GPS Logger...

Het ding kan de prullenbak in.

DealExtreme Discussion Forum: Does it really keep a log?

Lees dit draadje maar eens...

http://i657.photobucket.com/albums/uu298/spotter-ssol/Foto575.jpg

Waar de pijl staat zou een chip moeten zitten om de data op te slaan. Op de foto zit géén chip, en bij die van mij ook niet.

Ik ben genaaid.... (voor de eerste keer) "t ding is nu kliko waardig.... De ter&^%$rs

Op die van mij ontbreekt de chip ook :snipersmile::help::onweer::2gunfire:

Laatst bewerkt:
Misschien bij Conrad ??

? Geen idee, zoals ik het vluchtig las was het net die ene die ook (bewezen) werkte. En daarbij stond ook dat die beste hem enkel bij dat bedrijf kon vinden.
Maar Google is your best friend.
Lijkt me idd ook dat die Amerikanen zich achter de oren zullen krabben als je voor 1,5 dollar iets moet bestellen waar dan $$$ aan transport tegenover staan.
Dan is het welbeschouwd wellicht handiger of realistischer om deze met korte pijn in de prullenbak te mikken en te gaan zoeken naar iets anders wat ook El cheapo is maar toch ook wel werkt?

Je hebt gelijk !
Beter de kliko in en een nieuwe bestellen die WEL werkt :yes:

Zal straks eens zoeken waar ze ergens El cheapo :smile: zijn

Bestel er dan 2, een voor jezelf en een voor mij... Dan kan k iemand de schuld geven als het niet werkb :mrgreen:

(Grapje)

Ik heb DealExtreme een mailtje gestuurd in mijn beste Chinees :rolleyes: over wat ik ervan denk...

你好小黃人

我有一個 GPS記錄器你買了芯片,下落不明。
你能做些什麼

MVG

短劍

:lol:

Eens kijken of er antwoord komt :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik heb DealExtreme een mailtje gestuurd in mijn beste Chinees :rolleyes: over wat ik ervan denk...

你好小黃人

我有一個 GPS記錄器你買了芯片,下落不明。
你能做些什麼

MVG

短劍

:lol:

Eens kijken of er antwoord komt :rolleyes:

"Hallo weinig Huang Ren

Ik heb een GPS recorder u fiches kopen, zijn onbekend.
Wat u kunt doen"

Nou, wat zal weinig Huang Ren gaan doen? :rolling:

Perikelen

Mijn logger heeft wel een geheugen chip.
full

Het is een MX25L1605, het is een 16Mbit geheugen. Hierbij de datasheet.
http://www.dzsc.com/uploadfile/company/123460/2010108171138645.pdf
Farnell en Digikey hebben deze niet, ik heb niet bekeken wat voor equivalenten bruikbaar zijn. Deze zullen vast wel te vinden zijn.

Mijn logger werkte wel zonder problemen na het installeren van het programma
GPS Photo Tagger v1.2.3

Zonder de behuizing is hij inderdaad wat lichter en kan kleiner met een andere stekker. Aansluiten op USB zal dan zelf moeten worden geïmproviseerd.
full

Succes,
Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Rick,

Bedankt voor de bevestiging. Ik wilde deze actie aan jou vragen, maar je was mij voor. Het blijft wel een vreeemde gewaarwording om zo besodemieterd te worden. We hebben beiden dezelfde prijs betaald, het is maar 18€, maar toch....

Ben eigenlijk wel ff helemaal klaar met die chinese, ehhhhhh zooi.....

Of op Ebay.de

photoMate 887 Lite- Mini GPS Logger/ Maus 66 Kanal AGPS | eBay

inclusief verzending kost hij 62,9 euro

Dit ding heeft wel wat voordelen. Zo heeft het een oplaadbare interne baterij, (tot 11 uur) met evt een connectie via bleuthoot. Maw ik kan dit ding wel aan meer apparaten koppelen dan alleen in een vliegtuig stoppen.

Ik durf mij wel aan deze aankoop te wagen via Ebay...

Ben eigenlijk wel ff (helemaal) bijna klaar met die chinese, ehhhhhh zooi.....

Laatst bewerkt:
Rick,

Bedankt voor de bevestiging. Ik wilde deze actie aan jou vragen, maar je was mij voor. Het blijft wel een vreeemde gewaarwording om zo besodemieterd te worden. We hebben beiden dezelfde prijs betaald, het is maar 18€, maar toch....

Ben eigenlijk wel ff helemaal klaar met die chinese, ehhhhhh zooi.....

Prijs zegt niks bij deze transacties.
Er zit waarschijnlijk (taalkundig) wel een verschil tussen een logger en een dongle:
Een logger zou wel geheugen moeten hebben, een dongle werkt alleen in combinatie met een PC.

Bij mijn logger ben ik de data kwijt van 3 vluchten in een TwinAstir die ik afgelopen woensdag heb gemaakt. (cadeautje van mijn zoon en schoondochter). De back-up batterij is leeg...........

Die Mini GPS Recorder photoMate 887 lite van € 62,90 lijkt me wel wat.
Compact en licht.

Rick

Back