een jet om mee te beginnen" topic per dag.

Daarbij mag ook nog een korte ABN cursus. Correct schrijven hoeft niet maar leesbaar zou soms wel handig zijn.

Gr. Dennis
X2 voor de auto afdeling:

Ik wil een wagen die minimaal 80kmph gaat, onroad of offroad maakt niet uit en hij mag 200 euro kosten. Ik heb al een hele goede Nikko gezien, is dat wat denk je ?

Ik kwam hem een paar dagen geleden tegen op RCM, wellicht heb je hem daar vandaan ;)

Nog maar eens omhoog deze??

Het is vakantie tijd en de nieuwe gebruikers stapelen zich weer op met vragen die al tientallen keren zijn behandeld...

Net alsof die nieuwe gebruikers er nog maar aan zouden denken dit topic te lezen, laat staan serieus te nemen... ;)

Wat dat betreft zou een "afkoelperiode" niet verkeerd zijn.
Dus: eerst registreren en pas na x-tijd (2 weken / 1 maand?) mogen posten.
Zou erg veel " impulstopics" voorkomen (lees: ongeremd vragen neerkwakken)
In de tussentijd heeft het adspirant-lid dan mooi even tijd om zich in te lezen ;)

Of misschien een aantal vragen in het aanmeld formulier plaatsen...

De antwoorden kunnen ze weten als ze eerst een paar stickies hebben gelezen... :)

Of eindelijk eens een simpele "captcha" of simpele rekensom installeren, zodat spambots geen kans meer hebben.

Of een minimum aantal posts vereisen alvorens gebruikers hun spulletjes hier kunnen verkopen.

Of elk bericht afzonderlijk kunnen waarderen zodat de minder nuttige er automatisch uitgefilterd worden.

Etc.

Allemaal erg nuttige tips als je het mij vraagt, maar er wordt alleen nooit of amper rekening mee gehouden. Nochtans zou het forum er heel wat efficiënter door worden denk ik.

In de tussentijd heeft het adspirant-lid dan mooi even tijd om zich in te lezen ;)

Zoiets heb ik al op andere forums gezien, en het is vrij effectief.
Wat ze doen is ze verplichten een nieuw forum lid eerst minimaal in 10 andere draadjes te posten, alvorens ze zelf een nieuw draadje mogen openen.
Alleen vraag ik me dan wel af of je dan niet gewoon zomaar ergens vragen tussendoor gaat krijgen, omdat ze hun ei toch kwijt moeten.

Idee is opzich wel leuk idd , zo verplicht je ze om zich eerst eens in te lezen ipv van gewoon domweg die vraag neer te plempen zoals het nu in het autogedeelte bijna standaard is..

Het idee van Sven heeft ook wel wat ,maar zal niet z'n volledige gewenste werking hebben denk ik.

Dan krijg je in allerlei draadjes van die loze kreten om maar aan de benodigde berichten te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back