GoPro HD

• Topicstarter Topicstarter flyitthewayyoulike
  • Startdatum Startdatum
F

flyitthewayyoulike

Guest
Haai iedereen ,

Ik heb nog 2 examens voor de boeg maar toch even het goede nieuws melden :) Heb een GoPro HD cam besteld bij een verdeler in België en ik schat dat die hier wel snel zou moeten zijn. Zal hier foto's en videootjes posten zodat jullie kunnen zien wat de kwaliteiten van de GoPro HD hero zijn. Ook een beetje experimenteren met de plaatsen en manieren op welke ik deze kan vastmaken aan mijn vliegtuigen en heli. Zal ook vergelijken tussen 720p 60fps en 1080p 30fps enz. Maar dat is voor later deze week , ik ga weer blokken;)

Groetjes,
Sébastien

Bij wie heb je hem gekocht?
De beelden van deze camera zijn echt waanzinnig mooi!!
Er bestaat inmiddels ook al een kompleet zendergedeelte om je beelden naar beneden te sturen. Makkelijke is ook dat je 5MP foto's kunt schieten om de zoveel seconden.

Sander had/heeft toch ook een GoPro?
Staat nog wel een filmpje ergens hier, met op het eind een midair. Beeld is inderdaad uitstekend, alleen is zo'n GoPro blijkbaar niet echt crashbestendig. :)

Ik heb onlangs voor 40 euro via Marktplaats een 6 Mp Ricoh Caplio R40 gekocht... die kan ook om de zoveel seconden een foto maken. Ik dacht eerst over een Gopro, maar voor vier tientjes vind ik dit veelzijdiger. Is ook niet zo'n ramp als-ie crasht...
Ik heb eerst uitgezocht welke compacts een interval timer hebben (op deze site: Steve's Digicams - Main Menu ) en toen ben ik naar zulke camera's gaan zoeken op Marktplaats en andere tweedehands sites.
Ik heb 'm eigenlijk niet gekocht voor op een model (al blijft dat ook een optie) maar vooral voor aan de vleugeltip van mijn deltavlieger (zie avatar).

De beeldqualiteit is inderdaad uitstekend !
Als ik in 60fps 720p opneem is er een beeldhoek van 170° , maar die hoek vind ik net iets te veel , en 60fps is niet noodzakelijk. Daarom film ik in 1080p 30fps , met een beeldhoek van 107° , en de resolutie is verbluffend!

Ben nu wel op vakantie tot 18 juli , dus geen luchtfilmpjes tot dan. Morgen neem ik hem mee als ik ga scubaduiken:)

grts , Seb

Hoe zit het met dat fish-eye effect wat ik in veel filmpjes zie?

Kun je dat uitschakelen zodat de weg wel recht is ipv bol?
Heeft dat met de lens te maken of de instelling?

Heeft dat met de lens te maken of de instelling?
Met beide. Het heeft met de (groothoek)lens te maken, maar door bijvoorbeeld de instelling van Flythewayyoulike te gebruiken wordt de lenshoek wat kleiner (en je krijgt wat minder beelden per seconde, dus mogelijk iets minder vloeiende beelden).

Ok duidelijk. bedankt.
Beeld is erg mooi en je kunt hem ook via een videozender naar beneden sturen zodat je kunt zien wat je opneemt.

hier een test nadat ik mijn stabiliteits systeem veranderd had

film met de HDpro en mikrokopter

waar krijg je andere lenzen? de aarde is wel erg rond zo

[media=youtube]6CCS4Ol6Dyk[/media]

kies wel voor HD in youtube

Laatst bewerkt door een moderator:
hier een test nadat ik mijn stabiliteits systeem veranderd had

film met de HDpro en mikrokopter

waar krijg je andere lenzen? de aarde is wel erg rond zo

6CCS4Ol6Dyk[/media] - weustenrade

kies wel voor HD in youtube
Mooie vid ,
Hopelijk kan de mijne woensdag de lucht in. Ben er al mee gaan wrakduiken maar onder water is er een probleem met de focus en daardoor gaat de qualiteit drastisch naar beneden , jammer

Laatst bewerkt door een moderator:
Back