Gok de Pole en Winnaar van de 2e NK 1/8 te Rucphen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 28 apr 2005.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou, als je aangeeft dat er 4 mega's stuk zijn gegaan, leest het merendeel van de medeforummers hier dat dus deze motoren zijn geploft...
    vandaar dat ik het even aanhaal......

    Michiel geeft aan dat de garantie (die logisch wenselijk is) er juist niet is....
    En eigenlijk vind ik (jij ook wel) dat ondanks het een nieuwe motor betreft er bij Serpent of Picco genoeg ervaring is/moet zijn om ervoor te zorgen dat de drijfstangen beter kunnen zijn......
    Maar wat was er nu stuk bij de motoren van Rik en Danny?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat motoren betreft praten we over een voor iedereen commercieel verkrijgbaar product. Ik blijf dan van mening dat er een vorm van garantie moet bestaan hoe goed sommige leveranciers en distributeurs schermen met het feit dat het hoogwaardige racemotoren zijn en daarmee alle garantie vervalt. Je zult maar een maandagmorgen-exemplaar hebben van 699 euro en geen garantie krijgen......
    Of er juist niet mee racen maar voor de hobby lekker op een industrieterrein 200 meter heen en weer volgassen. (om een slecht maar veel voorkomend beeld te geven)

    Aan een motor is prima te zien als die mishandeld of correct behandeld is alsmede de tijd waarmee gereden is en is garantie prima te bepalen.

    Ik vraag mij af hoe het wereldwijd gestelt is met de Mega´s. Gisteren nog de MyTsn forums doorgespit en niet veel items maar wel over de dingen die hier in Nederland ook al geconstateerd zijn, duidelijk heeft het beeld van de slechte krukassen en ploffende pluggen geen goed gedaan. Maar ach, daarom hebben ze het nu over de Serpent series en kunnen ze trots zijn dat er 10 Serpents in de finale zat.

    @M7H,
    Vroeger had ik ook veel motoren kapot maar niet vanwege een te arme afstelling maar vanwege het feit dat ik geen drijfstangen verving dan alleen na het inlopen en er best heel veel mee reed en dan de roestende Tornado brandstof maar niet te vergeten....

    @jeracing
    Naar mijn weten wordt er gepraat over een gepaste sanctie
     
  3. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    goed garantie blijf ik erg belangrijk vinden ook al krijg je soms niet alles vergoed een beetje vergoeding helpt soms al hoor.....

    Kijk bijvoorbeeld naar JP, ik heb al 2 keer een motor gehad waar of het contragewichtje losliet of plastic/rubber slijtage beeld vertoonde..Dit werd allemaal netjes opgelost en kreeg zelfs nieuwe krukassen. :D

    Overigens Martin ik haalde alleen aan dat op de MACH, mensen in de 1:10 nu weer terug gaan naar NR, en dat clubkampioenschap. Ach ik vind het zo ie zo jammer dat er maar 13 deelnemers zijn, en jammer genoeg niet 1 nk top 10 rijder naast mij :( want dan had ik nog min of meer kunnen battlen.....

    Greetz michiel
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Daar heb je gelijk in Roelof over die garantie.....
    er kan i.i.g. naar gekeken worden.....

    Oke, het was dus ook probleem drijfstangen... maar die knappen ook als de motor te arm staat....

    Ehh, tornado en roest... tja, je moet mijn Evo5 eens zien nu na een litertje of 2 R&B brandstof, ondanks de afterrun......

    Ook de Mega had al roestvorming, na 1 liter R&B......

    Nu heb ik die Runnertime brandstof, eens zien hoe dat me bevalt......
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Oke, over de 1/10 weet ik het niet, wel hoor ik veel nieuws op rctech forum over de ZX12, en dat is ook soms goed, soms slecht......

    Tja, je bent ook te goed Chielos..... :wink: ondanks dat ik denk dat Peter van Kessel wel een redelijke rijder is, maar die deed niet mee laatst?
     
  6. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Motoren kunnen stuk gaan dat is een feit. Maar als bv een zuigerbus in 3 stukken ploft na 1 liter brandstof... Dat is niet echt normaal. Als je het aankaart zal het door de fabrikant ook netjes worden vervangen. MITS de schade niet veroorzaakt is door een verkeerde afstelling.

    Ik denk als je de schade van de MEGA bij Serpent aankaart zullen zij er ook wel na kijken en eventueel repareren, dit omdat ze de naam van Serpent/Mega hoog willen houden en de motoren willen promoten. Dit natuurlijk mits de schade is voortgekomen uit een produktie fout. Zuiger bus in 3 stukken, gewichten los ed.

