Toch gebeurt er wel meer op dit gebied (LB racen met grote motoren). In Engeland wordt vrij fanatiek aan 5cc teamracen gedaan (class B), althans, daar hebben ze wat deelname vriendelijkere klassen voor bedacht, met name classic class B en Barton B. Ook in Australie wordt deze klasse veel gevlogen. Volgens mij is alleen in Australie Class C teamrace (10cc) goed van de grond gekomen en wordt dat daar nog steeds gevlogen. In Amerika wordt ook aan Ratracen met 6cc motoren gevlogen, vooral Nelsons. Ik heb dat daar ook wel gezien. Ook heb je daar de geweldige FoxBerg klasse, waarin je alleen een standaard Fox 35 stunt op een Goldberg stunttrainer (Cosmic Wind en nog twee andere modellen) mag gebruiken. De duitsers waren een paar jaar geleden bezig om iets dergelijks te doen, daarbij mocht je alleen een diesel van maximaal 6cc op een dergelijk model gebruiken. Ik heb in de kolenhal in Karken, toen die nog beschikbaar was, een dergelijke race gezien met drie modellen, met minstens één .35 en één .29. Dat klonk goed. Ik geloof dat ze wilden dat je alleen glijlager motoren gebruikte. Ik heb er verder niet meer van gehoord.