goedkope lipo's voor mini-DLG waar te koop?

robert14

Forum veteraan
wij gaan bij ons op de club een mini-DLG bouwen. nu ben ik nog op zoek naar een (goedkope) single cell lipo tussen de 100 en 200mah. ik had er nog 1 liggen maar die is niet helemaal goed meer. en alle lipo's op hobbycity zijn in backorder en ik heb geen zin om daarop te zitten wachten. wie weet een ander niet al te duur adres??

EDIT:
zou het wat zijn om een 3s 200mah lipo op te delen in 3 losso single cell lipo's?? het gaat om deze lipo

Hallo Robert,

Misschien de Fullriver lipo's van Wes??

Batteries

Maarruh......Hoe ga je dat met de spanning doen dan??
Volgens mij is de spanning van 1 cell te weinig om je ontvanger en servo's te voeden (kritische minimum spanning...)
Of heb jij/jullie daar ander eervaringen mee??

Leuk project trouwens:D

Groetjes
Martin

Hoi Robert,

via Theo hier op het forum kun je ook die accu's bestellen. Als het goed is krijg ik er vandaag ook 2 binnen. Ze kosten 4,20 per stuk dacht ik. Je kunt hem mailen via mail@f3k.nl

Hoi Robert,

via Theo hier op het forum kun je ook die accu's bestellen. Als het goed is krijg ik er vandaag ook 2 binnen. Ze kosten 4,20 per stuk dacht ik. Je kunt hem mailen via mail@f3k.nl
oowh, als theo ze ook heeft haal ik ze wel bij hem. ik spreek hem nog wel op de club, we gaan namelijk samen met hem een mini-DLG bouwen op de vliegclub.

Martin, dit werkt prima hoor. Lipo's blijven initieel een tijdje op 4,2V, dat is al voldoende. Maar ook als de spanning wat minder wordt blijft het nog prima werken. Je levert misschien een beetje in op bereik en snelheid van de servo's, maar met kleine dlg's ga je toch niet achterlijk ver weg vliegen. De hele kleine servo's trekken ook zo weinig stroom dat de spanning niet veel in zal zakken bij 'belasting'.
Ik vlieg 2 dlg's al een tijd op 1s lipo, werkt uitstekend.

Back