Goedkoop, eenvoudig plezier

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Het kost een paar dubbeltjes en 15 minuten per vliegtuig...en het slaat erg aan bij mijn jongens. Leuk om te zien hoeveel lol ze daar van kunnen hebben.
morgen gaan ze op de hückepack.....

100416_VV.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha,

leuk Arjan :)

Mijn jongens zijn 9 en 12, maar die willen inmiddels echt aan die "interessante" zender-knuppels zitten :mrgreen:

Ook leuk, maarkost iets meer als het fout gaat ;)

Hoewel ze met het Stickie (wat toch ook een low budget ding is, zeker met een Hobbycity setup) allebei aardig overweg kunnen.

IMG_4600.jpg

Leuk Arjan,
Ik kwam vorige week op het idee er een aantal te maken en te verkopen met koninginnedag.

Groeten Rick

Mijn jongens zijn 9 en 12, maar die willen inmiddels echt aan die "interessante" zender-knuppels zitten :mrgreen:

Die van mij ook maar in de tuin is dat lastiger....de oudste vliegt heel aardig met onze Robbe Cardinal (mét rolroeren!)

Hoi Arjan, ook leuk: prik een spel schuin naar voren onderin de romp, ter hoogte van de voorlijst of iets verder naar voren, pak een stuk niet te stug rubber (desnoods onderbroeken elastiek), van een meter of 3, knoop aan de uiteinden twee lusjes, prik een uiteinde met een haring in het midden van een zo groot mogelijk grasveld, knoop aan de andere lus een stuk dun touw (ijzergaren of zo) van een meter of 5, knoop aan het einde van het touw een gordijnring (een paperclip kan ook), haak de ring om de speld van de zwever, trek het elastiek uit (mét de wind mee), hou de zwever horizontaal op heuphoogte en laat hem tegen de wind in los. Het model komt hoger naarmate je de elastiek meer uittrekt. Hij gaat ook met hogere snelheid in het begin, dus het komt meer op trimmen aan om hem na het loskomen van de haak over te laten gaan in een mooie zweefvlucht en niet recht de grond in te laten duiken, dus het uitrekken van het elastiek rustig opbouwen en ondertussen trimmen!

Ha,
Ja dat kan ook maar we zaten zonder elastiek (genoeg hoogstarts in huis om zwevers tot 4 meter te lanceren maar niet die kleintjes :-) )
We hebben het dus maar zo gedaan

(vanaf 0:1:30)

ik kan je zeggen dat dat helemaal een hit is bij de kleintjes....

Laatst bewerkt door een moderator:
PH_AJH Flugzeug GmbH:D

100423002.jpg

Morgen een kinderfeestje en mijn jongste wil zijn vriendjes ook een zwevertje meegeven....

Nee, het is helemaal vlak. Ik zal het tekeningetje straks even inscannen. Héél simpel maar ze doen het goed. De spanwijdte is 50 cm, de lengte 23 cm. Uit 3 plankjes 1,5mm en 1 plankje 5mm kan je er een stuk of 10 maken denk ik. 4 setjes vleugels is precies een plankje.
Het feest kan beginnen :-)

100423_Mika7.jpg

Printen op A4 geeft de juiste afmetingen.
Mika7.jpg

Laatst bewerkt:
Back