Goeie ESC voor 600

Afgelopen weekend mijn stock 75A ESC van de Trex 600 uitgefikt. Wel balen na 40-50 vluchten zonder problemen, maar goed, er moet gevlogen worden, dus ff langs 2brothers en een nieuwe Jeti 90A Heli regelaar aangeschaft. Ziet er wel degelijk uit (stukkie groter en zwaarder ook dan de standaard ESC), maar heeft ook een programmeerkaart erbij en kostte bij elkaar 179 euro.
Vanavond drie accupacks gevlogen en ik moet zeggen: toppie!! Ik heb de governor uitstaan, dus daar kan ik niets over zeggen, maar de softstart is echt boterzacht (15 sec!!) en hij luister echt naar de kleinste stickbewegingen, Makkelijk te monteren en te programmeren en nog betaalbaar ook.

Moest het ff kwijt... :lol:

amerikanen gaan massaal voor de castle creations 85A HV versie.

dan kan je straks ook aan de "meer cellekes" ;)

Komop Niek, een beetje stickgevoel hoor ;)

Ik moet er nog eens nieuwe software inzetten, misschien hebben ze die softstart ondertussen eens gefixed....

Ok, leuke info.

Gelukkig is mijn "1e generatie" Align 75a regelaar (dus zonder koellichaam) nog niet uitgefikt, zelfs niet na 116 vluchten en meer dan regelmatige belasting van 120 ampere. Ik vlieg hem wel met de 600XL motor, 12t helical pinion, 100% curves en +/-14 graden pitch.

Wat heeft er voor gezorgd dat de jouwe wel kapot ging?

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Ok, leuke info.

Gelukkig is mijn "1e generatie" Align 75a regelaar (dus zonder koellichaam) nog niet uitgefikt, zelfs niet na 116 vluchten en meer dan regelmatige belasting van 120 ampere. Ik vlieg hem wel met de 600XL motor, 12t helical pinion, 100% curves en +/-14 graden pitch.

Wat heeft er voor gezorgd dat de jouwe wel kapot ging?

Cheers,

Richard

Eerlijk gezegd heb ik geen idee.
Ik vermoed een drietal oorzaken:
1. de warmte. Het was de eerste echt warme dag (+25 graden) sinds ik deze heli vlieg
2. Een sinds kort geinstalleerde liposafe (ledje, niet akoustisch), paralel over de stekker van de ESC naar de accu
3. Hoge weerstand van de accu (2 seriegeschakelde HiModel 4100 3s1p 20C) door slechte soldeerverbindingen van de cellen van de accu die erop zat ten tijde van de fik.

Het kan natuurlijk een een combi van 2 of meer van deze zijn

Direct na het landen na een vlucht van ca. 6 minuten, onstond de brand.
Alleen FF gevlogen, nergens full pitch, Vlieg ca. 12 gr pitch, 85-95% gascurve, 11T Helical, 600L stock motor.

Wat denk jij Richard?

Ik denk dat het inderdaad wel kan komen door de combinatie van:

- Heet weer ( zelf geen last van gehad overigens, zondag 10 vluchten gemaakt met temp. van 28 graden)
- Geen 100% curve, maakt hem zowieso al warmer
- Slechte accu's / soldeerverbindingen

Wel balen, maarjah voorlopig zit je weer goed met die dikke regelaar die je nu hebt. Zelf zou ik hem omgeruild hebben voor een nieuwe of als ik haast had de nieuwe Align 100A regelaar erop gooien.

Cheers,

Richard

Niek zei:
Maar die @##$! CC krengen doen nog steeds aan 'Kick' start!
Ik kwam nog een oude phoenix 10 tegen en heb net even getest met de laatste software 1.55. Dat was toch en mooie keurige softstart mag ik zeggen :D Van de week ook maar even de Phoenix op mijn heli updaten.

phoenix.jpg

Back