Goedkope (dualmotor) ESC met reverse?

Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn oude speedboot nieuw leven in blazen, en daarvoor heb ik een ESC nodig die ook achteruit kan, omdat mijn model 2 schroeven heeft en geen rudder.

Het bootje heeft behoorlijk kleine motortjes, ik gok rond de speed 200 a speed 300.

Er zijn denk ik 3 opties.
- Een of andere tank ESC die dus op 2 motoren en 2 richtingen werkt.
- Twee kleine ESCjes voor iedere motor, die ik op mijn zender mix.
- Een foefje met een servo en wat geknutsel, zie plaatje:

Boat-Controller1.jpg

Weet iemand waar ik goedkoop aan ESCjes kan komen, om mijn bootje mee aan de praat te krijgen? Liefst eigenlijk zonder lowvolt cutoff.

Groetjes,
Sven

je kan gewoon 2 esc gebruiken en die met een y kabel op 1 kanaal aansluiten, dan moet je wel even in de gaten houden dat je ze allebei precies hetzelfde instelt.

ronnie

nee!!! Geen y kabel !!! Gewoon 2 regelaren nemen en die mixen op je zender. Zo'n idee met een servo is leuk maar als er water op de contacten komt.... Kan je natuurlijk wel weg waterdicht wegwerken maar toch. 2 regelaren kan je makkelijker in een klein bootjes plaatsen ;) En als je zender niet kan mixen kan je ook een v mixer gebruiken. Die zijn ook genoeg te koop :)

Ik heb n mooie computer zender met genoeg foefjes, dus de mogenlijkheden zijn er genoeg. :) En bovendien, zon simpele Y kabel zorgt ervoor dat je em niet kunt sturen.

Die servo klopt inderdaad wel, Dat is vrij ruimtevretend.

Het bootje heeft trouwens een waterdicht bakje met rubbere O-ring en een uitgang voor de draden die je toelaat et waterdicht vol te gieten met hars of wax.

Een regelaar voor zo´n motor kost natuurlijk geen drol, duik eens in de Conrad gids en je vindt wel een goedkoop regelaartje.

Het idee met een Servo die de schakelaartjes bediend is zo gek nog niet maar dan zou je ook ipv. een servo een schakelunit kunnen nemen.

Aangezien je nog niet uit bent over de motoren kan je ook eens kijken naar die motoren met een regelaar er direct op gesoldeerd.

Een regelaar kost niet zoveel, tottie ook achteruit moet kunnen. :P

Et truukje met de servo is best even knutselen, en et stukje met kopere geleiders is best lastig denk ik. En zon schakelunit zal ook wel niet al te goedkoop zijn.

Er zitten trouwens al motoren in mijn bootje hoor. :)

Hier kun je meer vinden over et betreffende bootje: http://rc.kicks-ass.net

Back