goedkoop cawlen/trailen?

hallo ik ben mick en ik zat te kijken naar een leuk crawlertje (niet te duur),
ik had al een tamiya cc01 (pajero) gezien voor €165 als kit maar mijn
vraag is dan of deze een beetje crawlbaar is of dat ik beter wat anders zoeken kan?
en is alles wel kompleet?
zo niet wat moet er allemaal nog bij?
en zijn er misschien nog andere crawlers/trailers voor onder de €200?

ik keek net even rond en ik zag ook nog een tamiya twin detonator zou dat een beetje leuk crawlen met dubbele crawler motoren?

het is niet voor wedstrijden hoor ;)

ik hoor het nog wel

grtz mick

Laatst bewerkt:
Crawlen lijkt mij ook erg leuk, ik verwacht al een heel aantal dagen iedere minuut de postbode aan mijn deur met mijn nieuwe Axial AX10 met hopups/tuning delen en alles om hem RTR te maken. Wat ik eigenlijk wilde zeggen: heb je wat links naar je gevonden modellen? Waarschijnlijk heb ik ze vast al een keer bekeken bij mijn zoektocht naar de ideale machine.
Jakko

Met alleen een kit ben je er nog lang niet..... Vergeet niet de rest die er nog bij komt kijken om een auto rijdend te maken.

Als je echt wilt crawlen zul je moeten kijken naar b.v. een AX10 of iets in die richting.
Een standaard CC-01 chassis lijkt mij niet geweldig om te crawlen door de geringe veerweg , dus daar moet je dan weer een hoop geld in gaan steken aan parts om dat wel te kunnen.

Er staat ook een mooie Unimog te koop op het forum, dat is ook een scaler. JA voor het 'echte' crawlen heb ik dus ook een instap model genomen om die op te werken, maar Mick is volgens mij op zoek naar een scale crawler. Dat is zijn keus. Een Axial AX10 kost RTR rond de 300 in belgie al flink wat minder trouwens.
Jakko

Met een twin detonater proberen te crawlen?
Daar moet je zoveel geld, tijd en energie in pompen en dan presteert ie nog steeds slechter dan een CC-01.

Maar onder de €200 wordt het moeilijk voor je.
Er is een Nederlandstalig forum wat nagenoeg specified over trailen/crawlen gaat:
www.tamiyagekken.nl/forum

Kijk daar rond, daar staat grootendeels wat jij weten wilt.

Als je echt wilt gaan crawlen komt je met de Losi Mini niet ver.
Dat is een leuk hebbedingetje om in de huiskamer te crawlen.

bedankt voor jullie reactie's

ik denk dat ik dan beter het geld voor hopups kan gebruiken voor mijn slash (brushless en 2,4ghz)
want ik dacht aan iets goedkoops om leuk mee te rijden/crawlen/trailen maar dat zit er dus niet in :(

maar ja een lekker snelle slash is ook cker wel heel erg leuk!!!:yes:

iniedergeval bedant allemaal en misschien tot op de baan???
(@mvw purmerend)

Een beetje laat maar toch een reactie hierop je staat verstelt wat de losi mini crawler nog presteert op een crawlbaan.Hij mist wat grond speling ten opzichte van B.V een Axial maar verder gaat het prima.

De ondergrond waar je op gaat crawlen moet natuurlijk op schaal zijn voor de auto. maar die Mini rock crawler doet het wel erg goed.

Ik zeg toch ook als je ECHT wilt gaan crawlen;),
Maar met een 1:10 crawler kom je gegarandeerd verder dan met een Mini Rock crawler.

Als jij vertelt waar je met een 1:5 crawler ver komt?

En als dat eventueel ook nog in je auto zou passen :D

nou, als je met een 1:10 crawler maar over stenen heenkomt die bijv 50cm groot zijn (met een erg stijle kant) zou een 1:5 crawler over een 1 meter hoge vergelijkbare steen heen meoten kunnen komen.

zoals ik al zei... het terrein moet op schaal, dus in verhouding tot de auto staan. ;)

Een 1:5 past prima in je auto.. met 2 kids in kinderstoelen in een fiat uno kan het wel eens krap worden (non offence voor uno's). Maar ik heb serieus naar de 1:5 killerkrawler gekeken, maar omwege praktische redenen (mee op vakanties en fam picknick enz) is het een 1:10 geworden, in NL hebben we daar veel meer terrein voor beschikbaar had ik bedacht. Ook wedstrijden zijn er in die klasse (in de 1:18 ook steeds meer gelukkig want die zijn ook erg leuk!) Maargoed, ontopic: op ebay komen ze particulier vaak érg goedkoop voorbij, en die mensen willen ook wel naar NL verzenden. Het is dat ik het risico niet durfde te nemen maar kijk ook daar eens rond zou ik zeggen. Als je een merk en type weet dan vind je veel meer is mijn ervaring.
Als je nog een moter en regelaar wilt gaan aanschaffen heb ik wel interresse om het samen te doen om de kosten te drukken.
Jakko

Laatst bewerkt:
:yes::pim:ja ik houd ook niet van veel risico's nemen :sad:
ik vind dat als je iets in nl kan halen dat je dat het beste kan don ook i.v.m. garantie's enzo.

ik ga gwoon lekker mijn slash upgraden naar brushless en lipo's en dan zie ik wel weer verder;)

er kan wel een slotje op dit topic d8 ik zo:yes:

grtz mick :pim:

Back