Goedkope scalpelmesjes en snijmatten

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 24 okt 2005.

  1. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Mijn lieve vrouw heeft laatst bij de Aldi een 80-delige X-acto messenset voor me meegenomen. Ze betaalde daar slechts € 8,95 voor.

    Ziet er ongeveer zo uit:

    [​IMG]
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Ook lekker goedkoop!
    Scalpelmesjes hebben echter een dunner blad en zijn scherper ;)
     
  4. Cropduster

    Cropduster

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    582
    Locatie:
    MVA Almere
    Zelfs met mijn onmeetbare bouwsnelheid heb ik al heel veel van dit soort mesjes gehad en weggegooid. Het lijkt heel wat, maar de houders zijn zeer slechte kwaliteit.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ik haal dat spul altijd bij een hobby / schilder winkel. mesjes blijven aardig lang scherp en de houder is onverwoestbaar alu :) Je moet ook een houder nemen waarin je de mesjes met een draai / klem constuctie bevestigd. Deze zitten goed vast en hoeven nooit stuk te gaan.
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Het type dat Pjotrrrrrr -ja, HO maar..- aangaf is het beste balsames dat ik ken. Blad no. 24 voor het grotere werk en blad no. 11 voor het snijden van kleine bochtjes...
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb al bakken van die el cheapo praxis mesjes gehad, maar ik sloop steeds et houdertje. Dat breekt doormidden of et plastic scroefdraadje stript.

    Zon scalpel van baco lijkt me wel wat, maar kun je daar ook makkelijk mesjes voor krijgen?
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ik draai toch liever het mesje vast :) Dan weet ik zeker dat er geen speling op komt en kan je meer kracht zetten...
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Toch heb ik et idee dat die medische scalpels toch net even dat beetje preciezer zijn dan hobbymesjes. :lol: Maar dat zal wel aan mij liggen.
     
  10. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb uit voorzorg even wat berichten verwijderd en ga nu een PB sturen naar de betreffende gebruiker. Ik stel voor dat we het gewoon gezellig houden. Dan hoef ik ook niet meer op plekken te komen die ik niet goed ken. Brr, gauw weer terug naar de auto's :D
     
  11. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    bij mij worden die meestal heel snel bod, mar ja wat wil voor een paar euris zo een set.
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ligt er ook aan wat je snijd he ;) Al sik carbon splijt of bewerk gaan ze ook niet lang mee :) Depron snijden doen ze een hele tijd tenzij je hard op de plank duwt.
     

Deel Deze Pagina