GoPRo + Gimbal op boot

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door Berster, 15 jan 2014.

  1. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hallo Allemaal,

    Wie heeft er ervaring met het monteren van een gimbal + gopro op zijn/haar boot?
    Ik wil deze namelijk op mijn "voer"boot gaan maken om er een camera boot van te maken ipv voerboot.

    Wie heeft dit dus al eens gedaan en welke 2 assige gimbal welke te besturen is met 1 van de sticks van je zender is hiervoor geschikt?

    grt

    Berry
     
  2. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Niemand ervaring met zoiets? Kan me niet voorstellen dat ik de eerste ga zijn met zoiets op zijn boot gemonteerd?
    En zo wel dan leuk projectje voor hier op het forum?!

    grt
     
  3. fietsenmakert

    fietsenmakert

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Woerden
    ik heb er geen kaas van gegeten, maar ik ga dit draadje in de gaten houden, ik wil op mijn boot namelijk ook een camera, maar wat welke en waar vandaan weet ik nog niet. Wel een leuk idee op je voerboot :D
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Kun je zoiets niet zelf bouwen? Een draaiende schijf verbonden aan een servo voor links-rechts (vergelijk met het roer van een boot), en daarop de camera met een scharnierend vlak mocht je dan al op-neer willen kijken. Als je op vlak water vaart is naar boven gericht toch maar bitterweinig te zien... In principe zou je onder het motto 'keep it simple' al voldoende hebben aan een camera bovenop een servohevel. Dan hangt het er verder natuurlijk vanaf welke camera (grootte en gewicht) je wilt gebruiken.
     

Deel Deze Pagina