Goedkope 2wd buggy ESC en motor

Hallo,

Ik ben aan het uitkijken om een 2wd buggy erbij te nemen. Ik rij nu enkel 1/8 maar m'n club is moeten sluiten. Het dichste 1/8 parcours is nu Bauffe en Mol, maar dat is 1u30 rijden voor me. De dichtste club is Lovan en dat is 45min rijden.

Ik ga waarschijnlijk de Losi 22 kopen omdat die er duurzaam uitziet. Een b4 spreekt me niet aan doordat ik dan terug Amerikaanse tools moet kopen.

De bedoeling van de buggy is trainen en wat clubraces te rijden.
Het liefste zou ik in die 1/10 een Tekin setje hebben, maar die zijn enorm duur. Ik ga er niet serieus wedstrijden mee rijden dus ik denk dat zo'n EZrun (sensored) er is ga doen. Misschien Castle Creations setje, maar dan moet het echt wel beter zijn dan zo'n EZrun.

Heeft er iemand ervaringen met de EZrun en Castle Creations setjes in een 1/10 buggy? En hoeveel turns moeten er in een 2wd? Ik heb nog nooit een andere wagen gehad dan een 1/8 buggy dus ben een totale noob op vlak van 1/10 buggy's.

Een Xerun setje :thumbsup:. Ik weet dat er een aantal BNK rijders ook een Xerun regelaar gebruiken, dat heb ik gelezen op 't forum waar zij nu zitten. Daar ga je in het topic "Wat rij jij in 2011?" vinden welke motoren ze gebruiken, en het aantal turns dat ze aanraden. Ik heb daar nog niet vaak gelezen dat ze ook de Xerun motoren gebruiken, waarom weet ik niet, maar ik denk dat 't niet nodig is om extra geld uit te geven aan een iets betere motor als je toch niet echt wedstrijden gaat rijden.

Welja, de bedoeling van de auto is om gewoon in het weekend te gaan rijden als er geen 1/8 wedstrijden zijn. Ik rij amper nog met m'n 1/8 buiten wedstrijden omdat de circuits te ver zijn.
Was aan het twijfelen tussen 4wd en 2wd, maar 2wd is denk ik beter om jezelf bij te leren. En het is goedkoper.

We moeten aan Termont is vragen achter een circuit hé mannen :-).

ps: je bent zeer welkom oponsforumwaarwijnuzitten.

Grts,
De Modderhater van ginder ;-)

Tja, als het echt een auto-voor-erbij is, waarom kijk je dan niet naar een Ansmann X2 Pro ofzelfde buggy van een ander merk (TeamC, dit merk heeft ook een met de motor in 't midden ipv achter de achteras)? Die zijn zeker goedkoop. Het zijn de duurdere versies van de Ansmann Mad Rat, waar hier op 't forum al zeker 1 bouwverslag van staat. Op RC-Junkies staat er ook een review van, en ook van de duurste versie van deze buggy. Als je over deze buggy's nog meer info wilt, kan je Oscar of Bart Banaan contacteren.

Mja het moet een beetje deftig zijn en ik wil vrij makkelijk aan spares kunnen :p Die Losi ziet er vrij duurzaam uit als ik dat vergelijk met een andere 1/10.
Er moet een beetje info over te vinden zijn kwa setup enzo.
Maar ik zie dat vooral op elektronica kunt besparen? 330$ voor een Tekin set en 70-100$ voor een EZrun.

Lipo's die er in gaan zijn Zippy saddle packs. Die passen in de Losi22.

Die Losi 22 ziet er zeker niet verkeerd uit! Ik heb er zelf ook al naar zitten kijken. Propere kar, en zeker stevig door 't alu chassis. Alleen heb ik ook van Losi geen idee hoe goed je hier in België aan onderdelen geraakt. Maar 't zal hoogstwaarschijnlijk een populair karreke worden, dus 't moet wel goed komen :-)

$70-100 is wel erg goedkoop. Ben je zeker dat je dan een sensored setje hebt (de sensored setjes van hobbywing heten Xerun)? Nu weet ik niet of sensored echt een prioriteit is voor je, maar dat maakte ik op uit je startpost.

Dat wist ik dus niet lol. Ik was opzoek naar EZrun op ebay en dat waren de prijzen die ik vond. Zal een zoeken naar Xerun dan. Toch wel liefst sensored. Denk dat cogging niet zo leuk is bij rwd.

Ik heb nog 1/8 met de Losi 8ight gereden en haalde m'n stukken bij apexmodels en liquid rc.
Waarschijnlijk zullen er wel snel chop shops zijn ook op ebay voor die auto. Mcm racing verkoopt ook Losi. Hun auto's zijn ok kwa prijs (250euro voor de 22 en 238euro bij apexmodels), maar hun spares zijn duur.

de durango dex 210 komt er ook nog aan, al zal dat niet de goedkoopste zijn

Goh ik denk eigenlijk dat je met de B4 geen fout kun maken, ok je moet enkele tools kopen maar zowel setups als onderdelen zijn zo rap te verkrijgen!!!

