Goede vervanger voor gunther-prop....wel ietsje beter.......

Vlieg al een tijdje met devine-alikes en vleugeltjes, CDROM motor en gunther propjes. Ben op zoek geweest naar een wat beter model prop. Kom uit op een 5.1*4.5 APC wideblade. Ik vlieg er nu een paar dagen mee, en dit ding is echt stukken beter dan de gunther. Trekt ietsieppietsie meer A, maar is veel en veel efficienter. Veel en veeel meer pull.

Te koop bij oa. aircraft-world. en maar 2$ !

http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=1067

Hoi hoi,

Graupner cam 5,5 * 4,3. Zelfde stroom, echter meer power (trust).

Gr.A.

Hehe ik heb er ook nog zo 1 liggen. Ze zijn wel een stuk steviger! Binnekort ff iets er voor bouwen ;)

Hoi Aaalie

Kan die cam 5,5*4,3 ook goed op een speed 400 6v?
En breken ze niet eerder dan een gunter?
Bij mij moeten ze als duwprop en met een buiklanding het liefst wel heel blijven, ik heb geen
zin in 4 euro per vlugt.
Het het zou inderdaad wel handig zijn als ik met zo'n prop meer uit het motortje kan halen.

Groeten Robert.

raymon zei:
Aaalie zei:
Hoi hoi,

Graupner cam 5,5 * 4,3. Zelfde stroom, echter meer power (trust).

Gr.A.
maar als je een motor hebt met weinig magneetisme dan breken ze elke vlucht

Bedoel je dat als je een motor hebt met zwakke magenten je er minder aan hebt EN dat ze harder zijn en dus sneller breken???

Ik heb er net even twee besteld, nog geen 6 eur en wordt het ook nog eens thuisbezorgd!

ik zou die cams alleengebruiken op een borsteloze motor met een beetje pit 16-15-03 of zo
een normale 400 heeft er niet echt profijt van .
volgens mij .
groeten wiebe

Volgens mij.............................. heeft gebruik van prop's in zijn algemeenheid niets te maken met welke je motor hiervoor gebruikt.

Denk er maar eens over na.

wiebe zei:
ik zou die cams alleengebruiken op een borsteloze motor met een beetje pit 16-15-03 of zo
een normale 400 heeft er niet echt profijt van .
volgens mij .
groeten wiebe

Juist op een speed 400 die al iets minder rendement heeft dan remschoenloos :wink: .
Robert van der Weijst zei:
Kan die cam 5,5*4,3 ook goed op een speed 400 6v?
En breken ze niet eerder dan een gunter?
Bij mij moeten ze als duwprop en met een buiklanding het liefst wel heel blijven, ik heb geen
zin in 4 euro per vlugt.
Het het zou inderdaad wel handig zijn als ik met zo'n prop meer uit het motortje kan halen.

Dit is, zoals gezegd, een goede vervanger voor een Günther. Hij doet het gemeten beter, en voor mijn gevoel ook. Maar verwacht geen extreem verschil :wink: .
Op welk model wil je deze prop gebruiken dan?

Groetjes A.

Back