    @Roelof:
    Roestende tornado brandstof? Hoelang is het geleden dat je een blik tornado hebt geprobeerd. Ik rij al jarenlang met Tornado. en de laatste keer dat dit fenomeen naar voren kwam was toch al een aantal jaren geleden. En dit hangt natuurlijk ook af hoe je je motoren behandeld. Liggen ze bv in een vochtige schuur? Dat is ook niet echt bevordelijk.

    Gepaste sanctie? Zijn er meldingen gemeld bij de politie over overlast? Dacht ik al.... Dan ben ik toch benieuwd wat voor "sanctie" ze gaan "verzinnen" voor iemand die "erbij was".
     
  7. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Zeker weten dat je er alleen maar bij was? 8O
     
  8. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Neej das waar.. mijn vriendin was er ook bji. :D
     
  9. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    nou martin te goed zeg ik absoluut niet, ik kan john iig nog niet bijhouden ;)

    Peter deed wel mee maar ik stond met 9 ronden voor op hem na 20 minuten rijden:S

    goed Paul Conradi kreeg ook een nieuwe carb van Rick V dus min of meer klopt je verhaal wel john;)
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat de Tornado brandstof betreft had ik het ook over vroeger.... Neemt niet weg dat ik vandaag de dag nog steeds motoren zie met roestplekken die op Tornado hebben gelopen, veelal zijn dit de goedkopere motoren waar bv. geen coatingslaag op de krukas zit......

    Als clublid die er bij was had je het in de eerste instantie al tegen moeten houden maar dat is je denk ik al genoeg vertelt. Mat heeft jullie na het starten nog aangesproken en volgens zijn zeggen is na zijn terugkeer naar zijn caravan nog een keer de motor gestart.....
     
  11. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Roestplekken van Tornado komt niet meer voor, ook op de goedkopere motoren niet meer.

    Wat betreft Mat... Vraag het maar aan Tjibbe. Die kwam nl samen met Mat naar buiten om 3:30 en de motor is gestart om 2:30. Ik denk dat ze beide naar de Wc moesten en gelijk maar wat van gezegd hebben omdat ze toch al wakker waren. Jijzelf lag ook te slapen en je bent nogeens wakker geworden.

    En waroom haal je dit nou weer aan? ik vroeg mezelf alleen af wat voor sanctie ze gingen op leggen. Heeft het feit dat Mat een uur later er wat van heeft gezegd er wat mee te maken dan?
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... ik heb in etappes geslapen en blijkbaar net effe goed geslapen op het moment van de moterherrie.
    Maar ik vrees dat het een eindeloze discussie zal blijven....

    Ik heb wel iets opgevangen wat een mogelijkheid van een sanctie zou kunnen zijn maar dat is niet aan mij om dat te vertellen. Als alles door gaat is er morgen een bestuursvergadering en zal dit vast wel ter sprake komen.
     
  13. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Wel "toevallig" dat je daar nou precies doorheen hebt geslapen. Misschien waren Mat en Tjibbe nou net ff wakker en hebben te net ff gehoord. Maar ja.

    Ik moet er gewoon om lachen als ze er een sanctie op leggen. Mochten ze dat doen heb ik zelf ook nog wel iets...
     
  14. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Kunnen jullie niet gewoon beter het strijdbijltje op de baan gebruiken en niet naast de baan? want: That´s were it´s all about RACING!
     
  15. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    dat is nou net het probleem michiel...
    wij racen wel...de genen die er zo'n groot probleem van maken niet!

    (teminsten...alex en tjibbe hadden toen hun nomac jas aan, cker niet hun race kledij) :wink:
     
  16. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Laten we dat "topic" per definitief sluiten...
     
  17. picco41

    picco41 Guest

    Lijkt me goed. zo wordt het erger gemaakt dan het is
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    idd, terug ontopic....

    John, niemand heeft het helemaal goed, iedereen heeft hier en daar gelijk en ongelijk gehad.....

    Ik ga het niet uitzoeken.....

    Voor de volgende NK vindt ik het wel een leuk plan om weer een poll te starten.....
    en misschien ook wel wie er het eerst over het hek gaat......
     
  19. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    openen we daar een nieuw onderwerp voor? of doen we dat hier?
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Voor het overzicht lijkt het me handig om daar tzt een nieuwe voor te starten......
     

Deel Deze Pagina