Golf kar - trolley

• Topicstarter Topicstarter keone
  • Startdatum Startdatum
K

keone

Guest
Sjo heb net een golfkarretje gekocht om mijn baja en spulletjes te vervoeren.
Ik ga er een soort van ingeklapt tafeltje op maken met een draaibaar plateautje om zo ook direct een plekkie te hebben om te sleutelen.
Ingeklapt is hij maar 90 cm lang en 40cm breed dus past makkelijk in de auto en uitgeklapt kan ik met een beetje knutselwerk makkelijk mijn Baja meenemen.

Scheelt toch een gesjouw...

Iemand anders al iets gemaakt van zo'n karretje ben benieuwd wat jullie hebben gemaakt.

Hier ga ik het mee doen ...
Voor 20 euro sjouw ik me straks geen breuk meer.

trolley.jpg

Zoiets...? :wink: :P

baja5b_gold_car1.JPG

In de praktijk bleek het beter de Baja met de neus naar beneden te zetten. Aan de bovenkant (waar je nu de jerrycan ziet) heb ik een klos hout gemaakt met een sleuf erin waar de wheeliebar aan de achterkant van de Baja precies in blijft hangen. Op dat klosje zit tevens een plankje waat je je zender en wat spulletjes kwijt kunt als je een keer niet rijdt. Alleen neem ik meestal zoveel mee dat de golfkar eigenlijk overbodig is (moet toch 4x lopen om alles uit te pakken, dus een keer meer... :?).

Ja zoiets. Ik wilde alleen een meer liggende versie zodat ik wat makkelijker extra dingen kon opbouwen zoals het sleuteltafeltje waar ik het over had.
Ik heb volgende week weer wat te knutselen. Ik laat wel foto's zien als het af is.

Dat zou ik wel is een keer willen doen....
Normaal wil je op een golfbaan niet in een bunker zijn, maar dan wel :-D

keone zei:
Ja zoiets. Ik wilde alleen een meer liggende versie zodat ik wat makkelijker extra dingen kon opbouwen zoals het sleuteltafeltje waar ik het over had.
Ik heb volgende week weer wat te knutselen. Ik laat wel foto's zien als het af is.
Ik zal even een plaatje maken van mijn golfkarretje zoals ik hem nu heb, alleen mijn camera ligt nu even niet thuis. :? Probleem met een sleutelplankje is dat het zwaartepunt verkeerd zit: boven de grote wielen. Als je er dan wat zwaars op zet en je zet het gewicht iets teveel richting het handwat... *kwak* als je schroefjes op de grond. :evil: Veel bigscale rijders gebruiken zo'n pianostandaard/plankdrager als steun, heb ik ook nog wel ergens wat plaatjes van. Post ik ook vandaag nog wel even.

Ik wilde dus een armpje maken wat kan uitklappen en net boven het voorwiel kom te steunen.
Zo wordt het gewicht als ik het plankje naar voren verplaats dus op het voorwiel gebracht.

Moeilijk uit te leggen zonder plaatjes. Ik laat wel zien wat ik bedoel als het af is....

Ik wil graag je plaatjes zien, Het zit nu wel in mijn hoofd maar misschien zijn jouw ideeen wel veel beter...

Back