GPS Logger...

De andere dongle te koop gezet op een tweedehands-site ( is misschien een klant voor ?? wel met de vermelding dat het géén logger is !!! ) en een nieuwe besteld , hopelijk deze keer de goede ;)

Lees de letters eens tussen de streepjes..... En ik HAD al aangeven dat we op de verkeerde link gekeken hebben...

Bij mij is het ook wel eens:
Het maakt niet uit WAT je koopt, ALS je maar koopt...

....maar ik had gelukkig (met geluk?) de goede link gekozen.

De logger is nu klaar:
full

Gewicht aardig volgens plan.

full

Hier aan het laadapparaat.

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij is het ook wel eens:
Het maakt niet uit WAT je koopt, ALS je maar koopt...

....maar ik had gelukkig (met geluk?) de goede link gekozen.

Scherp, dat mag ik wel....:) In dit geval maakt het wel uit wat ik koop, alleen heb ik nu ff het verkeerde gekocht. Ach, voor die 18€ ga ik niet slechter slapen. Alleen weet ik nog niet welke ik ga bestellen. De goedkope, de ANWB, of die van Ebay...

Tjee, ik heb een luxeprobleem!.... (nu de rode broek nog ;))

Als ik zo kijk naar het knutselwerk van Rick, heeft het ook wel wat. Het is tenslotte hobby nietwaar?

Zie draadje helling Zoutelande voor eerste resultaat. Leuk ding al met al.
Rick

De link: [36190] helling-vliegen-zoutelande-43

Ik was aan het kijken of een klein goedkoop loggertje wat voor mij is. Ik zou daarmee in de 3.5mtr bezemstelen mee willen vliegen. Vooral om te weten te komen met welke snelheden ik het prettig vindt om te steken. Dat is natuurlijk lastig te weten te komen, want de vliegsnelheid is natuurlijk anders dan de grondsnelheid.... Ik denk niet dat een GPS loggertje daarbij helpt.

Wel interresant om te zien is hoever je nu eigenlijk weggevlogen bent van je standplak. Ook de afgelegde afstand is leuk om te zien.

Vandaag mijn nieuwe logger van Deal Extreme aangekregen na lange wachttijd ( was blijkbaar NIET leverbaar )
Deze werkt dus WEL :banana:
Blijkbaar vorige keer de verkeerde besteld ?

Laatst bewerkt:
Had hem eens meegenomen in de auto ( gaan winkelen paar kilometer verderop )
full

Straks alles eens goed bestuderen....

Misschien ook goed om weten...
Deal Extreme heeft in het U.K. ook een warenhuis ( ik kreeg hierover een mailtje )
Goed om de GPS loggers snel in huis te hebben ?

Laatst bewerkt:
De PhotoMate werkt perfect! De softwre die erbij zit werkt kinderlijk eenvoudig. In 1 oogopslag kan ik de afgelegde afstand, hoogte (zowel daal én stijghoogte) en snelheid aflezen. Dit alles word in een aparte grafiek weergegeven en als je met de muis op het grafiekje gaat staan kan je dat allemaal precies zien. Het grafiekje is ook nog in te zoomen, voor als je wat precieser wil kijken.

Tegelijkertijd kan je zien waar je gevlogen hebt in Google maps. Met 1 druk op de knop importeer je de opgeslagen gegevens in Google Earth zodat je exact je gevlogen route kan zien in 3D.

Wat je niet kan zien is je daal/stijg snelheid in meter-per-seconden. Voor mij nog niet echt van belang, en tot nu toe ben ik méér dan tevreden.

full

Hoi,

Zo'n ding lijkt me best leuk, en dit is tenminste betaalbaar.

Wat ik me nu afvraag: hoe krijg je de geregistreerde data eraf?
Ik zie dat Rick NL vakkundig de USB-plus eraf heeft gesloopt en vervangen door een stekkertje dat in de modelvliegerij meer gangbaar is. Maar dat stekkertje kun je niet in je PC pluggen om de data uit te lezen ...

Hoe doen u dah ....?

Dirk.

Thnx. heel helder.
En ja, volgens mij heb ik nog wel een doos vol met die kabeltjes.
Lijkt soms wel strooigoed ... ;)

Dirk.

Het kabeltje word bij de PhotoMate geleverd. Het is de meest gangbare kabeltje wat oa in diverse fototoestellen en randapparatuur wordt gebruikt. De PhotoMate is voorzien van een inwendige accu, tot 11 uur werkzaam... Zelden heb ik zo'n eenvoudig apparaat met software mogen gebruiken.

Back