Gootsteen ontstopper aangedreven raket?

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Tadango, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Iets wat door me hoofd schiet bij het zien dan die eikels die bommen maken ermee...... kan dit in een raket bruikbaar zijn?

    Dat spul levert een enorm druk dus als we die nu gecontroleerd in een fles kunnen laten ontsnappen hebben we een aandrijving :)

    Idee: fles met een buis tot bijna op de bodem zodat alle lucht via de buis eruit moet. Dan dat goedje erin en de fles met een stop oid op de kop welke bij de gewenste druk eruit schiet, net zoiets als bij een water rakket. Doordat het spul onderin blijft en de druk via de bovenkant door de buis eruit kan drijft dit de raket aan.

    Ik weet niet precies hoe dit spul reageert en werkt maar als het druk opbouwt in een snel tempo kan die best werken :) anders het waterrakket idee versterkt door dit spul....
     
  2. Paul Siemons

    Paul Siemons

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    1.060
    Locatie:
    Wommelgem, Antwerpen, Belgie
  3. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Waterraket idee kan idd nog wel werken, voordeel: je hoeft niet zelf te pompen :D.
    maar ik weer niet echt in welke hoeveel en hoe snel het precies uitzet...

    Die filmpjes die je tegenkomt met die bommen zijn meestal niet echt door de slimsten gemaakt idd...... Tis een chemische reactie. Die versnel je door te schudden en ineens gaat ie af...
    Dan zie je zo'n figuur schudden, zet hem neer, gebeurd niks, nog een keer schudden! :roll: en hopen dat hij op tijd weer weg is..... Naja, hoeft van mij niet...
     
  4. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Je moet nogal "simpel" van geest zijn als je met dat goedje wilt gaan spelen op de manier zoals dat nu gebeurd...
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    jup. Iemand die ervaring heeft met raketten en water raketten zal het een stuk voorzichtiger doen. Ik ben gewoon benieuwd of het werkt :)
     
  6. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    NIET DOEN

    Maar volgens mij als je bij je volle verstand bent probeer je het uberhoudt niet. Als dat spul in je handen klapt dan ben je een paar vingers kwijt. In tegenstelling tot een water raket kun je niet presies bepalen wanneer hij start. Verder loop je een flinke kans dat de resten om je oren krijgt. Bij een waterraket heb je dan een nat pak.

    De gevolgen van een chemische knal wil ik me niks bij voorstellen. Maar ik denk wel dat het geen feest is.

    Een gewone raket start je van een flinke afstand en dan nog kun je psies het start moment bepalen. En dat is bij dit soort dingen voor zo ver ik weet niet echt mogelijk.

    Bouw gewoon een echte goeie waterraket. Daar heb je 10 keer meer lol van. En als dat mis gaat dan ben je nat maar kan je na afloop nog wel er om lachen.
     
  7. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Je hebt zeker wel gelijk Jan Hein, alleen moet je dan ook niet het gevaar van waterraketten onderschatten! Ik heb zelf dan een kleintje een keer gemaakt en dat leek me niet al te link idd. Maar wat ik hier wel eens voorbij heb zien komen. Kevlar buizen met een 10tal bar druk erop..... pfffff, moet ook niet misgaan!

    Maar verder heb je dus 110% gelijk :)
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    jongens dit soort ideeen gaan we hier niet promoten of bedenken.

    dit is uiteraard superlink, je weet wat er gebeurt als je NAOH in je ogen krijgt ???

    slotje om gewonden te voorkomen.
     
  9. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    mede onderschreven door mij!

    Robert
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina