goedkoop maar goed

• Topicstarter Topicstarter Celis
  • Startdatum Startdatum
C

Celis

Guest
Ik ben misschien op zoek naar een duikbot want dit interesseert me wel.
Maar ik heb hier ergens gelezen dat je 1000 euro kwijt bent als je alles moet aanschaffen. :( Zijn er ook goedkopere manieren? :D
Greetz
Roeland

Wil je een "replica" , ROV, totaal iets anders?

Ik denk dat sommige mensen onder de 1000 euro blijven , en sommigen zullen het ook de 1000 euro ruim passeren.

Je kunt veel besparen door zelf veel onderdelen te maken en niet kant en klaar te kopen, dan heb je er denk ik ook de meeste lol aan.

Grote onkosten: Romp, duiktanks, elektronica ( zender, ontvanger en alles wat er daarna bij komt kijken).

Het is ook een project waar je vaak lang aan werkt, en steeds uitbereid. Dus vaak verspreid je de kosten redelijk.

Kijk ook eens op één van de andere draadjes.

bovengenoemde geld voor zo'n beetje alles uit de modelbouw :)
Lijkt me dat je eerst op je gemak met de romp begint (ben geen sub-bouwer, dus feel free tot correct me ;) ).
Dan de duiktanks en electronica-plannen.

Ben zelf met de Bismarck bezig (zij het langzaam), maar als ik echt alles voorgefabriceerd koop, ben ik ongeveer 3x of meer kwijt als dat ik zelf bouw.

maar hoeveel zou de totaalkostprijs zijn van een robbe seawolf met alles.Of zo een van die site die je hebt gegeven (welke zouden jullie nemen van modeluboot?
groeten
roeland

Persoonlijk vind ik deze wel geinig en deze.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Maar zoals hierboven al aangegeven, ik heb (nog) geen sub-ervaring.

Hallo Wolfje,
de vrachtduikboot Deutschland heb ik gehad.
Is geen makkelijk schip om te maken hoor.
Wel heel appart.
De C-Classe heb ik hier al zeker 6 jaar onafgebouwd liggen.
Dit is wel een zeer slank schip wat ook mooi uitziet en appart is.
Je hebt een goede smaak.
Alleen is de C-Classe niet meer te krijgen en de Deutschland moeilijk.
Van de Deutschland waren er 2 en de C-Classe 3 stuks door Norbert gemaakt.

Hein

Voorlopig begin ik nog niet aan een sub hoor.
Heb naast de Bismarck ook nog heli's :D

De Galathee vindt ik ook leuk heb wel aan gedacht om zelf èèn te kopen de prijs vindt ik ook wel mee vallen.

Hoi Allemaal,

Ik kwam dit ook tegen is mischien ook wel dynamisch te maken maar is zo ook wel leuk denk ik, en de prijs valt ook niet tegen.

http://www.jojo-modellbau.de/catalog/product_info.php?cPath=21_27&products_id=28

Wel zonder motor, koppeling,etc.

Ze hebben ook een uboot in deze klasse, wel behoorlijk duurder dan.

Maar hier zitten de motoren en zo dan ook bij.

http://www.jojo-modellbau.de/catalog/product_info.php?cPath=21_27&products_id=10338

Kijk er maar even naar.

Groeten,

Jan Huizenga.

Back