GPS Logger...

Het is een MX25L1605, het is een 16Mbit geheugen. Hierbij de datasheet.
http://www.dzsc.com/uploadfile/company/123460/2010108171138645.pdfFarnell en Digikey hebben deze niet, ik heb niet bekeken wat voor equivalenten bruikbaar zijn. Deze zullen vast wel te vinden zijn.

Mijn logger werkte wel zonder problemen na het installeren van het programma
GPS Photo Tagger v1.2.3

Zonder de behuizing is hij inderdaad wat lichter en kan kleiner met een andere stekker. Aansluiten op USB zal dan zelf moeten worden geïmproviseerd.
Succes,
Rick
Rick,

de datasheet die jij aangeeft is van een 16 pins chip, terwijl die op de logger moet slechts 8 pins is:confused:

Prijs zegt niks bij deze transacties.
Er zit waarschijnlijk (taalkundig) wel een verschil tussen een logger en een dongle:
Een logger zou wel geheugen moeten hebben, een dongle werkt alleen in combinatie met een PC.

Bij mijn logger ben ik de data kwijt van 3 vluchten in een TwinAstir die ik afgelopen woensdag heb gemaakt. (cadeautje van mijn zoon en schoondochter). De back-up batterij is leeg...........

Die Mini GPS Recorder photoMate 887 lite van € 62,90 lijkt me wel wat.
Compact en licht.

Rick

Prijs zegt idd niks, maar ik was ervan uitgegaan dat ik dezelfde apparaatje zou krijgen zoals jij die hebt. Er staat duidelijk ''data-logger-dongel''. Maar goed, kan voor die 18€ niet wakker liggen.

Ik ga er niet mee klooien en bestel de Photomate 887. Compact, licht en geen extra voeding nodig. Kwestie van aanzetten, in het vliegtuig plaatsen en gaan.... Iemand die ook een Photomate 887 wil bestellen? (als ik dan toch bezig ben)

Gebruik deze logger:

full

Verkrijgbaar bij de ANWB voor € 49,-.

Werkt prima, ook als fotologger. Leg er vluchten met modelvliegtuigen mee vast maar neem het ding mee op vakantie en leg zo dagtripjes vast.

Het is een klein apparaat. Gewicht (zonder beschermhoes) ca. 20 gram. Via een snoertje is de logger te koppelen aan een USB-aansluiting op de PC voor het downloaden van opgeslagen data en functioneert dan ook als GPS-muis.

De op CD meegeleverde software kent problemen, maar op de site van de fabrikant is een verbeterde versie te downoladen.

In de huidige versie zit een kleine fout die bekend is bij de fabrikant en die wordt in in komende nieuwe versie opgelost Bij het exporteren naar GPX files die worden gebruikt om de registratie in Google Earth (in 3D) zichtbaar te maken wordt de snelheid verkeerd geexporteerd (gaat iets mis met km/h en m/sec). Er is echter een hulpprogrammaatje beschikbaar om dit te corrigerem.

Als je een voorbeeld wilt van een gelogde vlucht, stuur dan per PB je e-mailadres. Dan zend ik je de file.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even een tipje tussendoor voor (mede-)motorrijders.
Zo'n datalogger kan ook handig zijn om een toertocht uit te zetten of een gereden toertocht in je compu te zetten. ;)

Rick,

de datasheet die jij aangeeft is van een 16 pins chip, terwijl die op de logger moet slechts 8 pins is:confused:

Klopt, hierbij een nieuwere datasheet uit 2009 ipv die hierboven uit 2006.

http://www.macronix.com/QuickPlace/hq/PageLibrary4825740B00298A3B.nsf/h_Index/3F21BAC2E121E17848257639003A3146/$File/MX25L1605D-3205D-6405D-1.5.pdf

Te koop bij Future electronics voor $ 0.99 exclusief verzend kosten. De 150 mil SO8 is deze:
MACRONIX | MX25L1605DM1I-12G | MX25L Series 3 V 16 Mb (8M x 2) 86 MHz Industrial Grade Serial Flash - SOIC-8 - Future Electronics

Weet niet of het de moeite waard is.

Rick

Gebruik deze logger:

full

Verkrijgbaar bij de ANWB voor € 49,-.

Werkt prima, ook als fotologger. Leg er vluchten met modelvliegtuigen mee vast maar neem het ding mee op vakantie en leg zo dagtripjes vast.

Het is een klein apparaat. Gewicht (zonder beschermhoes) ca. 20 gram. Via een snoerje is de logger te koppelen aan een USB-aansluiting op de PC voor het downloaden van opgeslagen data en functioneert dan ook als GPS-muis.

De op CD meegeleverde software kent problemen, maar op de site van de fabrikant is een verbeterde versie te downoladen.

Als je een voorbeeld wil van een gelogde vlucht, stuur dan per PB je e-mailadres. Dan zend ik je de file.

We (MAVLab TUDelft) hebben laatst met UAV's gevlogen voor allerlei instanties, waarbij NLR een aantal van deze loggers ter beschikking had voor alle deelnemers.
Werkten prima, alhoewel ik de resultaten en programma (nog) niet zelf gezien heb.

Rick

Jawel, maar die uit Australie heeft extra spanning nodig om te kunnen werken. In tegenstelling tot de andere, die werken met een interne batterij.

SRS, heb je iets aan het toegestuurde bestand gehad??

ja hoor, daar heb ik zéker wat aan gehad. Moest alleen wachten tot ik thuis was, op mijn werk werkt Google Earth niet. Het voldoet in iedergeval aan mijn verwachtingen, en met jouw uitleg plug and play waardig....

Bedankt!

De enige persoon die ons DAT kan bevestigen is Rick.NL ...
Ik had het blauwe doosje , het andere doosje is eerder paars van kleur

mvg

Dirk

Ah, kan ik eindelijk iemand de schuld geven.......:mrgreen: (grapje)

Maar idd, ik had ook een fletsch blauw doosje. We hebben gewoon op de verkeerd link zitten kijken.

De enige persoon die ons DAT kan bevestigen is Rick.NL ...
Ik had het blauwe doosje , het andere doosje is eerder paars van kleur

mvg

Dirk

Dat kan ik inderdaad bevestigen:
full

Verder heb ik de USB connector er voorzichtig afgesoldeerd en er een klein 5 polig connectortje op sezet. Veel compacter en 1.8 gram lichter. Een Lipo wordt er aangetaped en de kabeltjes gesoldeerd. Met een klein schakelaartje om de logger aan en uit te zetten.
full

De connector moet nog worden ingeëpoxyed.
Het middelste pootje gaat direkt naar de + accu voor het laden met een eigen kabeltje.

full

Het weegt dan met 2,5 uur accuduur totaal met krimpkous 20 gram.

Een ANWB loggertje lijkt me nog steeds een perfect alternatief.

Rick

Back