Hallo, Heeft iemand ervaring met deze bladen: 325mm Carbon Fiber Main Blades (EU warehouse) Zou dat een goedkoop alternatief kunnen zijn om hey hover leerprocess mee te doorlopen? Of is dit iets om ver weg van te blijven?
Goedkoop werkt regelmatig wel. Maar let natuurlijk wel op dat ze geen gekke dingen doen.. Ik heb wel eens iemand gezien die bijna continu zijn bladspoor aan het wegstellen was. Voor de grap mijn bladen ff van de heli af gehaald, en bij hem erop, en opeens was alles perfect.. ook vlieggedrag was aanmerkelijk beter Kortweg, proberen kan altijd, maar verwacht niet dat iedere set perfect is. kwaliteitscontrole is wel eens een dingetje bij goedkope bladen. en goed balanceren, statisch en dynamisch
Ik ga het binnenkort eens proberen. Ik verwacht morgen een levering onderdelen met daarbij normaal gezien 2 sets align bladen. Dus ik kan wel verder, maar ik ben wel benieuwd naar die goedkopere bladen. Ik laat tzt wel weten hoe ze vliegen.
Het is misschien al meerdere keren gevraagd, maar hoe zit dat nu ook al weer met het verschil tussen flybarless en flybar bladen. En het belangrijkste: Hoe herkent men tegenwoordig flybar bladen?
Dat is nu net het mínst belangrijke.... Flybarred rotorkop heeft weinig last van voor FBL ontworpen bladen (word hooguit íéts trager), andersom draait een FBL kop met "zomaar-bladen" meestal duidelijk minder goed.... Dus geen zorgen over maken, lijkt mij.... Maar om je vraag te beantwoorden: FBL bladen zijn vaak voorzien van tip-gewichten, en zijn vermoedelijk wat preciezer gefabriceerd qua voorloophoek (ruw gezegd afstand tussen zwaartepunt en voorlijst (leading edge)). Groet, Bert
De stelregels: Flybar bladen zijn doorgaans lichter. Zwaartepunt zit redelijk aan de kant van de bladbout.