Goeie trainer niet te duur

• Topicstarter Topicstarter steven_o87
  • Startdatum Startdatum
S

steven_o87

Guest
Hay allemaal,

Ik ben al lang bezig met modelbouw heb al veel bouwervaring.
Heb 2 zwevers en een mini laser 3d. die laser werdt mij aangeraden door een of andere lullo achter een kassa om mee te beginnen. Later kwam ik er hier op dit forum dus achter dat dat echt wel een van de domste dingen is die je kunt doen.

Nu zoek ik een goeie en niet te dure trainer op electro ZONDER ROLROEREN, dus gewoon het simpelste van 't simpelste, Wel een beetje stevig en houtbouw vind ik fijner dan piepschuim.

Een paar vragen:

- wat voor model raden jullie mij aan

- Is een borstelloze motor handig daarin(qua vliegtijd, prestaties)(ik weet dat deze wat duurder zijn)

- Wat voor servo's zouden jullie gebruiken?

- Zou ik daarbij Li-Po accu's kunnen gebruiken?(verbeterd dit het prestatievermogen en de vliegtijd)

- Ik zoek een niet te groot model(max spanwijdte van 2 meter)

en zou zo'n soort combat wing iets zijn om mee te beginnen, ik had laatst namelijk zo'n filmpje gezien over de PCW van EDGE RC. die ging niet stuk :D.

Zender en ontvanger heb ik al, en natuurlijk nog wat overgebleven servo's van kapotgevlogen zwevers

Help mij alsjeblieft!!

Groeten, Steven

steven_o87 zei:
... die laser werdt mij aangeraden door een of andere lullo achter een kassa om mee te beginnen...
In welke winkel staat die kassa?
steven_o87 zei:
... Is een borstelloze motor handig daarin(qua vliegtijd, prestaties)(ik weet dat deze wat duurder zijn)...
Bij borstelloze motoren slijt niets en ze kunnen meer vermogen verwerken bij een lager eigen gewicht. Voor een borstelloze motor heb je een 'borstelloze' (3-fasen) regelaar nodig.

steven_o87 zei:
... Zou ik daarbij Li-Po accu's kunnen gebruiken?(verbeterd dit het prestatievermogen en de vliegtijd) ...
Ja. T.o.v. van NiCd en NiMH accu's hebben LiPo's meer energie per gewicht en meer energie per volume. Je hebt een lader nodig die geschikt is voor LiPo's. Meer over accu's:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_articles.php?cid=2
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_articles.php?cid=16

Wellicht een keer een indoor-meeting bezoeken? Alle indoor-vliegers zijn ook buitenvliegers:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27253

het ideale beginnersmodel: de easystar!
die kost ongeveer 70 euro maar kan je ook met alles ( elektronica etc.) bij kopen. hij is gemaakt uit een zeer stevig schuim, EPP dacht ik dat je steeds weer kan repareren(als je het al kapot krijgt :D )
groetjes
Ps easystar is van het merk multiplex

oke dankje! ga even een kijkje nemen

misschien nog meer mensen met ervaringen met trainers?

een brandstof trainer kun je ook elektro maken.
en dan kun je zoeken naar echt houtbouw
als je echt een elektro trainer zoekt dan is piepschuim gewoon makkelijker te verkrijgen.
een leuke piep elektro trainer is de magister van multiplex

die bubbles lijkt me inderdaad wel iets!

denk je dat die zichzelf stabiliseert doordat het een hoogdekker is?

heel erg bedankt voor de hulp en waarschijnlijk laat ik nog weten wat het geworden is, en dan komt er zoiezo een bouwbeschrijving erop!

ga ook nog even naar Quartel in pijnacker om te kijken of ze daar misschien nog wat leuks hebben..

groeten

ps. die zaak die mij de mini laser 3d heeft aangesmeerd zat in Driebergen, dat heette superwings en is nu failliet. Rara hoe komt dat

Ach wat is zwaar, ik heb net voor mijn leverancier een 180 cm span Telemaster omgebouwd van brandstof naar electro. Als motor is er een Flyware MAX F6 ingekomen met een 12x6 APC brandstofprop op 12 cellen GP 3700. deze combi trekt ongeveer 42 ampere en draait iets van 7500-8000 toeren. Tijdens de start werd ik verast, want met nog geen halfgas kwam het model al los van een grasbaan. Voor normaal vliegen was kwart gas al genoeg. Het model weegt nu vliegklaar 2,8 kilo. Waarschijnlijk zal dit model met een lichtere electromotor ook nog wel goed vliegen.

Multiplex EasyStar is absoluut een goede trainer. Niet alleen omdat het type schuim veel kan hebben, maar ook omdat het toestel zelfs met wat wind toch nog goed te vliegen is. Als je er ook de Multiplex Tiny-S servo's bij neemt heb je gelijk ook wat goede servo's om mee te beginnen

Met wat kleine aanpassingen is het zelfs voor gevorderden eigenlijk een heel leuk toestel. En die aanpassingen zijn heel simpel: roer vegroten met twee 4cm diepe stukjes dun triplex of plastic, Typhoon Micro 6 borstelloze motor op een stick mount iets hoger en achter de normale mount (stokje in een blok foam in de normale mount lijmen onder een iets stijlere hoek) met 7x4 prop of 3S1P Lipo 2000 mAh = 30-45min vliegen met loopings e.d., op 1200mAh met ook een digitale camera voor in de neus = 15min vliegen en luchtfoto's maken.

Ik ben met andere 'lestoestellen' begonnen, maar zou als ik het over zou moeten doen de EasyStar als eerste genomen hebben.

Als ander alternatief, en dat is de weg die ik zelf bewandeld heb: wat platen depron kopen, bouwtekeningen voor simpele modellen downloaden, liefst met de motor in duwopstelling, en bouwen / vliegen / soms crashen / nieuw bouwen / ... Kost niet veel want de electronical overleven dat meestal wel als je een goede neus van depron hebt waar verder niets in zit, en depron zelfs is goedkoop. Heel veel bouwtekeningen in http://www.rcgroups.com onder Foamies in een 'sticky' helemaal bovenaan.

heb dus een swift 280 gekocht.
ben al hard aan 't oefenen op de pc met een mx12.
iemand nog tips voordat ik 'm voor 't eerst de lucht in zwiep?

Back