got permanent ban on RCG (ik dus, Ron)

Wat vervelend voor je Ron, ik neem aan dat het een vergissing is ?
Zelf kom ik daar nooit, want anders gaat er wel erg veel tijd in zitten om dat allemaal te volgen.

Het is een vergissing, maar het stoort me wel hoe er mee omgegaan wordt, zonder na te denken, zonder zelfs mijn 25 identieke te lezen: pats, een ban. Waarom zou een man van 52, al ruim 13 jaar lid, die ook nog eens vaak spam berichten rapporteert, zoiets 'geks' doen?

Alle 25 waarschuwingen, en de ban, zijn weer ingetrokken :) Ik denk dat ik wel het record heb/had qua waarschuwingen, 25 in 13 minuten :mrgreen:

Pas maar op Ron dat je hier ook geen ban krijgt met al die reacties over forumtips en dergelijke. ;););)
Ik hoop dat met invoering van de nieuwe forumsoftware er op de inschrijvingspagina meer op de voordelen van opgeven van geboortedatum en woonplaats of regio gewezen gaat worden. Scheelt mij weer wat copy/paste berichten :)

Oef! Wij begonnen al bang te worden dat je dan meer tijd hier ging spenderen;) (grapke)

Goed dat het opgelost raakt

Stevo

Ach, zoals een groot filosoof uit Betondorp ooit oreerde, "Elk nadeel hep sijn foordeel.": ik krijg op WFF en RCT* aardig wat veren in mijn reet gestoken. Au :)

* ik heb RCT wel eens omschreven als "a severe case of group paranoia" :mrgreen:

Ach Ron, sommige vinden het juist vervelend (wijst eigenwijs naar zichzelf) om oa leeftijd en locatie plek neer te zetten,ook vanwege wat privacy ,alhoewel deze ook ver te zoeken is hoor ;) .. maar de redenatie, kan ik me echter wel deels in vinden, oa Hulp uit de buurt etc etc , maar ik ken ook zat jongeren die volwassener zijn dan menig ouder persoon, tja het blijft het geschreven woord, maar nogmaals ik snap je wel. proficiat met de ban opheffing..

Het staat iedereen vrij die informatie wel/niet te geven, en hoe nauwkeurig: dorp, stad, regio, provincie, of zelfs alleen maar land. Iedereen maakt z'n eigen overwegingen.

Na ja, je hebt er ook die de ene deur sluiten met 34 sloten en de andere wagenwijd open zetten......niets zeggend profiel voor de privacy en dan een te koop topic posten met bel me op het nummer xxxxxxxxxxx of email me op blablabla@blablabla.com voor de snelste afhandeling.........;)

Feit is dat als je je op internet begeeft je a priori een deel van je privacy opgeeft van "klikgedrag" in een browser tot alle ramen en deuren openzetten op sociale netwerken....

Stevo

Sommige US forums zijn inderdaad niet erg subtiel in het uitdelen van bans. Logica helpt dan meestal ook niet (bv. wijzen op het gebruik van een ander IP adres, tijdszone, andere posting stijl etc.).

Persoonlijk heb ik om die reden ooit een forum links laten liggen nadat de een of andere eikel nep-accounts had aangemaakt om mensen te beledigen onder mijn naam...reactie van de mods was ongeveer als volgt: "Jij vuile crimineel, hoe durf je dit te doen?!? Geef je schuld maar toe!" ondanks dat de berichten door iemand uit de US waren geplaatst terwijl ik sliep (allemaal publiekelijk zichtbaar:rolleyes:). Ze erop wijzen dat ik mij niet een paar duizend kilometer kon teleporteren hielp niet. Toedeloe.

Het staat iedereen vrij die informatie wel/niet te geven, en hoe nauwkeurig: dorp, stad, regio, provincie, of zelfs alleen maar land. Iedereen maakt z'n eigen overwegingen.
Maar de meeste mensen staan er niet bij stil dat die informatie nuttig/handig kan zijn in een forum/hobby-context. Vandaar mijn standaard copy/paste forumtipjes voor nieuwe leden.

En nog twee forumtipjes in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, hulp, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, of een recente schermafbeelding, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Back