"Goedkoop" 2,2 gram zwaar hoogtemetertje

Ik vind het wel een beetje duur voor iets wat alleen maar 'flikkert' als ik ervoor sta te zwaaien.
Klein is het wel, en een aardig idee ook.

Taco.

aardig ding idd, maar ik heb dat er niet voor over. Liever iets dat ik in de compu gooi en een grafiekje uitpoept :D.
Iemand suggesties voor zoiets? Vanaf wat voor prijzen moet je dan denken?

Ik stel mijn Zlog beschikbaar op de DLGMeeting voor diegene die zijn werphoogte eens wil meten.

Wauw, das nog es gaaf spul. Pluk even een foto van de omgeving van google earth, en ga sjeze. :D Helaas wel erg duur voor een gemiddelde foam piloot. :(

http://www.dpcav.com/vizion/vizion.htm

Dit is ook wel gaaf. Een Video overlay. Kun je tussen je cam en zender/recorder plakken, en dan krijg je een HUD op je videobeeld met stroom, volt, hoogte, en flight time.

Als je de hoogte readout erbij wil heb je wel die Zlogger nodig, maar kan ook zonder, want dan krijg je alleen vliegtijd, stroom en voltage.

Zon setje met camera overlay met verlengkabeltje, logger, en USB interface kost bij elkaar inclusief verzendkosten 231,65 dollar of 197,90 euro.

Alleen et loggertje met USB interface is 99,50 dollar of 85 euro inclusief priority mail verzending.

Het grote voordeel van de Zlog is zijn gewicht en vooral het display. Na iedere DLGstart hoef ik niet naar de laptop te lopen om te zien hoe hoog de worp was. Simpel op het knopje drukken en op het display staat de hoogte in meters.
Ik heb hem uit Noorwegen gehaald voor 90 euro incl verzendkoste, USB interface en kabel.
Binnen 3 dagen in huis en geen invoerrechten.

Ik heb em zonder kabel gerekend, want die was out of stock. Dus komt ongeveer wel op t zelfde uit. :)

Heb je dr URL nog, Theo?

Theo zei:
Het grote voordeel van de Zlog is zijn gewicht en vooral het display. Na iedere DLGstart hoef ik niet naar de laptop te lopen om te zien hoe hoog de worp was. Simpel op het knopje drukken en op het display staat de hoogte in meters.

Hallo Theo,

Dit is inderdaad een leuke Alti.....
Ben echter van mening dat de absolute hoogte die deze Alti's aangeven van minder waarde is. (het is een goede ego booster misschien :D )
Ik hecht veel meer waarde aan de hoogte na pak 'm beet 5 sekonden vliegen.
Ook hier geldt hetzelfde als voor nog een aantal klassen; hoog komen is niet het thema maar wel de kist op die hoogte plat leggen ............

Arno

Arno,

Misschien wijkt de Zlog inderdaad soms wat af, echter kan ik als werper niet bepalen welke worp soms het hoogst is. Als hij 4 meter afwijkt en ik merk dat met bepaalde instellingen ik 45meter gooi ipv 40 meter dan weet ik in ieder geval dat de instellingen goed zijn. Ook al is de werkelijke hoogte slechts 41 meter.

Met de Zlog kun je je hele vlucht volgen hoor en niet alleen de Maxhoogte meten. Het is ook mogelijk om op signaal vanaf de zender de hoogte op dat moment te laten meten. Metingen kun je met elk gewenst interval laten doen en nog veeeeel meer is er mogelijk.

Met de Zlog kun je je hele vlucht volgen hoor en niet alleen de Maxhoogte meten. Het is ook mogelijk om op signaal vanaf de zender de hoogte op dat moment te laten meten. Metingen kun je met elk gewenst interval laten doen en nog veeeeel meer is er mogelijk

Hi Theo,

De mogelijkheden van de diverse Alti zijn mij wel bekend.
Wat ik alleen bedoelde te zeggen is dat de max. bereikte hoogte in mijn opinie niet hét belangrijkste is !!! De hoogte die je hebt na een sec. of 5 lijkt mij véél belangrijker..........

Arno

Back