goedkoop competitie rijden

• Topicstarter Topicstarter G33R7
  • Startdatum Startdatum
G

G33R7

Guest
Ik heb voor op de straat al een aantal 1/10 brandstof auto's gehad. veel kennis mee opgedaan. maar ik vind het toch een beetje doelloos rijden.

Maar nu zoek ik een club in omgeving twente waar ze een goedkope klasse hebben. eventueel brandstof, maar mag ook elecktro. zowel onroad als offroad.

Ik hou van competitie maar ik wil er niet teveel geld in steken.

Bijna goed!

Goedkoopste is denk ik stockcar elektro !
Omwille van het feit dat de wagen voor iedereen betaalbaar moet blijven wordt er bijvoorbeeld geen gebruik gemaakt van elektronische regelaars en ook geen modified motoren. Gewoon een standaard 540. En dat gaat al snel genoeg voor de comeptitie, wetende dat die plaats vindt op een ovaal van hooguit 5 bij 10 meter.
Er zijn twee club in Nederland die in de wintermaanden elektro stockcars rijden, in OUde Bildzijl in Friesland en in Lobith (Gelderland). zie voor mee rin fo hun site www.mbclobith.nl

Stapje duurder is de 1.8 stockcar die in de zomermaanden buiten wordt verreden..stevige wagens die een klap kunnen hebben!

Wat betekent "stock" eigenlijk? Is dat vergelijkbaar met het IRL "Stockcar" waar de deelnemers elkaar aan diggelen rijden? Hoop maar van niet!

Stock betekend standaard in de toerwagens.
Oftewel het meest vastgestelde regelement, zoals banden en motoren, zodat de kansen voor iedereen ongeveer gelijk blijven, met een niet al te hoog budget.

Met Stockcar racen mag je elkaar geloof ik wel een drukkertje geven, maar die autos kunnen daar dan ook beter tegen.

streetscreamer zei:
Bijna goed!

Omwille van het feit dat de wagen voor iedereen betaalbaar moet blijven wordt er bijvoorbeeld geen gebruik gemaakt van elektronische regelaars

Lol dat word dan lastig om nog een mechanische te vinden :)
Verder is de "stock" ook al vrij prijzig. in de top zie je chassis van 700E. accu packs van 50E 150E motoren enz...........

We zijn op erce nu bezig met een "stocker dan stock" klasse. waarin werkelijk alles vastligt.
Idee is een goedkopere klasse die toch veel lol oplevert. is alleen nog een beetje in opstart fase. en eindhoven ligt niet echt in de buurt van friesland :)

Back