Goedkope A123 lader

Is er inmiddels een simpele goedkope 220v input A123 lader beschikbaar?
zo rond de 60 euro?

Heb toch wel plannen 3s lipo te vervangen door A123 cellen maar wil het wel leuk houden.

Iemand tips?

daar staat dat ze geladen kunnen worden met een ultramat 12, maar hier op het forum een draadje verder gebruiken ze een robbe

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi bedankt voor je tip.
Heb wel degelijk voorkeur voor een 220v lader.
anders ligt de keukentafel zo vol met een voeding en lader.
Gebruik al een Ultramat 14 en dat bevalt wel.

Ben toch geen veldlader. ;)

28 euro per cel is trouwens absurd! je kan ze voor 10-15 euro per cel kopen.

vraagje : voor een easystar en eventueel twinstar , is die dan bruikbaar ? dus 3 cellen steken en in plaats van een snelle lader kun je die toch gewoon laden met een ultramat 10 -----> die laad toch tot 5A. Of zit ik hier volledig naast. (ben niet op de hoogte van de diepe technische kant )

A123(LiFePO4) cellen kan je niet zomaar opladen met een Lipo lader. Daar moet je een stroombegrensde labvoeding voor gebruiken, of een geschikte Lixx lader, die al geupdate is voor A123 cellen.
De ultramat 10 is dat nog niet...

Hoi bedankt voor je tip.
Heb wel degelijk voorkeur voor een 220v lader.
anders ligt de keukentafel zo vol met een voeding en lader.
Gebruik al een Ultramat 14 en dat bevalt wel.

Ben toch geen veldlader. ;)

28 euro per cel is trouwens absurd! je kan ze voor 10-15 euro per cel kopen.

Ah, dus je bent van plan om meerdere pakketen aan te schaffen als bij lipos om een avondje te vliegen? Zo had ik het nog niet bekeken: een uurtje laden voor 5 pakketten en de hele avond niet meer bijladen. Interessante visie. Ik hou het liever bij 1 pakket en dan 6 keer op een avond omhoog (of een keer of 15 per dag) en tussendoor snel ff een bakkie slurpen en ongeduldig wachten ;) Je zou mischien dan je geld beter in en goede lader kunnen pompen ipv pakketjes.

Spec.
Input Voltage: 11~18v
Circuit power: Max Charge: 50W / Max Discharge: 5W
Charge Current Range: .1~5.0A
Discharge current range: .1~1.0A
Ni-MH/NiCd cells: 1~15
Li-ion/Poly cells: 1~6
Pb battery voltage: 2~20v
Weight: 580g
Dimensions: 133x87x33mm

Dat is maar 50Watt uitgaand vermogen! vergeet niet dat die cellen met 16A geladen kunnen worden. NiMh of NiCd heeft hier meer voordelen vrees ik.

Erik,

Ik heb niet zoveel tijd om te kunnen vliegen/varen. daarom meestal maar max een uurtje.
dus inderdaad mijn visie klopt ;)

Los daarvan heeft mijn huidige Ultramat 14 ook 12v input mogelijkheden.
dus zou het alsnog kunnen.

Back