GPS Logger...

Voor Dirk even een foto gemaakt.
full
??????
Dat lijkt me zo'n kabeltje met aan de ene kant een gewone 'grote' USB-stekker, en aan de andere kant zo'n mico/mini-USB-stekker.
Hoe ga je dat verbinden met het stekkertje dat Rick_NL op zijn GPS-logger heeft gesoldeerd? Hard(er) duwen gaat niet helpen denk ik ... :confused:

Dirk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij zijn wij over twee heel verschillende zaken aan het praten. Ik heb het over de GPS-logger plus verbindingskabel richting PC en accu.
Jij hebt het over een Photomate plus kabel ...

Ik zie het verband niet :confused: maar dat kan best aan mij liggen. :rolleyes:

Dirk.

Nou, in eerste instantie dacht ik voor die logger. Ik kreeg de indruk dat je op mijn berichtje (#76) reageerde. Maar die ging uit van een aangepaste stekker, zoals Rick_NL al had gemaakt.

Maar, zoals je de vraag nu stelt, denk ik dat jij het over die Photomate had ...

Dirk.

Klopt, want dat ding laad op via de USB stekker én ik lees er de data mee uit. Eenvoudiger kan het niet, leterlijk plug en play.

1 kanttekening bij de Photomate. Via het bijgeleverde programma kan je wel de hoogte aflezen, wat je weer niet kan zien in Google Earth.

Met die van de ANWB kan dat wel, die maakt er een GPX bestand van. Op de een of andere manier lukt het niet om de hoogte visueel in Google Earth te krijgen.

Het is maar dat je het weet...

EDIT.

De bijgeleverde software heeft die functie wel. Je kan de files omzetten naar GPX zodat je de vlucht in 3D kan bekijken.....!!!

GPS logger software

Sinds kort ben ik ook een beetje aan het stoeien met een GPS logger maar het lukt mij nog niet echt goed om de juiste 3D beelden te krijgen. Daarom mijn vraag hier naar wat adviezen betreffende de juiste software hiervoor.

Op dit ogenblik heb ik een GT750 bluetooth GPS logger (Conrad) met daarbij het programmaatje GPS Photo Tagger. 2D beelden zijn geen punt maar de 3D lukt me daar niet:rolleyes:

Met wat googelen ben ik uitgekomen bij CompeGPS-Air waar ik al een heel end mee kom maar dit programmaatje is redelijk gecompliceerd (en prijzig:rolleyes:)

Wie heeft nog meer tips waarmee ik aan de slag zou kunnen?

@Arjan: in het door jouw genoemde progje krijg ik niets geladen ......

Hallo Arno,
Hierbij meteen een (openbare) reactie op je pb.
Het lukt mij ook niet om in Google Earth de 3d plot aan het werk te krijgen.
Wel kan ik in het logger programma zelf een (weer 2D) grafiek zien van de afgelegde weg tegen de hoogte.
Misschien zijn er wel hackers die eea weten op te lossen, maar ik kan dat niet.

Rick

Kan je de gegevens omzetten (exporteren) naar GPX bestanden? Die bestanden zijn te openen in Google Earth en door het beeld te kantelen in 3D te bekijken.

Kan je de gegevens omzetten (exporteren) naar GPX bestanden? Die bestanden zijn te openen in Google Earth en door het beeld te kantelen in 3D te bekijken.

Omzetten naar GPX kan ik :D Zal je advies eens verder testen ;)
Maar ik krijg de gpx'jes niet geopend in Google Earth :(

Laatst bewerkt:
Voor het openen van GPX-files in Google Earth zijn er twee opties:

1. De Windows verkenner en Google Earth samen openen. Vervolgens de betreffende GPX-file naar de wereldbol slepen. De rest gaat vanzelf. Kies voor de openingsopties zoals hieronder beschreven.

2. Open Google Earth. Klik linksboven op "bestand" en vervolgens op "openen". Een nieuw window opent zich. Kies rechts onder waar de file-extensies staan voor "alle bestanden". Ga vervolgens naar het beteffende GPX bestand en kies voor "openen".
Er verschijnt een scherm met openingsopties. Verwijder het onderste vinkje en plaats het middelste vinkje. Klik vervolgens op "OK" en de GPX file wordt weergegeven. Door het kantelen van het scherm kan je de diepte (3D) van het scherm zien.

Laatst bewerkt:
Ook ik heb een beetje zitten tobben met de GPX bestand. Nu krijg ik het wel werkend in 3D te zien, er doet zich echter 1 probleem voor. De eerste 40 meter laat ie niet zien? Het lijkt wel of ie dan start vanaf 40 meter+ hoogte, op de een of andere manier niet anaf de grond....

Dan is de geregistreerde hoogte lager dan wat Google Earth als grondniveau heeft. Even experimenteren met de drie vinkjes in het openingscherm.

Als je zo ver mogelijk gaat inzoomen op die eerste 40 meter ga je die waarschijnlijk wel zien.

Hoogte registratie met GPS is een moeilijke zaak. Dat geldt ook voor snelheidsregistratie. Heb gevlogen met GPS hoogtemeting en tegelijk barografische hoogtemeting. Daar komen rare verschillen uit.

Ach, die van mij is kleiner/lichter en ondersteunt telemetrie. SM-Modellbau online Shop - GPS-Logger mit USB-Interface Kabel 2700 Maar het blijven inderdaad hebbedingetjes.

Ik heb deze gisterenavond toch ook maar besteld. Ik vlieg met M-link, aas voor de toekomst op de nieuwe Profi TX, dus deze logger moet daar goed bij passen.

Ben heel benieuwd! Ik vindt het leuk om zo theorie (XFRL5, ligger berekeningen etc) te koppelen met verzamelde data. En dat dan weer uit te werken in een nieuw vliegtuig. (en met dat nieuwe vliegtuig kan ik BIJNA beginnen, maar heb mezelf opgelegt eerst af te maken waar ik mee bezig ben...........)

Okiedo, ik heb de logger aan de praat. De driver werkt. Ik kan firmware op de logger krijgen. Kan live met de logger werken. Het lukt me om logfiles van de card te halen. Converteren naar Google earth bestanden maken lukt ook.

Ik krijg alleen niet zo'n mooi rood pad te zien dat je bewandeld hebt.

Is dat een Google Earth "ding"??

Back