goede zender

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door dikketienes, 18 jun 2004.

  1. dikketienes

    dikketienes

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Breda
    hoi iedereen

    ik ben van plan om een goede zender te kopen maar weet niet wat echt een goede is

    deze heb ik gezien en leek mij best goed wat is jullie mening en welke zouden jullie aan bevelen http://www.pkracing.nl/sanwam8.jsp
    en dan de SANWA SUPER EXZES 40 FM stick zender.

    groeten dick
     
  2. Guest

    Guest Guest

    De Graupner XS-6 moet je kopen, die is erg goed, en een synthesizer, daarmee kan je kanalen tussen 50-92 kiezen, het is dus ook een 3 kanaals zender, waarmee (als je wilt) je een achteruit op de savage kan plaatsen
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Conrad kan je niet linken :/ geef ff benaming en bestelnr. hebben we meer aan. :)

    Alle zenders van de betere merken zijn gewoon goed (Futuba, Graupner, Hitec, Kopropo, etc...) Het ligt er helemaal aan wat je wil uitgeven aan een zender. Wil je op het moment de meeste uitgebreide zender dan is de Futuba 3PK wat voor je...... wil je een stuk minder uitgeven dan is idd de Graupner XR-6 of XS-6 wat voor je. Neem voor een goede zender zeker 40Mhz en FM is ook weer beter dan AM.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je eerst even aangeeft wat je wilt, knuppel of stuurwiel.....

    Maar Futaba kent voor 199 euro een redelijk goede stuurwiel zender met menu en geheugens voor meerdere modellen.
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Welke bedoel je dan roelof de nieuwe 3PM? is FM en ook in een HRS FM uitvoering te krijgen. HRS alleen te gebruiken met digitale servo's. of bedoel je dan de 3PF?
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Die Megatech 3PM, ik zie hem bij PK voor 159,- met normale mini ontvanger maar zonder servo´s.

    Overigens vind ik die 2PL ook niet verkeerd, helaas alleen AM maar wel 40MHz.

    Futaba maakt gewoon goed spul, niets mis mee.
     
  7. dikketienes

    dikketienes

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Breda
    hier deze zender bedoelde ik
    [​IMG]

    SANWA SUPER EXZES 40 FM stick zender

    het moet een stick zender zijn en het liefste fm en dan nog rond de 200 euro.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dus toch stick.....

    Die Sanwa is zeer goed en zeker goedkoop bij de conrad, probleem is wel dat je (indien extra nodig) Sanwa kristallen nodig hebt en het liefst Sanwa ontvangers. Die ontvangers zijn met 100 euro niet de goedkoopste.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    hoi,

    ik ben al een tijdje opzoek naar een fm stickzender.
    weet een van julie mischien waar ik er 1 kan vinden voor een redelijke prijs (150-200)
    mischien 2dehands bij iemand??
     
  10. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Voor 50 euro meer heb je de sanwa super exzes van de conrad... er zit dan wel een iets mindere ontvanger bij, maar dat kun je altijd later nog wel aanschaffen.. ik heb de versie ervoor, de exzes, en die doet 't bij mij ook prima.... 't is een lekkere zender vind ik en kwa stickzender de meest gebruikte geloof ik zo ;)
     
  11. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    futaba 2PL 90€ hier in belgie
     
  12. Flip

    Flip Guest

    maar wat is er mis met AM dan?
    ik wil de T2-PL kopen is dat iets?
     
  13. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Met AM is niks mis, alleen heeft FM vaak een groter berijk en telt meestal ook meer functies. En FM heeft soms geen kristallen nodig omdat er dan in de zender een functie zit waarmee je zelf de frequentie kan bepalen.

    AM is dus niet slecht, maar FM is wel ietsjes beter :)

    Zelf heb ik ook AM, en ik ben er niet ontevreden over.

    Groeten, Thomas
     
  14. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    AM is storingsgevoeliger, als het even kan moet je een FM zender nemen, met name met het oog op de races die je gaat rijden, dan is het echt slimmer om op FM te rijden.
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Ik ben erg tevreden van m'n 2pl , heeft abs , wel enkel nuttig op brandstofwagens

    makelijke setup digitale trime, dual rate al die reutemeteut.
    10modelgeheeugens
    zeer goedezender voor zijn prijs !
     
  16. r_m

    r_m Guest

    Nou heb ik ook ergens gelezen dat als je een marder kopt met een AM zender
    dat je dan kans hebt op veels toringen ?

    Maar waar ik binekort men marder ga kopen die leverren de zenders met 40mhz AM zijn dit goede zenders?

    Alvast bedankt.
     
  17. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Zoek even rond als je een uitgebreid antwoord wilt, ik weet namelijk zeker dat het al een paar keer ergens staat. Ik meen dat het de bougie is die zorgt voor ruis op de AM. Het is in ieder geval een wijdverbreid gegeven dat je eigenlijk bij bigscale geen AM-zender moet gebruiken, hoe goed ie misschien ook is. Als je dan toch zoveel geld gaat uitgeven, gewoon een FM-zender kopen.
     

Deel Deze Pagina