Goud stekkers

Hoi,

Ik ben net naar Huider modelbouw geweest en daar heb ik 2 setjes goud connectoren gekocht. Thuis aangekomen snap ik niet hoe ik ze moet monteren.

Op de ''gouden'' gedeelten zitten iets van dopjes ofzo. Igg ik kan mijn draad er niet doorheen krijgen

Kan zijn dat hier een simpele oplossing voor is maar ik kan die niet vinden

mvg Bram

Fototje helpt .

In ieder geval moet je de connectors aan de draad solderen .

En de draad er door steken gaat ook nooit.

Mvg Johan

hoi

ik denk dat je van die hulsjes hebt waar de goud contacten ingestoken kunnen worden.

als dat zo is doe ik het altijd als volgt, eerst alles vertinnen draad en goud contacten.
daarna de draad door de huls halen mannetje op de dikste van de huls, daarna draad eraan solderen en zo snel mogelijk in de huls trekken als hij nog warm is. voor het vrouwtje geld hetzelfde . mannetje aan de plus vrouwtje aan de min, en voor de laadkabel is dat andersom.

je kan ook die hulsjes in de kliko gooie en om de contacten krimpkous doe.

groeten hans

hoi

ik denk dat je van die hulsjes hebt waar de goud contacten ingestoken kunnen worden.

als dat zo is doe ik het altijd als volgt, eerst alles vertinnen draad en goud contacten.
daarna de draad door de huls halen mannetje op de dikste van de huls, daarna draad eraan solderen en zo snel mogelijk in de huls trekken als hij nog warm is. voor het vrouwtje geld hetzelfde . mannetje aan de plus vrouwtje aan de min, en voor de laadkabel is dat andersom.

je kan ook die hulsjes in de kliko gooie en om de contacten krimpkous doe.

groeten hans

Oke bedankt voor de tips.

Morgen zal ik wel kijken hoe het gaat gebeuren, want nu begint het te regenen

mvg Bram

Ik heb ze zelf ook niet gesoldeerd, maar dat heeft iemand mij laten zien. Maarja ze zitten er nu op

mvg Bram

Back