Goedkope(re) vervanger gezocht voor Plettenberg/Wemotec combinatie

Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een goedkopere vervanger voor volgende combinatie :

# Motor: Plettenberg HP 200-20-6
# Power: WeMoTec Mini 480 EDF units

Ik zou nl van elk 4 stuks nodig hebben... Voorstellen mogen komen uit de richting van Unitedhobbies of zo...

Enig idee (of dat zal ik misschien wel bij de combo vinden dan) welke regelaars nodig zijn ?

Vriendelijke groeten,

Davy

Op hoeveel cellen wil je gaan vliegen?

Alternatief: EDF 6904 van HET-RC + HET-RC motor (type hangt af van aantal cellen dat je wilt gebruiken).
Allen te verkrijgen bij HAROFLY.be. De fan kost zo'n 25 euro en de motoren rond de 55 euro. Prijzen vind je op de site, voor een comboprijs kan je contact opnemen of langskomen ;)

In de Mig (zie draadje) zitten deze EDF's en 2W-25 motors met 75A ESC's. We vliegen deze op 6s, de 2 EDF's trekken dan een piekstroom van 130A, dus zo'n 65A per EDF. Stuwkracht van deze EDF's hebben we niet gemeten, maar ik schat dat rond de 1300 gram / EDF.

Een goedkoper Chinees alternatief zal er zeker ook zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit plan (https://shop.traplet.com/product.aspx?c=989) pas gisteren besteld nadat ik bij jullie vertrokken ben ! :-) Anders had ik het je in real life kunnen vragen ...

Zouden die voldoen voor deze B2 ?

Zo laat op de avond nog een plan bestellen :), wel een zeer mooi toestel.

Om te weten wat voldoende is voor deze B2 zou je moeten nagaan hoeveel vermogen je ongeveer nodig hebt per motor. Veel info over die plettenberg motor vind ik niet direct.
De Typhoon (HET-RC) motoren voor deze EDF's zijn er van 450W tot 1100W per motor, zou dus zeker voldoende moeten zijn.

Hoi allemaal,

Na samenspraak met enkele electro piloten, heb ik besloten de volgende setup te bestellen :

4x EDF70 with 3300kv Motor Assembled

4x SuperSimple 60A ESC

DF70-28XL-38.jpg

SUP-60.jpg

Het plan is ondertussen aangekomen. Wordt spannend... Nu eerst balsa gaan kopen... :-)

Groetjes,

Davy

ik lees op dit forum ook erg goede ervaringen met de Turnigy Plush regelaars... wel een stukje duurder dan de SuperSimple, maar wel goede kwaliteit voor een Chinaprijsje...

Ik heb idd onlangs mijn eerste SuperSimple regelaar gekocht en die voldoet... Dus ik veronderstel dat deze ook wel zullen voldoen...

Het voordeel van het China prijsje is dat je kan PROBEREN voor een schappelijke prijs. Voor een echt showmodel zou ik ook kiezen voor een duurder (en MISSCHIEN beter) merk..

Groetjes,

Davy

Back