Goeie CP indoor heli bestaat niet?

• Topicstarter Topicstarter Trail
  • Startdatum Startdatum
T

Trail

Guest
Hoi allemaal,

Fantastisch hoor, die belt cp v2 van me.. maar nu waait het net effe te hard voor mijn skills.. dus ik wil graag een kleine heli voor binnen..

Ik ben eigenlijk behoorlijk verliefd op de walkera HM4#3B (
*Walkera HM4#3B 2.4Ghz Metal Edition - 139.00EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II helikopters en onderdelen )

Maar ik heb hier op het forum gelezen dattie nogal zenuwachtig vliegt, ik wil juist een cp heli die rustig perfect op 1 plaats kan hoveren en dus zeer precies te besturen is. (mn vriendin vind het niet zo onwijs tof als ik weer es dr bloemtjes recht uit dr vazen omver maai...)

48 grammetjes voor die kleine walkera.. die heeft weinig ruimte nodig zou je denken.. maar die vlieger ehh, heli, gaat dus blijkbaar niet op..

Ik hoor tevens van v-nix.nl dat ik moet oppassen voor de huidige walkeras omdat er een partij met slechte electronica op de markt is.

Ik wil perse een 6ch 3d heli zodat ik mn skills verder kan beoefenen als het buiten te hard waait voor mn belt cp.. een coax zou natuurlijk veel stabieler vliegen dat snap ik maar dat vind ik niet uitdagend genoeg.

Welke kleine CP heli kan volgens de gebruikers ervaringen hier nu ECHT lekker stabiel binnen gevlogen worden.. is er uberhaubt wel een heli die je in 3d mode opz'nkop op het plafond kan landen?

Voor mn uiteindelijke keuze is het ook van belang dat de onderdelen makkelijk te krijgen zijn en goedkoop zijn.

Het halve forum hier lijkt wel een walkera erbij te hebben, of te hebben gehad, dus er moet toch wel iets goeds zijn aan dat merk.

Alle tips welkom!,
~Trail.

De Walkera 4G3 is de kleinste. Daarna heb je Esky Honeybee CP en de Walkera tegenhanger daarvan, maar die zijn gelijk de helft groter.

walkera4g3.jpg

22e-2dot4g-big.jpg

Honeybee%20CP2.jpg

Laatst bewerkt:
De 4#3B waar je het over hebt is een FP, 4 kanaals en geen CP.

De 4G3 is een stuk stabieler, daarmee vlieg je mooi achtjes in de woonkamer, ALS JE AL WAT KAN VLIEGEN ! Het is een volwaardige CP, 6-kanaalsheli, op de staart na die motoraangedreven is ipv riem- of asaandrijving. Koop wel wat spareparts erbij, want als je op beperkte ruite vliegt, gebeuren er ongelukjes...

Edit : met de 4#3 kan je ook die achtjes vliegen, maar de 4G3 heeft merkelijk meer power en is stabieler.

