Goedkope snellader voor 7.2v?

• Topicstarter Topicstarter terrebeest
  • Startdatum Startdatum
T

terrebeest

Guest
Beste lezers,

Ik zoek mezelf verloren.
Heb voor mijn 2 jongens (en mezelf) vorige week voor € 100,- een nieuwe tamita tt01 inclusief alles gekocht......(naar het schijnt een MEGAdeal)
Ze hadden er slechts 1, en gezien ik 2 jongens heb moest ik opzoek naar een ander, en heb inmiddels op de beurs in Goes een HPI E10 gekocht voor zelfde prijs.

Nu de accu's: voor de tt is het een standaard 7.2 volt 1900amp.
voor de Hpi ook een 7.2 volt, maar nu 1500 amp.
sterkere accu's zullen weldra komen.
Het laden met de standaard laders in 6 to 11 uur.

Ik wil goedkoop een snellader (20 to 40€), kan iemand mij adviseren?
Deze heb ik gevonden (omgerekend € 22 exclusief netstroom adapter)Hobbycity Online R/C Hobby Store : hexTronik Balancer/Charger Dual Charge Capable $28.34 reviews zijn enorm lovend

maar is deze geschikt, en hoelang duurt het laden dan?

Of zijn er andere betere?

alvast een enorme hoeveelheid dank

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij laadt met 2A max. Als er niets staat bijgeschreven bij de accu wordt het aangeraden om met max 1C te laden bij NiMH. Maar met 2A duurt het respectievelijk 0.95/ 0.75 uur dacht ik.

Laatst bewerkt:
De lader in die link is enkel geschikt voor LiPo accu's. Ik ga ervan uit dat die niet in je auto's zitten.
In het te koop gedeelt hier op het forum staan wel regelmatig laders die je zou kunnen gebruiken.

Ik heb hier op het forum in de verkoophoek electro een prima graupner Ultramat gekocht voor een prima prijs. Ik zou daar zeker tussen kijken er staat prima (soms bijna nieuw) spul.

bij conrad is er 1 die laad 2 ampere ! bij de 230 volt laders

bedankt allen voor de reacties, is het mogelijk speciefieker te zijn qua welke op conrad of koophoek ( in de genoemde prijsklasse) en hoe snel ze mijn huidige acuu's vol hebben?

met deltablabla, dit is tegen overladen begrijp ik..?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back