goedkope lipo's

• Topicstarter Topicstarter elmeesio
  • Startdatum Startdatum
Ik bezit alleen maar lipo's van hobbycity, nog nooit problemen mee gehad...
Zeker niet twijfelen dus !

grts

niels

mystery 25C cellen zijn zeker OK

ik vlieg al 1,5 jaar met o.a. mystery cellen de 11.1V 2200 mAh 25C variant voldoet prima. Ze tonen ook na elk zeker 70+ ladingen geen enkel symptoom van slijtage.

- ik vlieg ze niet verder leeg dan 75-80%
- laad ze met 1C
- ontlaad ze ruim binnen de spec.
- laden doe ik altijd gebalanceerd. ontladen (tot 3.8-3.83 V.) liggen alle cellen meestal binnen een 0,01 V

wel moet je de balancer aansluiting even borgen met hot melt of een stukje tape. Ze willen nog wel eens loslaten door te vaak knikken van de draden dicht bij het soldeerpunt.

De oranje 15C cellen stop ik in trainers en mijn zagi. ze leveren significant lagere stromen dan de blauw/witte.

Als ik die prijzen vergelijk met deze: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Li-Poly (All brands)
Vind ik het allemaal niet zo bijzonder...En bij hobbycity weet je wat je krijgt.

Klopt maar niet altijd.
Ik heb b.v deze EC power 4000mah 3 cell en doen het goed bij mij:
2x EC POWER 4000mAh 11.1V 15C LIPO LI-PO BATTERY AKKU U - eBay (item 180336994084 end time Mar-19-09 21:00:46 PDT)

Ofwel 2x een 4000mah 15C 3 cell voor 38$ thuis op dat mat.
15C is niet veel maar bij een 3 cell setup kom je als het goed is niet over de 60A continu en 80+A piek.

Deze zippy ongeveer gelijkwaardig op de 20C na:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 3S1P 20C $31.97

x2= 64$ + verzendkosten 80+$??? ofwel 2x zo duur en dan is deze ebay deal plots een stuk goedkoper.

Gewoon goed zoeken er zijn soms hele leuke aanbiedingen.
maarre bij eby is onbekend merk wel prestatie???
Een goedkope rhino of zippy weet je dat je een goede accu hebt voor een mooi prijs.

Al doet deze EC power lipo wat hij doen moet bij mij.

Laatst bewerkt:
Ik zeg daar ook zeker niet dat hobbycity altijd de goedkoopste is. En is idd goedkoper. Maar nog steeds niks bijzonders als ik de prijzen zo bekijk...

Maar voor zoon 8,75€ meer (75,49$ zou het mij kosten) heb ik flightmax ipv merk-X 20C ipv 15C en een winkelier die ik ken en vertrouw, en waar ik al 30> bestellingen heb gedaan.
En al was het alleen om de C rating dan was dat het al waard.

Ik zeg daar ook zeker niet dat hobbycity altijd de goedkoopste is. En is idd goedkoper. Maar nog steeds niks bijzonders als ik de prijzen zo bekijk...

Maar voor zoon 8,75€ meer (75,49$ zou het mij kosten) heb ik flightmax ipv merk-X 20C ipv 15C en een winkelier die ik ken en vertrouw, en waar ik al 30> bestellingen heb gedaan.
En al was het alleen om de C rating dan was dat het al waard.

Niet bijzonder omdat je verkeerd rekent bedoel je.....:cool:

2x 4000mah 3 cell 15C= 38$ inc verzenden op ebay
2X die flightmax= 75,50$ inc verzenden

75,5-38$= 37.5$= 27,43 euro!! meer.

38$= 27.8€ voor 2x die ec power lipo
75.5$= 55,23€ voor 2x die flightmax

Ofwel 1,99x zo duur en bijna 2x zo duur is veel dus dat argument gaat niet op.

Ik heb ook al zat bij hobbycity gekocht en koop er nog steeds maar dit is slechts om aan te geven dat het nog veel goedkoper kan.

Winkel kennen en vertrouwen? Als je andere geen kans geeft tja..... ik neem aan dat je bij hobbycity ook ooit voor de 1e keer besteld hebt, verder kun je op ebay veeel revieuws zien van een winkel en via paypal is alles verzekerd.

Enige punt is de C rating en merk in dit geval.
Merk? ach ja ik vind 50% goedkoper de kans waard.
En de C rating was in dit geval maar een voorbeeld er zijn ook 20C te vinden voor niet veel meer.
Maar dan nog bij hobbycity is er geen 15C.
Dus oke ja je hebt 20C maar ja die 15C is in combo met 4000mah goed voor
60A continu en 80A+ piek.

Als je kist b.v maar 45A verbruikt.... Tja dan heb ik toch echt liever een lipo voor 50%.
Want die 20C is in dit voorbeeld niet nodig.

Al bij al kan het prijsverschil zelfs met de lage prijzen van hobbycity vaak nog goedkoper en ebay kan soms leuke aanbiedingen hebben. In dit geval dus 2x zo goedkoop.
En dan hebben we het nu over meteen kopen ik had ze op opbod voor 25€, niet slecht toch.
Oja kopen op ebay = op de post.
Koop jij die flightmax nu dan sta je op backorder met -71.

Ik zeg sta open voor alles.
Want deze hobby is al duur genoeg :D

Laatst bewerkt:
Back