Aloha! Ik ga je mijn mening geven!!
Om te beginnen ga ik Funky tegenspreken.
Zal een beste vent zijn, maar denk niet dat hij het bij het rechte end heeft.Sorry.
Het verschil in vermogen tussen de Walkera HM4#3B en de Walkera HM4G3 is minimaal.
Ze lopen allebei op een 1S 3.7V 400Mah Lipo pack en ook nog eens met dezelfde Brushless motor.
Misschien zal het optisch zo zijn dat het verschil merkbaar is in power tussen beide machines, maar ik vind het verwaarloosbaar.
Oja, ik vlieg met beidde heli's.
Althans...........ik heb heb erg veel lof over de HM4#3BV2 en zeer weinig lof over de HM4G3.
Ben geen beginnend vlieger meer, dus kan al aardig een oordeel vellen, mag ik zeggen.
Heb meer dan 200 vluchten gemaakt inmiddels met mijn HM4#3BV2.
Een krappe 80 vluchten met de HM4G3.Ik ben er meer gestopt.
Zal je vertellen waarom.
Kocht me eerst een HM4#3BV2.Fijne heli.Misschien wel te fijn.
Maar.......wilde meer.(Slechte eigenschap van mens zijn.Hebzucht)
Kocht me toen eenHM4G3.
Foutje.
De staart liet steken vallen vanaf het begin.
De heli was al goed afgesteld.Daar lag het echt niet aan.
Heb toen aardig wat zaken uitgeprobeerd.
Zelfs buitenlandse Forums aangeschreven.
Kreeg de staart niet lekker.
Spreek mensen die geen problemen hebben met de staart van de HM4G3.
Eerlijk gezegd zou ik die mensen graag eens willen zien vliegen met hun HM4G3.
Laat maar eens zien hoe strak de staart van je HM4G3 nou werkelijk is.
Affijn, na erg veel pogingen was ik het behoorlijk beu en ben gestopt om verdere energie in die HM4G3 te steken.
De heli opzich ziet er goed uit.Vliegt ook wel goed.
Maar die staart...............om gek van te worden.
kan het je niet uit leggen in woorden.Je zou het moeten ervaren of mij er mee bezig moeten zien.Dan wordt het duidelijk.
Let wel, ik had dus 2 Micro heli's van Walkera om echt goed met elkaar te kunnen vergelijken.
Kom nou niet aan dat de 1 een FP heli is en de andere een CP, want het enige verschil is dat 3D gedoe.
Nou, ik moet diegene nog tegenkomen die met een HM4G3 kan vliegen in 3D vorm.
er valt zoveel te lezen over de HM4#3B.
En zo weinig over de HM4G3.
Beetje vreemd toch?
Zal niet te lang doorzemeren over de HM4G3, maar kan je 1 goede raad geven: Koop die heli niet!!
Wil je echt schik hebben van een Micro heli en daarmee binnen kunnen vliegen, dan is die HM4#3B DE heli bij uitstek geschikt ervoor.
Oke,kun je GEEN 3D doen binnen.Lekker interessant.Dat doe je dan toch gewoon buiten met je grote CP heli.
Dat binnen vliegen met de HM4G3 zoals Funky beschreef............nou dan zal die fijne man een erg grote woonkamer hebben.
De HM4G3 is voor een gemiddelde woonkamer net te groot om lekker mee rond te vliegen.
En daar lieg ik niet om.
Buiten vloog ik er aardig mee rond, ondanks de klote staart.
Maar binnen ermee vliegen zoals dat WEL met een HM4#3B kan............no way!!!
Ik snap af en toe niet waarom lieden elkaar zo tegen kunnen spreken over hun heli ervaringen.
Lijkt me eerlijk gezegd erg verwarrend voor mensen die een heli willen aanschaffen en daardoor worden bemoeilijkt in hun keuze.
Het gaat te ver om al mijn ervaringen over de HM4#3BV2 en de HM4G3 hier op te schrijven.
Mocht je meer uitleg willen omtrend deze heli's...........dan mag je me een pb sturen.
Langskomen in Apeldoorn waar ik woon is zelfs nog beter.
Kan ik je laten zien waarom die HM4#3BV2 zo fantastisch vliegt.
En DAT is niet overdreven!!
Vr GR Erwin
PS: Mijn heli's waarmee ik buiten vlieg zijn verkapte HM60B's.
Vlieg die op zowel 2S als op 3S Lipo packs.
Ook jammer dat veel lieden zo negatief afgeven op walkera Heli's.
Ze moesten eens weten hoe strak en goed mijn heli's vliegen.
Ach...........als ik maar dik tevreden ben.
Gr E

Laatst bewerkt:
Binnen heeft CP niet al te veel zin. 3d word lastig tenzij je een Gymzaal / Loods hebt en het stellen van de bladhoek is gewoon veel sneller tegen windstoten dan je motortoeren aan te passen.

Denk dat je vast zit aan je 4#3b. Misschien de servo uitslag op minimaal zetten, heb je een hele makke heli.

Inderdaad!! Deze man weet waar hij over praat!!
Al die verhalen dat de HM4#3B instabiel vliegt............bulshit.
Als men dat al vind van een HM4#3B, nou dan mogen ze eens een HM4G3 proberen.Die vliegt nog instabieler.Hoe je em ook afsteld.
Wil je echt schik hebben van een Micro heli om echt mee binnen te kunnen vliegen.(en dan niet alleen hooveren) en met windstil weer buiten, dan is de HM4#3B DE heli.
Oke, geen 3D werk dan, maar dat gaat toch ook echt niet lukken met een HM4G3 in huis.
Dan mag je op z'n minst een Gymzaal nodig hebben.
En dan die staart nog he...................
Gr E

Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteraard nog een paar vraagjes :)

Als ik het goed begrijp is de stelling in het onderwerp juist en bestaat een indoor 3d heli dus niet, behalve als je een gigantische loods-achtige huiskamer zou hebben.
Op z'n kop tegen het plafond landen is dus uitgesloten.

