Goedkope simpele zweefheli aanschaffen, welke?

Volgens mij kun j het beste een 'gewone' ontvanger gebruiken ivm het bereik. In een belletje stijg je snel naar een paar honderd meter.

De 6 kanaals van de mx12 is wel groter en dus ook zwaarder. En die heb ik nodig voor in mijn heli, Dus die is niet meer beschikbaar. Dus het wordt een van die 2. Wlek is beter? Ik zou niet weten waar voor iets goed is in een zwever en wat niet.

bouwverslag-apogee-mini-dlg-compleet-balsa
dit is een voorbeeld van zo'n dlg, niet duur en ik heb er al vluchten van 3 minuten mee gehaald door hem gewoon te gooien :)
grtz

Dat ziet er niet slecht uit nee, Maar dat is wel iets te veel werk. Heb liever een ARF dat ik alleen de vleugels maar erin hoeft te klikken en klaar. Of als het nodig is ben ik ook nog el bereid folie over de vleugels te spannen, Maar dat schuren enzo is niets voor mij. Dus die valt af.

is helemaal niet zoveel werk hoor dit kistje ;)
zelf zoder bouwervaring met balsa is dit ding goed te doen, darmee spreek ik ook uit ervaring. is ook leker goedkoop als je je spullen op de goede platse koopt. en sorry me baterijen van mn toetsenbor zijn leeg :?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat dacht je van de great planes 'Fling'. Dit is een arf toestelletje van ongeveer 1.2 m en dat wordt geleverd met een start-inrichting.
Kan je vinden voor een 60 €. En vliegt perfect bij niet al te veel wind.
Fling

K wil wel met wat wind kunne vliegen. Windkracht 3 a 4 mag geen probleem zijn. Dan is het wel meer stilhangen in de lucht maargoed. Nee dat is ongeveer hetselfde al die apache en die andere heb ik al na gekeken maar dan kan ik niet de lucht in gebracht worden op de club. Dus.. Denk dat ik maar een keer naar doetichem ga en daar een kleine Uhu koop voor 49euro nogwat. Die vind ik gewoon geweldig eruit zien. Maar is die niet van piepschuim. Een easyglider is ook een optie, Maar die zijn dacht ik ook van een soort piepschuim niet?

Klopt. En een stukje groter, en een stukje duurder. Een Easyglider is meer zwever dan een Uhu en veel makkelijker te repareren als dat nodig is. Nou kan het natuurlijk nooit kwaad om te leren repareren (en een Uhu is vrij simpel) maar de keus is aan jou. Van beide zul je veel plezier kunnen hebben.

Neem een ontvanger met vol bereik (dus geen micro ontvanger). Een synthesizer ontvanger betekent dat je geen kristal nodig hebt, die stemt af op je zender.
Persoonlijk bespaar ik niet op ontvangers. Het hoeft geen hele dure ingewikkelde te zijn maar wel één van een betrouwbaar soort en merk. Als je ontvanger slecht werkt heb je veel ellende.

Nee. De Easyglider is van Elapor (niet echt piepschuim, dit is véél sterker). De rc Uhu is van balsa (maar heeft geen bespanning). Een Elektro Uhu is een heel ander model, die is weer van Elapor. Hij lijkt nogal op een Easystar maar dat zijn geen zwevers.

Oke dus allebij geen soort van piepschuim dat is beter. Denk als ik niks hoor van mijn pb op een easyglider dat ik voor de uhu ga. Is groot genoeg en minder duur. Bedankt allemaal en ik laat nog van me horen.

Zag net bij easy glider op het modelbouwforum dit plaatje:
74584813aac97db69.jpg

Dat ziet er toch egt wel uit als een vorm van piepschuim. Dus de easy glider word het alvast niet. Is de kleien uhu van het zelfde materiaal? Zo ja dan moet ik een ander alternatief zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je leest niet goed. Het is geen piepschuim, het is Elapor. Dat is echt wat anders. En de Uhu is van balsa, dat heb ik twee posten terug al gezegd. Je kunt beter even goed kijken en lezen voordat je wat roept.
Elapor is super sterk, taai, kun je met gewone secondelijm lijmen en is daardoor véél gemakkelijker dan balsahout (jij was toch geen bouwer zei je?).

Weet je wat ik doe? Ik ga gewoon naar 4rc en daar vraag ik het nog een keer en dan kan ik het ook gewoon zien hoe sterk dat spul is enzo... En ARF hoef je niet te bouwen olgends mij heeft de uhu ook een arf versie. Allemaal bednakt houd jullie op de hoogte.

En sorry dat ik dat nog een keer zij maar op het oog ziet het er toch egt wel uit als een soort piepschuim. Ik zie het in dortmunt wel. En ag een beetje bouwen kan geen kaat toch?

Nee, bouwen kan natuurlijk geen kwaad! Ik ben zelf een groot liefhebber van balsa maar ik heb ook wat modellen van Elapor en Depron. Het grote voordeel van Elapor is dat als je hem stuk vliegt je met secondelijm binnen 5 minuten weer in de lucht bent.

Zo'n Uhu vind ik zelf een leuker vliegtuig dan een Easyglider maar smaken verschillen. Als je maar niet het idee hebt dat Elapor rommel is. Er is ook een Multiplex Cularis, da's een zwever van 2 meter 60 - van Elapor! En dat is echt een super goed ding hoor.

Het zal zeker niet slecht zijn hoor anders zullen ''ze'' het niet voor zoveel geld kunne verkopen. (van die groten van een paar hondert euro). Dus... Maar toch ik voel me veiliger met balsa.

LOL daar vergis je je in. Easystar is één van de meest gebruikte beginnersvliegtuigen, omdat hij vrijwel onverwoestbaar is. Dat is met balsa wel anders. Maar ga lekker kijken en kies wat moois. Hou er rekening mee dat balsa mooier maar ook breekbaarder is en verder zie je het wel!
Succes en laat even weten wat je uiteindelijk hebt gekozen!

Hallo allen,

Heb besloten om he voorlopig even te laten bij heli vliegen. Aangezien ik een hdx500 wil kopen, En die liever heb dan dezen, En het geldt en niet voor heb, Doe ik het niet. Toch bedankt voor al jullie info. Mischien over eenjaartje. Wie weet.

M.V.G. Robin.

Back