Gopro hd hero 2 foto

hoi,

ik heb geen idee waar ik dit zou moeten plaatsen maar dit leek mij de beste optie.

Nu heb ik een vraag, is de gopro hd hero 2 op foto modus een beetje een degelijke camera. Als ik bijvoorbeeld een luchtfoto maak van mijn huis is de resolutie(11mp) goed genoeg om foto's af te drukken op a1 formaat (liggend) dus 594mm x 841mm of misschien zelfs groter?

mvg,
Job
<table class="prettytable"><tbody><tr><td style="text-align: center;" align="right">
</td> <td style="text-align: center;" align="right">
</td> <td style="text-align: center;" align="right">
</td></tr></tbody></table>

Laatst bewerkt:
Helaas niet, de kwaliteit is best aardig maar als je op a1 wil gaan afdrukken moet je wel een fatsoenlijke camera hebben.

De kwaliteit van de gopro is met foto's iets beter dan je zou verwachten van deze camera maar dus niet genoeg voor grote afdrukken.

ik ging er al vanuit dat het niet zou gaan maar het blijft jammer. Ik had nog stille hoop omdat ik hier een poster heb liggen van een ongeveer 800mmx1200mm wat nog goede kwaliteit is genomen met een 12megapixel Camara. Maar ja daar zit natuurlijk een betere lens op en ik denk dat dat het grote probleem is.

Het is maar wat je wil van zo'n afdruk. Als je een foto op A1 afdrukt zie je uiteraard de limitaties van de camera naar boven komen, maar een A1 afdruk bekijk je over het algemeen niet van 20 cm afstand.
Ik kan je een 11MP afdruk sturen die met een GoPro2 is gemaakt (pb met email adres doet wonderen), dan kan je zelf beoordelen hoe de kwaliteit is en of dat voor jou voldoende is.

Het is maar wat je wil van zo'n afdruk. Als je een foto op A1 afdrukt zie je uiteraard de limitaties van de camera naar boven komen, maar een A1 afdruk bekijk je over het algemeen niet van 20 cm afstand.
Ik kan je een 11MP afdruk sturen die met een GoPro2 is gemaakt (pb met email adres doet wonderen), dan kan je zelf beoordelen hoe de kwaliteit is en of dat voor jou voldoende is.

Kun je deze niet online zetten, want er zullen wel meer mensen benieuwd zijn naar de kwaliteit en verbuigingen van de lens?

Ja hoor, kan wel. Hier staat een foto met wat lichte en donkere delen. De vertekening is behoorlijk, maar dat kan je verwachten van een 170 graden lens.

Wat ook belangrijk is of je een foto goed kan bewerken ik heb wel eens van 6mp camera een a1 afdruk laten maken Van de afbeelding heb ik na ook maar 75% gebruikt daarna zonder dat ie pixelig werd vergroot en dan is goed nabewerken een must je kunt dan veel bereiken.

Lens maakt niks uit voor de kwaliteit van het vergroten, enkel van de fotodetails zelf.

Als jij tevreden bent met een vergroting van 12mp op die poster, zal je dat waarschijnlijk ook zijn met de gopro aangezien die 11mp heeft?

Meer mp is zeker niet beter, het is gewoon een goede marketingstruc in de fotografiewereld.

Met een simpele handeling kun je de meeste vervorming er heel makkelijk uithalen zie de foto van Fotor nogmaals alleen dan na bewerking:

http://grasbaanrace-menaldum.nl/images/GOPR0798.JPG

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back