Begrijp ik het dan goed dat de HM4#3B een FP heli is? Of zijn er ook CP helis zonder 3d mode?

Ik wil graag mn 'binnen heli' net zo besturen als mn 'buiten heli', zodat het niet nog ingewikkelder wordt. Als die HM4#3B niet 3d is, kandie dan wel zijwaards vliegen? Zijn de controls verder hetzelfde als de belt cp v2 in mode 2 m.u.v. de 3d switch ?

Hoelang vliegt de HM4#3B in de praktijk nou daadwerkelijk op een volle acculading?

De HM4#3B weegt maar 48 gram, ik vind een belt cp al priegelwerk om te repareren, ik ben als de dood dat ik die walkera nooit meer in elkaar krijg als er wat gebeurt. Hij heeft ook een groter broertje van zo'n 200 gram, is die ook goed binnenshuis te vliegen of heb je dan gelijk weer veel meer ruimte nodig ?

Groetjes,
~Trail.

Echt 3D vliegen met een heli van dat formaat is zowiezo alleen weggelegd voor de gelukkigen met erg veel talent.
Hoe kleiner hoe moeilijker, instabieler en sneller alles wordt.
Ik zou de vraagstelling eerlijk gezegd om willen draaien.
I.p.v. een kleinere 3D heli, kan je misschien beter op zoek gaan naar een grotere waar je wel makkelijker mee buiten kan vliegen met wat meer wind :mrgreen:.

Eric

Dat binnen vliegen met de HM4G3 zoals Funky beschreef............nou dan zal die fijne man een erg grote woonkamer hebben.
De HM4G3 is voor een gemiddelde woonkamer net te groot om lekker mee rond te vliegen.

Niet dus...en toch gaat het. Ik heb de 4#3 ook gehad en vlieg liever met de 4G3. Ieder zijn mening.

3D in de woonkamer is wat anders, er zijn vlot filmpjes te vinden van mensen die met een GauiEP200 op hun plafond landen, een volledig 3D-programma in de garage vliegen ermee, hetzelfde met de T-Rex250, maar dat is niet voor iedereen weggelegd, en tevens zeer gevaarlijk. Die dingen heb ik ook allebei gehad maar dat is niet geschikt voor in de woonkamer. Toeren op de kop zijn zeer hoog en daarmee kan je je behoorlijk verwonden.

Mijn tip blijft een 4G3 voor binnen.

Waarom niet opteren voor een 700 size heli?
als er dan iets mis gaat hak je zeker iemand zijn hoofd eraf
Yeah shure...
Ik ben nu geregeld aan het hoveren met een King2 in een schuurtje van 4x4, is in het begin ook best intimiderend, in een soortgelijke ruimte leek me een 250 best een optie, ik heb het niet over letterlijk in een woonkamer vliegen :rolleyes:
Is dat zo'n bizar idee ?

Als ik het goed begrijp is de stelling in het onderwerp juist en bestaat een indoor 3d heli dus niet,

Ik wil graag mn 'binnen heli' net zo besturen als mn 'buiten heli', zodat het niet nog ingewikkelder wordt.
Jawel hoor dat is de 4G3 met al zijn voor/nadelen.Maar aan de 4#3b zal je denk ik meer plezier beleven:DGr jaap

Hallo Sty ik kan hem van harte aanbevelen het is een mooie machine waar je veel aan kan afstellen en hem zodoende naar je hand kunt zetten.Maar het kost veel tijd en geduld om de juiste setup voor jezelf te vinden.Gr jaap

hmm ik zou dan gelijk de metalen brushless versie kopen, maar je heb van Airy ook een metalen set die beter schijnt te zijn. Word weer lezen voordat ik uberhaupt een beslissing maakt, een Trex 250 lijkt me ook wel leuk :P

Zeker brushless en alu doen maar dan wel org walkera.Ik heb hier op het forum al gelezen dat die Airy cnc parts waardeloos zijn ze schijnen uit elkaar te vallen bij de minste crash.De full carbon blades van Airy zijn wel goed en mooi om te zien en ook nog vrijwel onverwoestbaar en dat in tegenstelling tot je bankstelletje:DGr jaap

Back