goedkoop subje voor op vakantie

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
hey,

deze zomer ga ik naar frankrijk, en ik als piloot neem logisch gezien ook wat vliegkistjes mee om me daar te amuseren, maar aangezien we een zwembad voor ons eigen hebben, wil ik me ook actief met rc bezig houden aan het zwembad, dus ik zoek geen boot maar een sub, en dan bedoel ik zo'n goedkoop ding van graupner of iets dergelijks :P

heeft iemand info voor mij welke van die cheap subjes goed en daadwerkelijk getest goed werken voor in een zwembad? (ik heb onder andere gezien dat er verschillende merken zijn: silverlit, graupner, t2m (die werken blijkbaar samen) )

liefst wens ik ook zo groot mogelijk, bijvoorbeeld die u-boot van graupner spreekt me aan wegens zijn grote.

graag info en tips :D

mvg, sam

heb gisteren wat rond gesnuffelt hier, en wist niet dat er hier al een topic was over die mini subs, zal wrsch wel die U-16 zijn, is speelgoed, maar heeft wel duiktanks, wat het net ietsjes echter maakt :P maar wat gebeurt er nu met zo een ding als ik duik in het 2 meter diepe water? kan ie niet dieper als 0,5 meter of juist wel maar duwt de druk hem kapot? en wat is de rijkwijdte met zo'n ding? :P
kweet, het is speelgoed, maar ga me geen duur ding kopen om er maar 2 weken aan de poel mee te zitten sukelen :P

grts

Hallo Samuel,

Sinds kort heeft m'n zoontje ook zo'n U-16. Dat vaart erg leuk, en is verassend goed te manouvreren. Met wat oefening is is het ding zelfs in zweefgewicht te trimmen!

Dat 'speelgoed' valt wel mee. Hij is redelijk stevig en solide. In de handleiding staat max 0,5 meter diepte. Kwa reikweidte kun je dieper, al is het zendertje niet al te sterk. In elkaar gedrukt zal'ie heus niet worden, ik denk dat de afdichtingen van de motoren, het aan-uit stekkertje, en mogelijk de afdichting van het zuigertankje het dan niet meer kunnen hebben. ik zou voor de zekerheid die halve meter gewoon aanhouden. En als hij per ongeluk eens op 1 meter komt zal dat ook niet zo'n ramp zijn, maar dieper lijkt me niet raadzaam.

ohw ok, en is de zichtbaarheid op die diepte ok? eneuh, hoelang doe je op een lading accus?

mvg

Ik heb de U-16 ook en het echt een grappig bootje voor het geld.
De mini Shark van Graupner is in verhouding tot de U-16 een stuk minder vind ik.

De U-16 vaart ong 15 a 20 minuten als hij volledig is geladen.
Mocht de accu opraken dan komt de boot vanzelf boven en stopt met varen / duiken.

Succes met de keuze

Groeten,

Joris

Zichtbaarheid ligt volledig aan de waterkwaliteit. Maar des te lichter de achtergrond, des te beter zal het donkere ding te zien zijn. Hij vaart iets van 10 minuten op een accu, normaal manouvreren. Opladen duurt 20 minuten ongeveer.

hallo

mark en ik wij amuseren ons gek met deze kleine boot

ik doe koersk spelen en leg me op de bodem van het basin
en mark komt met zijn dsrv hahaha mijn bemanning redden
en na een paar keer oefenen lukt dit steeds beter

het is leuk om zien hoe dat kleine ding zich draait en keert om op een luik te landen
en de vaartijd valt ook wel best mee dacht iets van een 45 minuten
er is reeds gedoken tot op 1 meter zonder problemen

een leuk spelletje is ook
je neemt een paar pvc ringen en maakt daar voetjes aan van verschillende lengte
kan je ook een antenne voor nemen kun je varieren
je plonst die in het water en probeer er een parkoer door te varen
moeilijker dan je denkt hoor met de breking van het water
kost niets en je hebt iets om je wat te amuseren
eerst om ze te maken en tweede om er doorheen te proberen varen
groetjes raf

Back