Qua motor /regelaar kan je goed kijken naar Lrp, speed passion, nosram, CS, etc ;)

pff, koopt dan de tamiya trf201. Da's volgens velen dezelfde als de B4, en je hebt metrische maten :lol:

@leo: De losi 22 is nog niet beschikbaar. Maar je kan 'm al pre-orderen, dus 't zal niet al te lang meer duren, vermoed ik.

@kurtje: Speedpassion is toch krak 't zelfde als Hobbywing? (qua regelaars)

Qua motor /regelaar kan je goed kijken naar Lrp, speed passion, nosram, CS, etc ;)

Als je een goedkoop alternatief wilt voor die merken heeft het weinig zin om naar die merken te verwijzen ;)

Ik heb zelf de XeRun 120A en ben er beter over te spreken dan m'n ouwe LRP SXX TC spec.

Ze zijn ondertussen niet meer zo voordelig op ebay als een half jaar geleden maar nog steeds ruim onder de prijs dan de 'gerenomeerde' merken hierboven. (En rara waar haalt speedpassion hun hardware vandaan? Jaja Hobbywing!)

Zou eigenlijk aanraden om dan een combi set met motor en LCD PC connection program box te kiezen.
Met de program box kun je je regelaar aansluiten op je PC en nieuwe firmware downloaden waardoor je ook meer instellingen krijgt.
Motoren zijn voor zover ik weet prima, maat van me gebruikt een 6.5 van XeRun alleen nog niet zo lang dus kan niks over de duurzaamheid zeggen.
Maar goed ik gebruik zelf LRP motoren en die willen ook nog wel eens spontaan opblazen.

XeRun is hetzelfde als Speed Passion, Kurtje.

Nosram is weer hetzelfde als LRP. Het wereldje is dus allemaal niet zo groot.

Ik zou je ook een XeRun (al gebruik ik zelf SpeedPassion) aanraden met idd een programmeerbox, kan je toch iets meer tweaken. Ik weet van Ezrun motoren (niet te verwarren met XeRun!) dat je ze aardig kan mishandelen. Ik gebruik zelf alleen maar Trinity motoren dus ik kan je daar niets over vertellen.

De Losi22 is nog niet verkrijgbaar. Tussen eind februari en half maart komt die uit normaal gezien. Ik verjaar half maart dus dat komt goed uit.

@Kurtje: De losi is ongeveer dezelfde prijs, optie voor mid motor, ziet er steviger uit, geld bespaart aan tools. En HK saddle packs passen er zonder problemen in.

Naar hoeveel turns moet ik kijken voor een 2wd buggy? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je moest zoeken voor halve turns omdat je anders een kleine motor hebt. Ik ga vooral rijden bij Lovan, in Mol en Charleroi.

Ikzelf heb ook een keuze moeten malen welke buggy er komt. Heb ook de losi in gedachte gehad, alleen toch voor de team c gekozen. Dan wel de midmotor variant. Heb hier puur uit financieel oogpunt voor gekozen omdat ik als hoofdklasse het crawlen heb. Dit wil ik er een beetje bij gaan doen.

Inderdaad ik weet dat veel meer merken gewoon van dezelfde fabriek komen hoor :D
Maar ik noemde maar enkele namen op ;) Nosram bvb kan je in Duitsland ook zeer goedkoop krijgen ;)

Ik rij al enkele maanden met de B4 en ik moet zeggen ik heb nog nooit zoveel fun gehad met een ding dat echt mishandeld wordt :D hij ziet er breekbaar uit, maar ik heb nog maar enkel een shocktower voor + achter over gehad en een pinnetje uit een asje gevlogen... Kan alleen mijn ervaring maar meedelen :D

Qua motoren heb ik voor mijn 2Wd zowel een 8.5 en een 6.5. Welke beide mogelijk zijn, al is het met de 6.5 serieus opletten en de regelaar dicht draaien om enigsinds lekker te kunnen rijden...

Ohja een Hobbywing EZrun setje heb ik in mijn Durango gehad, en daar was ik toch niet zo tevreden over :$ Dan is mijn huidige LRP SXX + X12 motor toch net wat leuker ...

MAAR als je de Losi wilt, en je kan snel aan stukken geraken, zal het zeker geen slechte auto zijn :D

De Durango 2wd is thans ook lekker :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan niet snel aan stukken voor Losi. Ik koop ze in de UK omdat het daar 1/3 is van de Belgische prijzen. Mja alst kapot is rij ik wel met mn mbx6. En 1/10 circuits rijdt ge niet zo snel iets stuk denk ik. Met mijn Mugen rij ik (bijna) nooit iets stuk, behalve in Mol -.-

SSI, dat van die hele of halve turns gaat op voor EZrun motoren. Ga maar eens kijken op de hobbywing website. Je zal daar bij de EZrun afdeling zien dat de motoren met hele turns een finned can hebben, en daardoor formaat 540 zijn, terwijl de eigenlijke motor maar formaat 380 is. De halve turns motoren van EZrun zijn wel volwaardige 540'ers (en zitten dus niet in zo'n finned can). De Xerun combo's komen volgens mij allemaal met volwaardige 540'ers.

Back